• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Någon som kan komma på något vettigt alternativ till en Tudor Pelagos?
Har funderat på en Näcken, men osäker på om den skulle släcka törsten...
tudor-25600tb-0001.jpg
Nacken_Modern_Blue_Date_Web_800x.png

Jag hade valt något lite mer eget men ändå i samma stuk ex:
- Steinhart premium (förvisso svart) Gmt
- Seiko samurai, blå med pepsi men byt ut insert mot ett blått.
- Phoibos wavemaster

Stillar det begäret, nog inte men om inte pengar finns så finns de ju inte hur gärna man vill :D
 

[Bobo]

Rolex
Jag hade valt något lite mer eget men ändå i samma stuk ex:
- Steinhart premium (förvisso svart) Gmt
- Seiko samurai, blå med pepsi men byt ut insert mot ett blått.
- Phoibos wavemaster

Stillar det begäret, nog inte men om inte pengar finns så finns de ju inte hur gärna man vill :D
Gillar hur du tänker, men i det här specifika fallet handlar det om att hitta ett alternativ till Pelagos som innebär att jag inte känner att jag behöver köpa en. Så det behöver vara hyfsat snarlikt om det ska funka för mig till just det här ändamålet...
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Nu har vi lanserat Delma ett mycket trevligt micro märke. Personliga favoriter är Shell star bronze och Oceanmaster Antarctita
https://zackrissonsur.se/produkt-kategori/marken/delma/ Delma_Oceanmaster_Automat_Antarctica_angle_41701.670.6.049.jpg
Trevliga klockor men tyvärr hiskeliga priser. Hade en Blueshark 3000m för några år sedan som jag både köpte och sålde för typ 3 tkr. Möjligt att detta är en nyare variant men så stor skillnad kan det väl inte vara?
https://klocksnack.se/threads/lådrensning-delma-seiko-tuna-candino-etc.26484/
 

Christoban

Cartier
Tråden! OT post, men..
Ni som har bra koll på micros och marknaden överlag kanske (med allra största sannolikhet?) också har bättre koll än vad jag har på armbandsutbudet?
Jag söker nämligen ett nubuck/suede-armband i 19mm, gärna så enkelt som möjligt, dvs. utan alltför störande kontrastsömmar o.d (bifogar bildexempel).
Tips om hemsidor som kan tänkas ha sådant till inte fullständigt orimliga priser mottas tacksamt! Efter mina googlespaningar verkar det framförallt finnas gott om alternativ i 18 och 20mm, men desto sämre med alternativ för 19mm.
 

Bilagor

  • 9CA04E98-719C-481B-AB39-250099D0040A.jpeg
    9CA04E98-719C-481B-AB39-250099D0040A.jpeg
    45.8 KB · Visningar: 1

v0n

Patek
2-Faktor
Tråden! OT post, men..
Ni som har bra koll på micros och marknaden överlag kanske (med allra största sannolikhet?) också har bättre koll än vad jag har på armbandsutbudet?
Jag söker nämligen ett nubuck/suede-armband i 19mm, gärna så enkelt som möjligt, dvs. utan alltför störande kontrastsömmar o.d (bifogar bildexempel).
Tips om hemsidor som kan tänkas ha sådant till inte fullständigt orimliga priser mottas tacksamt! Efter mina googlespaningar verkar det framförallt finnas gott om alternativ i 18 och 20mm, men desto sämre med alternativ för 19mm.
Alltid knivigt med 19mm tyvärr... här är mitt go-to-place när allt annat failar:
https://www.watch-band-center.com/shop2/index.php/user/watchstrap/suche/1/

Aj fan, sökningen funkade inte att länka men de har en del gråa i 19 som ser schyssta ut, bl.a Rios. Lycka till
 

Acos

Audemars
Tråden! OT post, men..
Ni som har bra koll på micros och marknaden överlag kanske (med allra största sannolikhet?) också har bättre koll än vad jag har på armbandsutbudet?
Jag söker nämligen ett nubuck/suede-armband i 19mm, gärna så enkelt som möjligt, dvs. utan alltför störande kontrastsömmar o.d (bifogar bildexempel).
Tips om hemsidor som kan tänkas ha sådant till inte fullständigt orimliga priser mottas tacksamt! Efter mina googlespaningar verkar det framförallt finnas gott om alternativ i 18 och 20mm, men desto sämre med alternativ för 19mm.
Jag klickade hem detta från cheapestnatostrap igår
E0430458-33EB-40F1-AF4B-FA2A74804211.jpeg
 
Topp