Dovt grön lutade min gissning åt. No sunburst hereVilken grön tänkte du på förresten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dovt grön lutade min gissning åt. No sunburst hereVilken grön tänkte du på förresten?
Aha den hade varit nice..Dovt grön lutade min gissning åt. No sunburst here. Började på B och slutade på realis
.
Tar det tid innan den kommer "heim" kanske?Det är det säkert men inget som jag kommer få uppleva..Nu är jag ju tvungen att hålla det hemligt bara för att se om du lyckas knäcka det. Inte så lätt kanske utan ledtrådar men du har ju lyckats förr...Du får en, den börjar på bokstaven H.
![]()
Känns som det kan bli en sömnlös natt för dig min vän...Tar det tid innan den kommer "heim" kanske?![]()
Låter dig få sömn trots allt, där satt den.Tar det tid innan den kommer "heim" kanske?![]()
Passa dig, han kanske bara vill att du tar med dig resten av samlingen och sen mördar han dig i sömnen!Sålde precis min "pensionsklocka" till en kille i Singapore som samlar på svårfångade Seikos. Min andra försäljning till honom. Vi brukar surra en del på Instagram och han har erbjudit mig att bo hos dom om jag åker dit på semester. Ändå kul att man kan bli "kompisar" med människor på andra sidan jordklotet genom sitt intresse för klockor.![]()
![]()
"Price starts at" så jag antar att det var den allra tidigaste backernivån? Men det verkar konstigt att det skulle vara så stora prisskillnader när det handlar om totalt 25ex av varje.Fick det i ett mejl tidigare idag.![]()
![]()
Vafalls, jag skulle do av forvirring utan gmt, antingen manuell gmt, 2 dinkor pa, eller gmt, en for svenne tid, en for ph ...Får nog bli en vit utan GMT.![]()
En riktig favvo, flippardjavulen satte igang dock, som vanligt, bytte mot vit Explorer , av icke affordable har jag haft ett gang Omegas, mkt bra klockor saklart, men “talar ej till mig”, sasom Roooleks och Brattar gor, vet ej varfor, har ingen vetenskaplig forklaringFasen vad den här hade smakat mumma!https://klocksnack.se/threads/omega-planet-ocean-42mm-orange.130949/
Sån du hade @Watchie ?
Var har ni sett de andra priserna? Kickstartern är ju inte ens igång eller?"Price starts at" så jag antar att det var den allra tidigaste backernivån? Men det verkar konstigt att det skulle vara så stora prisskillnader när det handlar om totalt 25ex av varje.![]()
https://www.kickstarter.com/project...tch-replaces-the-h2?ref=2ce66q&token=6321d9f1Var har ni sett de andra priserna? Kickstartern är ju inte ens igång eller?![]()
Se där ja! Jag förstår fortfarande inte frågan dock, 50st för £239, 150st för £269 och 350st för £279.
25% moms, ca 8kr i tull och sen tullhanteringsavgiften men den är olika beroende på vem som hanterar det.Gomorron trådenFunderar på att importera en klocka från Japan... Ca 5700 kr blir det. Någon som har koll på hur mycket extra man får betala? Moms mm?
25% moms, så ca 1500 på 5700. Sen är det väl tullavgift, beroende på transportören. Gissar på 50-200kr..Gomorron trådenFunderar på att importera en klocka från Japan... Ca 5700 kr blir det. Någon som har koll på hur mycket extra man får betala? Moms mm?
Ok tack! Så man kan räkna ca7500kr då! Hmm.. Billigare än i Sverige, men det tar ju rätt lång tid också25% moms, ca 8kr i tull och sen tullhanteringsavgiften men den är olika beroende på vem som hanterar det.![]()
Leveranstiderna är ju väldigt långa just nu, speciellt om Postnord får tag på den. Senast fick jag vänta sju veckor på att de skulle tullhantera... Se till att den går med DHL Express så brukar det bara ta några enstaka dagar inklusive tullhantering.Ok tack! Så man kan räkna ca7500kr då! Hmm.. Billigare än i Sverige, men det tar ju rätt lång tid också![]()
Leveranstiderna är ju väldigt långa just nu, speciellt om Postnord får tag på den. Senast fick jag vänta sju veckor på att de skulle tullhantera... Se till att den går med DHL Express så brukar det bara ta några enstaka dagar inklusive tullhantering.
Jo jag vet! Jag står över! Får se om jag hittar något inom EULeveranstiderna är ju väldigt långa just nu, speciellt om Postnord får tag på den. Senast fick jag vänta sju veckor på att de skulle tullhantera... Se till att den går med DHL Express så brukar det bara ta några enstaka dagar inklusive tullhantering.
Min erfarenhet är att DHLs service-nivå är långt över alla andra, de spelar i en helt egen liga.DHL är bäst! Senast jag skulle få DHL express levererat ringde chauffören och frågade om jag var hemma eller om han skulle lämna paketet hos ett ombud och vilket jag isåfall önskade.![]()
Enig!Min erfarenhet är att DHLs service-nivå är långt över alla andra, de spelar i en helt egen liga.![]()
Säkert på det sättet han byggt sin samling..Passa dig, han kanske bara vill att du tar med dig resten av samlingen och sen mördar han dig i sömnen!
"Price starts at" så jag antar att det var den allra tidigaste backernivån? Men det verkar konstigt att det skulle vara så stora prisskillnader när det handlar om totalt 25ex av varje.![]()
En sån måste man nästan köra på, gillar GMT modelllen dock vore det kul med en full lume men den verkar bara finnas med svart vridring?Någon som ska satsa på nya Hamtun Kraken? Den vita GMT'n är ju sjukt cool.
![]()
![]()
![]()
NTH gör fantastiska klockor, väl värt ett försök i min bok.Någon som kan komma på något vettigt alternativ till en Tudor Pelagos?
Har funderat på en Näcken, men osäker på om den skulle släcka törsten...
![]()
![]()
Någon som kan komma på något vettigt alternativ till en Tudor Pelagos?
![]()
![]()
Har sett den, men den är för långt ifrån Pelagos tycker jag...
Låter helt sjukt men tyckte helt ärligt Näcken var bättre än Pelagos, haft båda.Någon som kan komma på något vettigt alternativ till en Tudor Pelagos?
![]()
![]()
Den har jag kört på repeat...Låter helt sjukt men tyckte helt ärligt Näcken var bättre än Pelagos, haft båda.
En gammal men ganska spot-on recension om du inte sett den