• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

moggelito

Rolex
2-Faktor
Det var ingen, väggklocka, jättedildo eller fiol i paketet som ni gissat på utan en helt vanlig klocka. Nämligen en sub hommage vid nanm Heimdallr. Sjukt vad man får för en överkomlig summa pengar egentligen, safirglas, keramisk bezel, seiko urverk, 300wr, fin lume och riktigt bra byggkvalitet. Även på länken, som dock saknar glidelock men känns väldigt stabil. Fick även med ett mycket trevligt Barton läder som passade mycket bra enligt mig.
IMG_20200422_115259-01.jpeg
IMG_20200422_115252-01.jpeg
IMG_20200422_115440-01.jpeg
IMG_20200422_115011-01.jpeg
IMG_20200422_114725-01.jpeg
Tjusig! Kanske man ska våga sig på att testa. Mercedes dock... Det kan bli problem :cool:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Precis upptäckt MN straps. Har aldrig klarat Nato, men det här. Ojojoj. Så sköna.
image.jpg
image.jpg
Jag kan rekommendera e-nato som Zuludiver kallar det vilket är ett mellanting. Jag köpte ett par varianter av MN-band för att prova på men tyckte att de var väldigt svåra att få till storleken på och spännet kändes lite osäkert. Bara ett tips om någon gillar känslan/stilen men ogillar traditionella natoband. :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det var ingen, väggklocka, jättedildo eller fiol i paketet som ni gissat på utan en helt vanlig klocka. Nämligen en sub hommage vid nanm Heimdallr. Sjukt vad man får för en överkomlig summa pengar egentligen, safirglas, keramisk bezel, seiko urverk, 300wr, fin lume och riktigt bra byggkvalitet. Även på länken, som dock saknar glidelock men känns väldigt stabil. Fick även med ett mycket trevligt Barton läder som passade mycket bra enligt mig.
IMG_20200422_115259-01.jpeg
IMG_20200422_115252-01.jpeg
IMG_20200422_115440-01.jpeg
IMG_20200422_115011-01.jpeg
IMG_20200422_114725-01.jpeg
Ja se där, där var den :). Grattis grattis.
Tycker det är riktigt kul att dom lite billigare alternativen har fått ett litet uppsving i tråden.
Inte så konstigt egentligen då man kan få jäkligt mycket för klocka pengen i detta prissegmentet. Ibland undrar man lite hur dom kan lyckas med så bra grejer till det priset. Jag klagar dock inte :D. För egen del så är jag mycket mer nöjd med en billig klocka med bra kvalité än en dyr klocka med bra kvalité. :)
 

midikem

Cartier
Och på tal om något helt annat så såg jag en recension på denna D1 Milano igår:
Atlas_Emotional_25fa15e3-a1fc-4191-99dd-0cb77ad54cea_2048x2048.png


Dyr med tanke på att det sitter ett NH35 i, och storleken är några mm för mycket. Men dra åt helebutet vad snygg den är! Jag vill ha!

Recension:

Edit: Är han inte sjukt likt snubben i Scrubs?
Älskar färgen på den där. Designen är trevlig med. Men hiskligt dyr. Varför är den så dyr för. Man får ju samma klocka i princip hos nine four Successor för en tredjedel av priset. Håller dock med om att den är lite villhöver.
Japp. Eller tror dom är förankrade i "chapter" - ringen.
Aldrig sett en Swordfish med den typen av index tidigare.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det var ingen, väggklocka, jättedildo eller fiol i paketet som ni gissat på utan en helt vanlig klocka. Nämligen en sub hommage vid nanm Heimdallr. Sjukt vad man får för en överkomlig summa pengar egentligen, safirglas, keramisk bezel, seiko urverk, 300wr, fin lume och riktigt bra byggkvalitet. Även på länken, som dock saknar glidelock men känns väldigt stabil. Fick även med ett mycket trevligt Barton läder som passade mycket bra enligt mig.
IMG_20200422_115259-01.jpeg
IMG_20200422_115252-01.jpeg
IMG_20200422_115440-01.jpeg
IMG_20200422_115011-01.jpeg
IMG_20200422_114725-01.jpeg
Coolt med text i rehauten! Jag hade tänkt att köpa mig 2st Tisell subbar, men kanske ska överväga denna :)
 

Hjelm

Rolex
Älskar färgen på den där. Designen är trevlig med. Men hiskligt dyr. Varför är den så dyr för. Man får ju samma klocka i princip hos nine four Successor för en tredjedel av priset. Håller dock med om att den är lite villhöver.

Aldrig sett en Swordfish med den typen av index tidigare.
Dom som har urtavla i meteorit har inte sandwich-tavlan som dom övriga har :)
 

el_kron

Cartier
2-Faktor
Hej,
Ingen aning om det är rätt tråd, men...

Jag letar efter en ”affordable”, så nära en Benrus vietnam-style field watch man kan komma i utseende och stuk det bara går – utan att behöva betala över 4000+ spänn.
upload_2020-4-22_12-52-9.jpeg

Helst också utan att behöva hänga på ebay, forum, etc till förbannelse. Gärna mellan 36-40mm, gärna billigt, quartz, whatever.

Tips mottages tacksamt! :)
 

Code

AKA Vincent B
Precis som jag. Ha inte för bråttom bara. Min blev reggad i DHLs system i fredags men fortfarande stilla. Enligt San Martin så ligger dom betydligt längre än vanligt i deras egen export-tull.
Ja kan ta längre tid än vanligt.. Men ibland uppdaterar inte dhl heller. När jag köpte första gången innan covid-19..var det samma sak.. Sen kom uppdateringarna, allt på en gång.. Pratade med "Glenn yü" han sa att vissa har fått efter 4 dagar och vissa har fått vänta 14 dagar.. :D
 
Topp