Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, det är ju inte bara emot reglerna utan även olagligt. Mig veterligen är det inget regelbrott med homager och så länge så är fallet finns det extremt många trådar för dig att läsa som är homagefria om du hellre önskar, ingen tvingar dig att vara här om det förpestar dina ögon så.Den här tråden börjar ju bli lite äcklig, ska det börjas med rena kopior också?
Finns väl gott om mikromärken och affordables som går sin egen väg med design osv?Nej, det är ju inte bara emot reglerna utan även olagligt. Mig veterligen är det inget regelbrott med homager och så länge så är fallet finns det extremt många trådar för dig att läsa som är homagefria om du hellre önskar, ingen tvingar dig att vara här om det förpestar dina ögon så.
Den här skiten har ju diskuterats tusen gånger i tråden och på forumet. Jag tycker inte heller homager är så kul men struntar i att kommentera det. Blir trevligast för alla så.Finns väl gott om mikromärken och affordables som går sin egen väg med design osv?
Det råder iallafall en trevlig ton i denna tråden, eller gjorde. Har diskuterats tidigare i tråden angående homager och vad som är okej att visas och dryftas här inne, så vart vill du komma med din något aggressivt ställda fråga? Som skrevs tidigare så finns ju alltid andra trådar att lägga sin energi på om man nu tycker denna är äcklig.Den här tråden börjar ju bli lite äcklig, ska det börjas med rena kopior också?
Jag tror att du får mer ryggdunkande om du uttrycker dina homageåsikter i någon annan trådFinns väl gott om mikromärken och affordables som går sin egen väg med design osv?
Tack för din positiva input!Den här tråden börjar ju bli lite äcklig, ska det börjas med rena kopior också?
Den här tråden börjar ju bli lite äcklig, ska det börjas med rena kopior också?
Det kommer självfallet aldrig att förekomma kopior (homagedebatten har diskuterats i sin ände, där ändå det står klart att de är tillåtna oavsett så meningslöst dra det igen). Men du har en viss poäng, även fast du skriver det på ett aggressivt sätt. Det har blivit en hel del homager i tråden på sistone, mer än i början. Känns dock mkt som om det är samma klockor som vandrat runt ett par ggr. Och där ex Tisells subvariant köpts av ganska många senaste tiden. Sub som designstöld finns ju dock även hos många större märken med. Och ibland är det skönt ha en billig vettig beater som inte är en seiko (som också har en del snarlika lik i garderoben iof) och som ser bra ut.
Det finns samtidigt väldigt mycket egna designexempel i denna tråden med. Skrolla igenom den så ser du många
Är jag på jakt efter ryggdunkande? Nej. Jag är intresserad av unika mikro/affordables.Jag tror att du får mer ryggdunkande om du uttrycker dina homageåsikter i någon annan tråd
Titta några poster uppÄr jag på jakt efter ryggdunkande? Nej. Jag är intresserad av unika mikro/affordables.
Kontrar med en ZelosNu när det börjar bli höstigt känns brons lite extra bra. Därför fick tisell vila idag och obris fick vara med, skodd med sitt svarta originalband. (Ja, jag vet att datumet är fel och nej, jag bryr mig inte )
Är det originalläder? Måste ha en sån i framtiden!Kontrar med en Zelos
Nope. Det är ett i Horween-läder från oak and oscar. Och ja, du måste ha en sån här i framtidenÄr det originalläder? Måste ha en sån i framtiden!
Kontrar med en Zelos
Som tur är så finns det ju något för alla i denna tråden, man behöver ju inte tycka om allt.Är jag på jakt efter ryggdunkande? Nej. Jag är intresserad av unika mikro/affordables.
Sålde den blåa till @Hojannes4. Fick lätt ångest och beställde en nyTvå helsman i samlingen eller? ’
Grym kombo!
Haha ja! Vet inte vilka slutsatser jag ska dra av mitt beteende...Typ som med hammarhajen alltså
Haha ja! Vet inte vilka slutsatser jag ska dra av mitt beteende...
Mysig klocka, vad är det för storlek?Kontrar med en Zelos
42 mm, 48 mm från topp till tåÄr
Mysig klocka, vad är det för storlek?
Kanonsnyggt!Blev grymt bra på en läderrem (Horween).
Den var oerhört bekväm också, remmen alltså.
Eller vad tror ni?
Känns helt fel enligt mig. Dels behöver du ett tjockare band, sedan är dessa modeband rätt tråkiga och fel i stilen. Grövre canvas eller Isofranetyp borde sitta bra.Blev grymt bra på en läderrem (Horween).
Eller vad tror ni?
Blev grymt bra på en läderrem (Horween).
Eller vad tror ni?
Håller med Aurum, ett tjockare band ska du ha till denna grova och tooliga klockan! Jag hade kört på ett grovt canvas likt detta https://www.strapcode.com/store/20m...brown-hand-stitching-p-3820.html#.W6qf-qW5k0MKänns helt fel enligt mig. Dels behöver du ett tjockare band, sedan är dessa modeband rätt tråkiga och fel i stilen. Grövre canvas eller Isofranetyp borde sitta bra.
Har som sagt lite svårt att sätta fingret på det, men framförallt så tycker jag den känns och ser ut som en riktigt "billig" massproduserad klocka. Vilket den iof också är. Kan vara jag som haft orimliga förväntningar, men bakgrunden ligger som sagt i alla hyllningar jag läst.