• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
CB på just nu, en go kloss :)
676294DF-8F37-4A91-8FCF-C07067B6DADB.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Mmm, mysig! :cool: Meeeeen, ser inte texten på tavlan lite konstig ut..?
66fHBPF.jpg


Va faaaan! Så ska det inte se ut! :shifty: :sorry: Kollade på fruns Traska och den är perfekt. De har lyckats trycka tavlan två gånger med lite offset så det är helt suddigt...
hfa36yK.jpg
Aj då, när du säger det så syns det. Ingen vidare efterkontroll där av tillverkaren. Trist som tusan.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Mmm, mysig! :cool: Meeeeen, ser inte texten på tavlan lite konstig ut..?
66fHBPF.jpg


Va faaaan! Så ska det inte se ut! :shifty: :sorry: Kollade på fruns Traska och den är perfekt. De har lyckats trycka tavlan två gånger med lite offset så det är helt suddigt...
hfa36yK.jpg
Men nej, vad tråkigt :(

Bör väl inte vara några problem att få den bytt men trist att vänta ännu mer...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt trist. :( Hoppas det löser sig smidigt.
Ja, håller tummarna för det. :confused:

Haha verkligen skumt, så jag ser på håll utan glasögon. :watching:

Hoppas deras support är bättre än QC...
Ja, det syns ju utan problem även utan en lupp. Vad jag har hört så är han bra att ha att göra med så säkert inga problem. :)

Men nej, vad tråkigt :(

Bör väl inte vara några problem att få den bytt men trist att vänta ännu mer...
Har redan väntat ett halvår så några månader till... :meh:
 

Three5One

Omega
2-Faktor
Väldigt märkligt att man har missat det vid QC, det är ju supertydligt om man tittar noga. Borde ha upptäckts innan tavlan ens hamnade i klockan. :confused:
Från Update #11:

Given the circumstances, I think this is an outcome worth celebrating. And let me be absolutely clear: If anything has slipped through the cracks and you are not absolutely 100% thrilled with the Summiteer you receive, I guarantee to repair the issue or send you a replacement completely at my own expense. This means that no matter what you will end up with a Summiteer that fully meets and (hopefully) exceeds your expectations.
Förhoppningsvis inga problem.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Riktigt fina klockor. Gick in och kollade lite. Lite besviken på att de skickar från USA, men värst av allt var att det inte ens gick att köpa dem. :(

"Tonight is the night of the nights!" som en soldat en gång sade i en fantastisk tv-serie!
Lite den känslan jag har just nu!
Ping @Watcharound
received_2323098951317007.jpeg

received_678356899621274.jpeg

IMG_20200428_191603-01.jpeg

Äntligen!! Kul med en tredje på forumet :) Stort jävla grattis! Behöver man fråga hur den känns?

Äntligen!
Välkommen in i klubben!
Du ska ju vara så speciell.;)
Blå låda och svart datumskiva.
Jag kör orange låda och vitt datum. :D
0AB459F3-3985-4F6E-9774-5B89AEC1D836.jpeg

Och ett stort grattis!:)
Edit: såg nu att det fanns ett gummi i lådan....
Någon av @M26 eller @Nilas som testade det, och kanske tog ett foto

Håll hårt i dom gubbar, vart sugen på en igen och fråga OB om inte man kunde vänta sig en ny batch snart. Se deras svar nedan :oops:

"Hi,

Thank you so much for your letter.
The SeaStar60s and 70s are still in stock.
We have no plan to produce another batch of Gulf Bezel version.
If you are interested, Please feel free subscribe our maillist in website or follow our IG.
We will update there if we have new release.
Please contact me again if there are questions.

Thank you very much,"

:banghead:
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Håll hårt i dom gubbar, vart sugen på en igen och fråga OB om inte man kunde vänta sig en ny batch snart. Se deras svar nedan :oops:

"Hi,

Thank you so much for your letter.
The SeaStar60s and 70s are still in stock.
We have no plan to produce another batch of Gulf Bezel version.
If you are interested, Please feel free subscribe our maillist in website or follow our IG.
We will update there if we have new release.
Please contact me again if there are questions.

Thank you very much,"

:banghead:
Surt, du får hålla utkik begagnat :)
 
  • Like
Reactions: M26

Jungelbobo

Cartier
Håll hårt i dom gubbar, vart sugen på en igen och fråga OB om inte man kunde vänta sig en ny batch snart. Se deras svar nedan :oops:

"Hi,

Thank you so much for your letter.
The SeaStar60s and 70s are still in stock.
We have no plan to produce another batch of Gulf Bezel version.
If you are interested, Please feel free subscribe our maillist in website or follow our IG.
We will update there if we have new release.
Please contact me again if there are questions.

Thank you very much,"

:banghead:
Var det jag var rädd för! :eek:
Ah jag får försöka tygla mina flip-impulser!​
 
  • Like
Reactions: M26

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Håll hårt i dom gubbar, vart sugen på en igen och fråga OB om inte man kunde vänta sig en ny batch snart. Se deras svar nedan :oops:

"Hi,

Thank you so much for your letter.
The SeaStar60s and 70s are still in stock.
We have no plan to produce another batch of Gulf Bezel version.
If you are interested, Please feel free subscribe our maillist in website or follow our IG.
We will update there if we have new release.
Please contact me again if there are questions.

Thank you very much,"

:banghead:
Ska ha dig i bakhuvudet om jag skulle få osunda tankar om en avyttring!:)
(Inte för att jag tror det...)
 
  • Like
Reactions: M26

M26

Rolex
2-Faktor
Surt, du får hålla utkik begagnat :)
Precis, misstänker att jag får hålla utkik på WuS eller bukten :)

Var det jag var rädd för! :eek:
Ah jag får försöka tygla mina flip-impulser!​
Skönt att du lyckades få tag i en sprillans :)
Ska ha dig i bakhuvudet om jag skulle få osunda tankar om en avyttring!:)
(Inte för att jag tror det...)
Det vore något om den gjorde en full cirkel och hamnade hos mig igen :D
 

Code

AKA Vincent B
Är det inte precis den attityden du har när du "diskuterar"? Att du vet bäst dvs
Var kom du ifrån? Har du läst alla inlägg? Diskussionen började med att jag jämnförde storleken på en Aspeks vs Seiko Tuna. Så skriver folk att jag "hyper". Isåfall hypar alla sina klockor. Ser likadana klockor här dag ut och dag in... Negativa kommentarer helt i onödan. Ang safirglas vs Mineral. Ja mineral glas är bättre vid dykning ang sprickbildningar mm om inte "caset" är riktigt tjock samt om man inte släpper ut "trycket" via heliumventil i tex tryckkammare... Safir tål mer repor, ja men
Finns olika nivåer av mineralglas också. Vissa mineralglas tål rätt mkt repor med. Men nackdelen med safirglas är att safir inte tål "stötar" lika mkt som mineralglas gör dvs krossas lättare, då mineral är lite mjukare...
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Ja då var den här. Fin som tusan, MEN skruvarna i länken sitter ju sjukt hårt. En sitter fast nu, kan inte skruva in den eller ut den.. Känns som något inte är hundra här heller. Har aldrig upplevt det på någon annan klocka.
IMG_20200429_172450-01.jpeg
IMG_20200429_172339-01.jpeg
Testa att värma lite, typ med en hårtork eller liknande och se ifall det släpper lite och du får ut/in den igen :)
 

Waldorf

Audemars
"The first production samples of the newest Horizons GMTs are here! These are the first 3 variants and the remaining 3 should be done in 1-2 weeks time. It should be launching on the site soon after and pricing will be around the same as the previous version.

Key changes for this batch of Horizons is the switch to a 48 click bidirectional bezel and a slimmer overall case/bezel profile with higher 'vintage' style crystal. A lot more lume on the bezel for certain variants too!

Size:
40mm case dia, 38.5mm bezel dia
44mm L2L
11.2mm case thickness without crystal

Specs
ETA 2893 with custom rotor
200m WR
Sapphire crystal and bezel insert"

@kjesul det här måste du ju gå igång på ;) 48 klick och bidirectional
94884224_10158579914969052_3650025433350537216_o.jpg
Now we're talking :cool::happyhappy:. Kanske får bli en tredje då... Undrar om mina frågor har något med det att göra? :angel:
 

AndyJ

Panerai
Ja då var den här. Fin som tusan, MEN skruvarna i länken sitter ju sjukt hårt. En sitter fast nu, kan inte skruva in den eller ut den.. Känns som något inte är hundra här heller. Har aldrig upplevt det på någon annan klocka.
IMG_20200429_172450-01.jpeg
IMG_20200429_172339-01.jpeg
Den är sjukt fin iaf!
Har du testat lite med något som smörjer? Sedan kan man ta en polygrip eller liknande för att få bättre tag om skruven.
 
Topp