• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
Sålde precis min "pensionsklocka" till en kille i Singapore som samlar på svårfångade Seikos. Min andra försäljning till honom. Vi brukar surra en del på Instagram och han har erbjudit mig att bo hos dom om jag åker dit på semester. Ändå kul att man kan bli "kompisar" med människor på andra sidan jordklotet genom sitt intresse för klockor. :)
IMG_20200419_205807.jpg
Passa dig, han kanske bara vill att du tar med dig resten av samlingen och sen mördar han dig i sömnen! ;)
Fick det i ett mejl tidigare idag. :confused:
Screenshot_20200419-215157.jpg
"Price starts at" så jag antar att det var den allra tidigaste backernivån? Men det verkar konstigt att det skulle vara så stora prisskillnader när det handlar om totalt 25ex av varje. o_O
 

Watchie

Patek
2-Faktor

Hellmao

Panerai
2-Faktor
Gomorron tråden:) Funderar på att importera en klocka från Japan... Ca 5700 kr blir det. Någon som har koll på hur mycket extra man får betala? Moms mm?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ok tack! Så man kan räkna ca7500kr då! Hmm.. Billigare än i Sverige, men det tar ju rätt lång tid också :(
Leveranstiderna är ju väldigt långa just nu, speciellt om Postnord får tag på den. Senast fick jag vänta sju veckor på att de skulle tullhantera... Se till att den går med DHL Express så brukar det bara ta några enstaka dagar inklusive tullhantering.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Leveranstiderna är ju väldigt långa just nu, speciellt om Postnord får tag på den. Senast fick jag vänta sju veckor på att de skulle tullhantera... Se till att den går med DHL Express så brukar det bara ta några enstaka dagar inklusive tullhantering.

DHL är bäst! Senast jag skulle få DHL express levererat ringde chauffören och frågade om jag var hemma eller om han skulle lämna paketet hos ett ombud och vilket jag isåfall önskade. :)
 
Topp