• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det fick bli den här svarta lilla saken i dag!

71A2104F-B224-49C8-ABD4-3747CB1E7F3F.jpeg
Gillar du den? Har sneglat lite på den när det fanns en på köp/sälj!
 
Hej,
Ingen aning om det är rätt tråd, men...

Jag letar efter en ”affordable”, så nära en Benrus vietnam-style field watch man kan komma i utseende och stuk det bara går – utan att behöva betala över 4000+ spänn.
upload_2020-4-22_12-52-9.jpeg

Helst också utan att behöva hänga på ebay, forum, etc till förbannelse. Gärna mellan 36-40mm, gärna billigt, quartz, whatever.

Tips mottages tacksamt! :)

Kolla in MWC de har jättemånga modeller som är inspirerade av gamla field-klockor.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Om någon behöver länk till Monta..

Screenshot_2020-04-22-12-49-17-915_com.instagram.android.jpg
Om någon sitter där ute och tvekar så säger jag bara köööp, helt i linje med trådens motto. :D Jag hatar länk och slänger alltid på mina klockor på gummi eller nato men den här är faktiskt en riktigt bekväm länk vilket jag tror till stor del beror på att länkbitarna är fasade vilket gör att de aldrig skaver.

Jag kan tänka mig att de säkert kostar en slant men jag vågar nog påstå att de är väl värda sitt pris oavsett.
Hej,
Ingen aning om det är rätt tråd, men...

Jag letar efter en ”affordable”, så nära en Benrus vietnam-style field watch man kan komma i utseende och stuk det bara går – utan att behöva betala över 4000+ spänn.
upload_2020-4-22_12-52-9.jpeg

Helst också utan att behöva hänga på ebay, forum, etc till förbannelse. Gärna mellan 36-40mm, gärna billigt, quartz, whatever.

Tips mottages tacksamt! :)
Det ligger en billig jäkel ute på k&s: https://klocksnack.se/threads/military-industries-36mm-field-watch-quartz.131084/
Har aldrig hört talas om märket men 600 spänn är ju inte mycket. Annars finns Hamilton Khaki men jag har för mig att de ligger aningen över budget? Brukar dock dyka upp begagnade med jämna mellanrum.

Edit: Jag läste fel och trodde du skrev att budgeten var 4k. :bag:
9813FC09-3F8D-4D8A-A187-57F250CE0861.jpeg

Åker stadsbuss som hör och häpna faktiskt är gratis i Akureyri :)
Kul att äntligen få se ett wristshot på den där besten! Den är så otroligt cool men samtidigt ful, lite som en Steinhart Le Mans... ;)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Om någon sitter där ute och tvekar så säger jag bara köööp, helt i linje med trådens motto. :D Jag hatar länk och slänger alltid på mina klockor på gummi eller nato men den här är faktiskt en riktigt bekväm länk vilket jag tror till stor del beror på att länkbitarna är fasade vilket gör att de aldrig skaver.

Jag kan tänka mig att de säkert kostar en slant men jag vågar nog påstå att de är väl värda sitt pris oavsett.
Det ligger en billig jäkel ute på k&s: https://klocksnack.se/threads/military-industries-36mm-field-watch-quartz.131084/
Har aldrig hört talas om märket men 600 spänn är ju inte mycket. Annars finns Hamilton Khaki men jag har för mig att de ligger aningen över budget? Brukar dock dyka upp begagnade med jämna mellanrum.

Edit: Jag läste fel och trodde du skrev att budgeten var 4k. :bag:
Kul att äntligen få se ett wristshot på den där besten! Den är så otroligt cool men samtidigt ful, lite som en Steinhart Le Mans... ;)
Haha, Ja kanske lite samma genre, den är svintung också över 200 gram :)
Edit: Googlade mig till vikten, 218 gram !
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp