• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M26

Rolex
2-Faktor
Intressant:

At Club Gamma, you have the power to decide.
Thank you for your inputs! The next Venturo will be
Squarish/ tonneau-shaped
On a steel bracelet
A diver
Blue dial
40mm
Miyota 9015
FB_IMG_1587810770918.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Alltså undrar hur den där sitter på en sparris som mig med 16,5 cm handled...
Svårt att säga, beror ju lite på hur en handled ser ut. Rund eller platt. Själv har jag 18cm runt och klarar en del med det måttet. Tung pjäs men sitter skönt. Strax över 200gram på länk om jag inte minns fel.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Helg och slapp i sängen med lite spotify. iPhone kopplad till en AQ Dragonfly Red och AQ Nightowl.

Håller tummarna att iaf ett brev med straps dyker upp på måndag. Tills dess får Tudorn handledstid :)

Dagens musiktips får bli franska Aephanemer. Marion Bascoul’s röst är underbar ( om man diggar dödsmetal dvs ;) )


F753F2DF-728A-4139-88B2-D0724F7A463E.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag blev inspirerad av diskussionen kring nudlar och kände ett plötsligt sug att besöka mitt lokala Asienlivs.
20200425_123016.jpg


Wish me luck...får se om man överlever dessa. :nailbiting:

20200425_124400.jpg
Jag kan rapportera att det i alla fall inte är något för sillmjölkar! Vad fan är det i den egentligen och är det ens lagligt att sälja över disk? :eek::D Hade i halva påsen och det är nog bland det starkaste jag någonsin har ätit, hade jag haft i hela så hade jag nog dött på fläcken så tack till @Lindellc för heads up.

Edit: såg nu att det tydligen var en annan sort men det var ett väldigt användbart tips oavsett. :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Provar att lansera en ny idé.
Byteslördag!:)
Alla har väl något i lådan som inte får den tid den förtjänar.
Har en G-Shock GA-2100-1A1ER bytesvärde ca 1K.
En Timex M79 Automat bytesvärde ca 2.5K.
Tanken är att vi kan lägga upp och byta med varandra. Antingen rakt av en små pengar i mellan. Vad tror ni om det?
6397A45F-A2FE-404C-8B8E-F725CEB76044.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Crosspostar, bara för att!
Denna kom igår. Omedelbara kommentarer från frun om hur snygg den är (hon kommenterar aldrig klockor annars). Till och med länken passar min handled efter att en bit tagits bort. Jag hatar länkar. Men jag gillar denna. Kanske. Lite.
IMG_3100-2.jpg


IMG_3111.jpg


IMG_3114.jpg


IMG_3117-2.jpg


IMG_3121.jpg
Gaah, den är så bra! Jag måste ha en!
Knep du @Jungelbobo 's på K&S? Eller fick du tag på en ny?
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Helg och slapp i sängen med lite spotify. iPhone kopplad till en AQ Dragonfly Red och AQ Nightowl.

Håller tummarna att iaf ett brev med straps dyker upp på måndag. Tills dess får Tudorn handledstid :)

Dagens musiktips får bli franska Aephanemer. Marion Bascoul’s röst är underbar ( om man diggar dödsmetal dvs ;) )


F753F2DF-728A-4139-88B2-D0724F7A463E.jpeg

Satfläsk ! Me like. Hur har Aephaneme undgått radarn ?
Jo, klockan var fin den å.....
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag kan rapportera att det i alla fall inte är något för sillmjölkar! Vad fan är det i den egentligen och är det ens lagligt att sälja över disk? :eek::D Hade i halva påsen och det är nog bland det starkaste jag någonsin har ätit, hade jag haft i hela så hade jag nog dött på fläcken så tack till @Lindellc för heads up.

Edit: såg nu att det tydligen var en annan sort men det var ett väldigt användbart tips oavsett. :happyhappy:
Ja den som är "världens starkaste" är fan inte att leka med. Jag hade i hela påsen men åt bara hälften (delade med en kompis) men det var mer än tillräckligt för att inte vilja ha mer sen :p
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Citybesök en sväng i karantäntider fast fler folk än kanske önskvärt..
Nån som jämfört H1 och H2?
DSC_MON_20200425114509507.JPG
Har själv bara haft h1 men den var grym, mer originell än H2 enligt mig så håll i den :).
Gällande det andra med mycket folk och att följa givna restriktioner vid Covid-19 så känns det ju lite som att en stor del i huvudstaden har svårt för att förstå eller efterfölja sådana. Iallafall om man ser till alla reportage och bilder på tv. Känns lite sådär.
Hur upplever du det?
 
Topp