• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor

We are happy to announce our very first limited edition: the Lorier x Worn & Wound Special Edition Gemini. If you're not already familiar with Worn & Wound, they are one of the world's best watch blogs with a focus on value-driven timepieces and top-notch design.

When Worn & Wound approached us to do a collaboration, we couldn't have been happier. Now, about a year later, we are proud to finally share the news!


This Special Edition is a limited run of 88 pieces, and will be available on Windup Watch Shop, beginning Monday, April 27, at 12 PM EDT.



Sign up for the Windup Watch Shop Newsletter to receive more information on the upcoming release

Skönt att jag inte behöver en chronograf till. Gillar inte hetsen som skapas av de här editionerna, borta under en minut på måndag troligen. Gör Worn & Wound eller Hodinkee en LE på nya Neptune skulle jag nog försöka köpa.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Är ingen lädersnubbe men sprang på ett band jag faktiskt tyckte var sjukt koolt. Någon som vet om man kan finna något liknande eller vad man skulle kalla det på engelska? Dålig bild men det är allt jag har
3RREd3z.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Du har verkligen gjort en resa. Kommer ihåg när du köpte Steinhart 2016 för att sedan hamna på rolex och nu tillbaka till micro :)
Yes.. Shit vilket minne.. Har kommit till en punkt där jag insett att jag inte blir lyckligare av dyrare klockor.. Men ska köpa nya Seikon som släpps snart.. Sen ev en dyr, kanske Grand Seiko, Tudor ele nåt.. Sen får det vara.. :D
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Yes.. Shit vilket minne.. Har kommit till en punkt där jag insett att jag inte blir lyckligare av dyrare klockor.. Men ska köpa nya Seikon som släpps snart.. Sen ev en dyr, kanske Grand Seiko, Tudor ele nåt.. Sen får det vara.. :D

Gillar du kvalitet för pengen och vill ha en klocka du inte säljer så kolla Chopard också. Byggkvalitet lätt i nivå med de bästa och välj mellan ETA-verk eller svindyra inhouse. Chopard är dessutom bra för den som vill försöka behålla för de är svårsålda :) motverkar flipparsjukan så att säga.
 

Code

AKA Vincent B
Gillar du kvalitet för pengen och vill ha en klocka du inte säljer så kolla Chopard också. Byggkvalitet lätt i nivå med de bästa och välj mellan ETA-verk eller svindyra inhouse. Chopard är dessutom bra för den som vill försöka behålla för de är svårsålda :) motverkar flipparsjukan så att säga.
Ja det har väl snart blivit dags och behålla lite klockor också.. Men ska inte äga så många max 3-4st...sen inga mer..
 

HSK

Patek
2-Faktor
Was ist das? :eek: Ser väldigt stealth ut med mattsvart tavla och svart lume.
9821C5D0-784B-40B7-AA49-C12169AAB5E7.jpeg

Den har pondus och närvaro runt handleden.
Like a G!
Den nye tjockisen idag :)
93B76FDF-6103-4E48-A91E-634EBC8BE662.jpeg
Härlig kontrast på visarna på den där!
Har Eddie fortfarande öppet på söndagar eller när det nu är? Han var ju borta ett tag men har för mig att han drog igång verksamheten för ett tag sen. Ganska oskön och osympatisk som person tycker jag baserat på en del av hans inlägg och verkar lida lite av samma storhetsvansinne som Chris Vail men nog fan är det fina klockor... :angel:
Ja det har väl snart blivit dags och behålla lite klockor också.. Men ska inte äga så många max 3-4st...sen inga mer..
Vad har du för inställning till att köpa, sälja och byta klockor? Jag tycker att det är jättekul att du delar med dig av alla dina inköp med riktigt snygga bilder med det känns som att du flippar i stort sett alla inom någon vecka. Är det sällan som du klickar med en klocka eller är du lite som @Seikosthlm som bara vill få klämma och känna och sen känner sig ganska färdig när man har fått uppleva den i verkligheten? :)
 

Code

AKA Vincent B
Was ist das? :eek: Ser väldigt stealth ut med mattsvart tavla och svart lume.
Like a G!
Härlig kontrast på visarna på den där!
Har Eddie fortfarande öppet på söndagar eller när det nu är? Han var ju borta ett tag men har för mig att han drog igång verksamheten för ett tag sen. Ganska oskön och osympatisk som person tycker jag baserat på en del av hans inlägg och verkar lida lite av samma storhetsvansinne som Chris Vail men nog fan är det fina klockor... :angel:
Vad har du för inställning till att köpa, sälja och byta klockor? Jag tycker att det är jättekul att du delar med dig av alla dina inköp med riktigt snygga bilder med det känns som att du flippar i stort sett alla inom någon vecka. Är det sällan som du klickar med en klocka eller är du lite som @Seikosthlm som bara vill få klämma och känna och sen känner sig ganska färdig när man har fått uppleva den i verkligheten? :)
Nej problemet är att jag alltid hittar nåt nytt. Men kommit fram till att gräset är inte grönare på andra sidan. Visst är det kul prova alla möjliga märken mm, på så sätt även fått stor erfarenhet. Men kommer lugna mig inom en snar framtid.. :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hej,
Ingen aning om det är rätt tråd, men...

Jag letar efter en ”affordable”, så nära en Benrus vietnam-style field watch man kan komma i utseende och stuk det bara går – utan att behöva betala över 4000+ spänn.
upload_2020-4-22_12-52-9.jpeg

Helst också utan att behöva hänga på ebay, forum, etc till förbannelse. Gärna mellan 36-40mm, gärna billigt, quartz, whatever.

Tips mottages tacksamt! :)
https://klocksnack.se/threads/timex-expedition-och-timex-camper.131162/
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Det slog mig när jag stod på altanen och grillade. Jag har en short-list på några affordables jag ska försöka införskaffa innan sommaren. Listan är nog lite homage-tung, men så får det va när ekonomin är begränsad för tillfället ( bygga ut altan och pool är dyrt :()
Jag tänker mig:
Squale 1545 Rootbeer
9303-Squale20atmosCeramicRootbeer3.jpg

Grön Tisell-sub (jag saknar den jag ägde)
20191030_122355.jpg

Något brons:igt, har ju aldrig provat så tänkte fega med att börja med brons-bezel alá Oris 65. Men ett billigare alternativ.
Proxima 65 brons bezel
IMG_0224_1024x1024@2x.jpg

Någon field/aqua terra typ. Kanske en Hamtun Nanok? Om jag får tag på en dvs..
83539346_625780308221931_5687060110271210996_n.jpg



Har ni någon short-list, och vad är på den?

Nomos club campus 36
Baltic aquascaphe
Squale 1521 blue
Ollech & Wajs p101
Lorier falcon 36 + gemini
Glycine airman no.1
Traska freediver mint
Stowa partitio
Har aldrig saknat en klocka förut men när jag nu såg bild på squale root beer så saknar jag den. Den här listan kommer inte att köpas innan sommaren men jag vill gärna ha alla.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
@Birchgrove Gummit monterat. Ursäkta dålig bild men med detta ljus blir det inte bättre:). Fick böja stiften lite för att få det att passa men väl på plats blev det väldigt bra. Väldigt skönt gummi måste jag säga.
IMG_20200424_230102-01.jpeg
Ser mycket bra ut! Vem vet, jag kanske har en Heimdallr på g. Och till den ett sådant gummi :)

Nomos club campus 36
Baltic aquascaphe
Squale 1521 blue
Ollech & Wajs p101
Lorier falcon 36 + gemini
Glycine airman no.1
Traska freediver mint
Stowa partitio
Har aldrig saknat en klocka förut men när jag nu såg bild på squale root beer så saknar jag den. Den här listan kommer inte att köpas innan sommaren men jag vill gärna ha alla.
Bra lista! Nomos lockar mig med, men det får vänta.
Och ja, Root Beer:en ser ju ju så härlig ut..
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Har Eddie fortfarande öppet på söndagar eller när det nu är? Han var ju borta ett tag men har för mig att han drog igång verksamheten för ett tag sen. Ganska oskön och osympatisk som person tycker jag baserat på en del av hans inlägg och verkar lida lite av samma storhetsvansinne som Chris Vail men nog fan är det fina klockor... :angel:

Så svaret är ja det är söndagar som gäller men först nästa vecka. :banghead:
 
Topp