Björn Boett
Guld
Gillar du den? Har sneglat lite på den när det fanns en på köp/sälj!Det fick bli den här svarta lilla saken i dag!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar du den? Har sneglat lite på den när det fanns en på köp/sälj!Det fick bli den här svarta lilla saken i dag!
![]()
stolpe in for en gangs skull nar man fotar...Älskar linjering!
Sjukt bra pris.
Hej,
Ingen aning om det är rätt tråd, men...
Jag letar efter en ”affordable”, så nära en Benrus vietnam-style field watch man kan komma i utseende och stuk det bara går – utan att behöva betala över 4000+ spänn.
![]()
Helst också utan att behöva hänga på ebay, forum, etc till förbannelse. Gärna mellan 36-40mm, gärna billigt, quartz, whatever.
Tips mottages tacksamt!![]()
Till den klockan är det kutym att bolma på en fet cigarrDet fick bli den här svarta lilla saken i dag!
![]()
Coolt, har kollat lite men såg ingenting som var spot on. Ska kolla lite mer noga.Kolla in MWC de har jättemånga modeller som är inspirerade av gamla field-klockor.
Om någon sitter där ute och tvekar så säger jag bara köööp, helt i linje med trådens motto.Om någon behöver länk till Monta..
![]()
Det ligger en billig jäkel ute på k&s: https://klocksnack.se/threads/military-industries-36mm-field-watch-quartz.131084/Hej,
Ingen aning om det är rätt tråd, men...
Jag letar efter en ”affordable”, så nära en Benrus vietnam-style field watch man kan komma i utseende och stuk det bara går – utan att behöva betala över 4000+ spänn.
![]()
Helst också utan att behöva hänga på ebay, forum, etc till förbannelse. Gärna mellan 36-40mm, gärna billigt, quartz, whatever.
Tips mottages tacksamt!![]()
Kul att äntligen få se ett wristshot på den där besten! Den är så otroligt cool men samtidigt ful, lite som en Steinhart Le Mans...![]()
Åker stadsbuss som hör och häpna faktiskt är gratis i Akureyri![]()
Haha, Ja kanske lite samma genre, den är svintung också över 200 gramOm någon sitter där ute och tvekar så säger jag bara köööp, helt i linje med trådens motto.Jag hatar länk och slänger alltid på mina klockor på gummi eller nato men den här är faktiskt en riktigt bekväm länk vilket jag tror till stor del beror på att länkbitarna är fasade vilket gör att de aldrig skaver.
Jag kan tänka mig att de säkert kostar en slant men jag vågar nog påstå att de är väl värda sitt pris oavsett.
Det ligger en billig jäkel ute på k&s: https://klocksnack.se/threads/military-industries-36mm-field-watch-quartz.131084/
Har aldrig hört talas om märket men 600 spänn är ju inte mycket. Annars finns Hamilton Khaki men jag har för mig att de ligger aningen över budget? Brukar dock dyka upp begagnade med jämna mellanrum.
Edit: Jag läste fel och trodde du skrev att budgeten var 4k.
Kul att äntligen få se ett wristshot på den där besten! Den är så otroligt cool men samtidigt ful, lite som en Steinhart Le Mans...![]()
Timex är prisvärt och kulNågon som har tips på militärklockor?
Såg denna Timex camper mk2 men har plexiglas, stör mig lite.. Helst nåt på 40mm..men 36mm kan funka..![]()
![]()
![]()
Kommer bli lätt repig.. Som sagt akryl/plexiglas...Timex är prisvärt och kul
Kör på den tycker jag !
Antingen det eller så sa han upp sig från jobbet som partiledare för Liberalerna för att få mer tid för klocksamlandetAvdelning onodigt vetande/ O T, sag en documentary i morse om 2 mc gang som krigade, i Australien, tror det var pa 70 talet, in en stad som heter Birchgrove, bekant namn ? @Birchgrove
Haha, jag nekar till allt samröre till MC-gäng, Liberalerna och Australien.Avdelning onodigt vetande/ O T, sag en documentary i morse om 2 mc gang som krigade, i Australien, tror det var pa 70 talet, in en stad som heter Birchgrove, bekant namn ? @Birchgrove
Lets Dance då?Haha, jag nekar till allt samröre till MC-gäng, Liberalerna och Australien.
Jasså det var du som knep den till slutSommarväder, då åker camogummit på
![]()
![]()
Sommarväder, då åker camogummit på
![]()
![]()
Haha, köpte tillbaka den. Ödet är roligt, den landade tillsist hos en vän till mig som jag köpte den av igenJasså det var du som knep den till slut.
Grattis!
Ska vara bitigtRätt bitig men såg WR nu med, trodde den var 500m men stämde ju inte...
Camo är![]()
Nej, ja och kanske.Lets Dance då?![]()
Coolt, har kollat lite men såg ingenting som var spot on. Ska kolla lite mer noga.