• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chumba

Rolex
Verkligen inte Micro men grymt affordable.
Like förvånad varje gång jag tittar på den att den inte kostar mer :cool:

IMG_20200429_115950_1.jpg

Målar idag, bara för att man är permitterad så försvinner ju inte arbetet hemma tydligen :cool:
Så länge frun får bestämma så har man ju att göra dygnet runt.. :D
 

v0n

Patek
2-Faktor
Har inte sagt någonting om att den ska vara "bättre". Plus finns även Seikos som är quartz (även Tuna). Och hajpar inte upp någonting, jämnför storlekar. Och ja Apeks är "mer kända" för sina dykar grejjer än klockor, OCH? Finns många andra märken också som liknar dessa tex "Viking"?, kan säga att "Viking" klockan är BÄTTRE på finish mm på MÅNGA SÄTT än dom flesta Seikos... Och om du inte gillar det jag lägger upp, scrolls vidare... ;)
Huh? Nu tror jag du missförstår mig, svårt med internets ibland...
Du skrev själv "En RIKTIG dykare som säljs i dykbutiker till dykare/ En riktig dykare och en riktig beater/ Det är rätt tjockt mineralglas, bättre vid dykning"???
Jag råkar själv dyka på "riktigt" och tycker bara att beskrivningen är aningens överdriven men det var verkligen inget illa menat, kör på bara :D
 
  • Like
Reactions: M26

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Dubbelgrattis till dig :)! Bättre än julafton.

Kanonsnygg! Grattis till ett kompetent köp!



Grattis! Mycket snygga :D

Shit va nice. Grattis :) Skönt att höra att den 25år gamla häcken tog sig hela vägen hit idag också ;)

Dubbelgrattis! Mysiga färger. :)

Grattis! Skönaste överraskningen!:cool:
Tack ska ni ha, vi är grymt nöjda båda två! Nu är länkarna kortade och jag lyckades till och med få fru MaBr att gå med på en WS! :eek:
PSX_20200429_131721.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen förvarning. Den bara kom helt plötsligt.
IMG_20200429_112441.jpg
IMG_20200429_112628.jpg
IMG_20200429_114007.jpg
IMG_20200429_114011.jpg
IMG_20200429_114017.jpg

Stålet är rätt påtagligt mycket mörkare än obehandlat stål. Ser tooligt och hårt ut som titan. Storleken är perfekt. Sjukt bekväm länk. Kronan är väldigt mjuk och trevlig att ha och göra med.
Det är bara bra allting:D
Väldigt fin. Grattis! Ser ut som en riktig hit. Fegade ur från Kickstarter pga importavgifter (som jag tycker är väldigt tråkiga).
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Helt plötsligt ringer TNT och säger att de är på väg med paket. Men jag väntar ju inget så vad kan detta vara? :confused: Har i alla fall hälsat på hos @FreakyLeo tycker jag att det ser ut som. Hoppas att du var snäll mot mitt paket! ;)
PSX_20200429_115413.jpg


Vad i hela världen! Jag visste inte ens att de var på väg! :wideyed:
PSX_20200429_114857.jpg


Mer lådor och som vanligt fina travel pouches.
PSX_20200429_114928.jpg


Så jäkla bra! :woot:
PSX_20200429_114958.jpg


Fruns färgval:
PSX_20200429_115027.jpg


Och så min!
PSX_20200429_115119.jpg

PSX_20200429_115149.jpg


Galet bra! På lunchen ska det justeras länkar. :)
Grattis där med! Väldigt fina. :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

Code

AKA Vincent B
Huh? Nu tror jag du missförstår mig, svårt med internets ibland...
Du skrev själv "En RIKTIG dykare som säljs i dykbutiker till dykare/ En riktig dykare och en riktig beater/ Det är rätt tjockt mineralglas, bättre vid dykning"???
Jag råkar själv dyka på "riktigt" och tycker bara att beskrivningen är aningens överdriven men det var verkligen inget illa menat, kör på bara :D
Ja mineralglas är bättre vid dykning, blir mindre "Tryck" i glaset. Och när jag "Skrev en riktigt dykare" var jag rätt ironisk. Dom flesta dykarklockor går att dyka med. Men denna är "TESTAD på 1000m djup" hur många andra är det?? Plus att dom säljs i dykbutiker säger ju även en del?!? Samt med tanke på priset.
Är inte sur men bara irriterade ibland när folk skriver att jag "hyper upp" klockor. Lägger upp bilder för man blir ju "exalterad av nya" klockor man köpt (som alla andra).. Jag tycker personligen det bara är kul när folk lägger upp bilder. Blir inspirerad...
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Har inte sagt någonting om att den ska vara "bättre". Plus finns även Seikos som är quartz (även Tuna). Och hajpar inte upp någonting, jämnför storlekar. Och ja Apeks är "mer kända" för sina dykar grejjer än klockor, OCH? Finns många andra märken också som liknar dessa tex "Viking"?, kan säga att "Viking" klockan är BÄTTRE på finish mm på MÅNGA SÄTT än dom flesta Seikos... Och om du inte gillar det jag lägger upp, scrolls vidare... ;)
Men forumets charm är ju just att kunna diskutera, fråga och komma med egna åsikter? Tråkigt försvar när någon har en annan åsikt än din :)


Huh? Nu tror jag du missförstår mig, svårt med internets ibland...
Du skrev själv "En RIKTIG dykare som säljs i dykbutiker till dykare/ En riktig dykare och en riktig beater/ Det är rätt tjockt mineralglas, bättre vid dykning"???
Jag råkar själv dyka på "riktigt" och tycker bara att beskrivningen är aningens överdriven men det var verkligen inget illa menat, kör på bara :D
Coolt med dykning, jag tycker allt 5 meter under ytan är extremt obehagligt men det ser ju rackarns fridfullt ut :D
 

Kreacon

Audemars
Verkligen inte Micro men grymt affordable.
Like förvånad varje gång jag tittar på den att den inte kostar mer :cool:

IMG_20200429_115950_1.jpg

Målar idag, bara för att man är permitterad så försvinner ju inte arbetet hemma tydligen :cool:
Visste inte att det fanns länk till den!
Satt den på vid köp eller är det en efterkonstruktion?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja mineralglas är bättre vid dykning, blir mindre "Tryck" i glaset. Och när jag "Skrev en riktigt dykare" var jag rätt ironisk. Dom flesta dykarklockor går att dyka med. Men denna är "TESTAD på 1000m djup" hur många andra är det?? Plus att dom säljs i dykbutiker säger ju även en del?!? Samt med tanke på priset.
Är inte sur men bara irriterade ibland när folk skriver att jag "hyper upp" klockor. Lägger upp bilder för man blir ju "exalterad av nya" klockor man köpt (som alla andra).. Jag tycker personligen det bara är kul när folk lägger upp bilder. Blir inspirerad...
Njae mineralglasets enda fördel är att det är billigt. Du får vara hur exalterad du vill, det är bara kul men samtidigt långt ifrån min poäng.
Jo ironi är svårt att fånga upp i skrift och säkerligen anledningen till att jag kanske missförstår dig. Nu glömmer vi det här och går vidare, ok?
 

FOQ

Audemars
Ohh! Älskar den längst upp! "Urvattnade" färger mot den orangea GMT-visaren!! För mig som inte ägt någon Zelos, vad låg dom på i pris, eftersom det står att det är samma som sist? Och kommer det fler färger?

Edit: Hade jag läst allt innan jag började andas tungt, och blev svettig på ryggen av upphetsning så står det ju att det kommer 3 varianter till.

Givet köp! Kommer antagligen en grön. Den jag hade var så sjukt nice! Ångrar lite att jag sålde.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
The Falcon Series II in white
⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
⁣⁣⁣⁣⁣Specs:
-36mm case width⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
-44mm case length⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
-9mm case thickness + 2mm plexi dome⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
-20mm lug width⁣⁣⁣
⁣⁣⁣-Miyota 90S5 automatic movement (no date), 28800 bph⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
-100m/330ft water resistance⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
-$499⁣⁣

Edit: Svart/Gilt och framför allt Grön/Gilt var riktigt vassa! Hmmm ännu en upp på listan :rolleyes:
FB_IMG_1588158918135.jpg
FB_IMG_1588158921274.jpg
FB_IMG_1588158929591.jpg
Screenshot_2020-04-29-13-16-40-239_com.instagram.android.jpg
Screenshot_2020-04-29-13-16-43-254_com.instagram.android.jpg
Screenshot_2020-04-29-13-16-32-831_com.instagram.android.jpg
Jao. Riktigt fina. Men går ju inte att köpa i den färg jag önskar. Helst vill jag ha NEPTUNE, tror jag, men den finns inte tillgänglig i någon färg.
 
  • Like
Reactions: M26
Topp