• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som kan komma på något vettigt alternativ till en Tudor Pelagos?
Har funderat på en Näcken, men osäker på om den skulle släcka törsten...
tudor-25600tb-0001.jpg
Nacken_Modern_Blue_Date_Web_800x.png
Är det utseendet du är ute efter? Mitt tips är annars en Hamtun Kraken. Tillverkad i titan, precis som Pelagos. Går att få i liknande färg.

00zso4ibstq41.jpg
 
Den har jag kört på repeat...
Gillar näcken skarpt på bild, men aldrig fått känna på en. Hur känns näcken rent viktmässigt i förhållande till Pelagos?
Jag föredrar vikten och känslan i min NTH (visserligen en Barracuda och ingen Näcken) gentemot min BB41. Nu är ju Pelagos i titan så kanske blir lite skevt i jämförelse.
Om du befinner dig i Norrköping så är du välkommen att prova min NTH, det är ju nästan samma klocka. Enda skillnaden är ju tavla, visare och vridringsinlägg, så den bärs ju exakt likadant :)
 
Den har jag kört på repeat...
Gillar näcken skarpt på bild, men aldrig fått känna på en. Hur känns näcken rent viktmässigt i förhållande till Pelagos?
Pelagos är inte så lätt som man kan tro med tanke på titanboetten. Självklart en superfin klocka och urverk men satt riktigt illa på min handled, blockig, tjock och vi blev aldrig kompisar.
Näcken är väldigt tunn och smäcker och egentligen allt som Pelagos borde vara, i min mening heller inte en rakt-av-homage om man nu bryr sig om sådant.
 
Pelagos är inte så lätt som man kan tro med tanke på titanboetten. Självklart en superfin klocka och urverk men satt riktigt illa på min handled, blockig, tjock och vi blev aldrig kompisar.
Näcken är väldigt tunn och smäcker och egentligen allt som Pelagos borde vara, i min mening heller inte en rakt-av-homage om man nu bryr sig om sådant.
Homage är inga problem. Men inte blockig och tjock heller... Har ju en Helson Sharkmaster 600 på armen om dagarna.
Hade hoppats att näcken skulle vara lite tjockare. Risken är att jag skulle tycka att den känns för liten...
IMG_20200420_100809.jpg
 
Homage är inga problem. Men inte blockig och tjock heller... Har ju en Helson Sharkmaster 600 på armen om dagarna.
Hade hoppats att näcken skulle vara lite tjockare. Risken är att jag skulle tycka att den känns för liten...
IMG_20200420_100809.jpg
haha ja den är definitivt tunnare än den där rackarn. Svårt med bilder men Näcken har svinsköna mått överallt, här på min 18cm handled. Längesen jag hade Pelagosen och har tyvärr inga tillgängliga bilder. Testa Pelagosen innan bara, kan ju vara perfekt för just dig :)
H2esWwN.jpg
 
haha ja den är definitivt tunnare än den där rackarn. Svårt med bilder men Näcken har svinsköna mått överallt, här på min 18cm handled. Längesen jag hade Pelagosen och har tyvärr inga tillgängliga bilder. Testa Pelagosen innan bara, kan ju vara perfekt för just dig :)
H2esWwN.jpg
Väldigt homogen klocka och den blåa färgen är väldigt ”lugn” och skitsnygg mot det vita krispiga. Nåt du har kvar?
 
haha ja den är definitivt tunnare än den där rackarn. Svårt med bilder men Näcken har svinsköna mått överallt, här på min 18cm handled. Längesen jag hade Pelagosen och har tyvärr inga tillgängliga bilder. Testa Pelagosen innan bara, kan ju vara perfekt för just dig :)
H2esWwN.jpg
Ska se om jag kan hitta någon hyfsat lokalt att känna på. En Näcken känns spontant som att man kan köpa på chans och sälja om den inte passar. Finns en miljard Pelagos men hittar bara ett fåtal Näcken till salu... Tråkigare att ligga ute med 35-40000.:eek:
 
Invicta har gjort en del riktigt attraktiva klockor när dom varit nyktra...

jasså du lyckades knipa en av invictas! Stilren! Hur känns den på?

Vart lyckades du få tag i invictan? Slutsålt till juni överallt

Måste ju vara Invictas bästa klocka hittils!

Ja, Invictan är riktigt trevlig! Inte några blaffiga loggor eller andra dumheter som de brukar syssla med.

Tror jag hade tur med tajmingen när jag köpte den. Köpte min från Jomashop i början av mars och nu är den slut där sen flera veckor precis som på övriga ställen. Var nog bara snäppet före hypen denna gång...
 
Ny Neptune från Lorier, så jäkla snygg. :wideyed: Lite dyrare än den förra pga bättre urverk.
PSX_20200419_222658.jpg

PSX_20200419_222736.jpg

PSX_20200419_222725.jpg

PSX_20200419_222715.jpg

PSX_20200419_222707.jpg

Snyggare boett nu, synd att de minska på tavlans storlek vs gen1. Nu är den lite för generisk i mitt tycke. Ytterligare förbättring är tavlan som numera är lite 3D med lume istället för printad 2D tavla på första generationen.
Väldigt värd pengarna skulle jag säga.
 
Snyggare boett nu, synd att de minska på tavlans storlek vs gen1. Nu är den lite för generisk i mitt tycke. Ytterligare förbättring är tavlan som numera är lite 3D med lume istället för printad 2D tavla på första generationen.
Väldigt värd pengarna skulle jag säga.
Håller helt med. Ska bli kul att se vad den kommer i för färger. :)
 
Tillbaka
Topp