• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det gör inget om boetten är större än bezeln om bezeln är tillräckligt hög, vilket är svårt att avgöra från bilden - det som är huvudproblemet är att bezeln har renslipade sidor, utan skåror, att få grepp om den med blöta fingrar, och än värre, med handskar om det är kallt ute, ser ut att vara en utmaning...
Då är jag med, tack för info :)

• Like
Reactions: PNM
Läder på dykare, inte fult men denna kombo byts nog ut innan dagens slut...
25C254C4-90F1-4D8F-AC43-2B1AD4E82F70.jpeg

;)
Vad kostar och mäter en hima sharkmaster? :)

Fan, jag har fastnat i ett ordentligt subhomageträsk (haters gonna hate) och har nu börjat tråna efter en Ginault. Jag vet att det florerat en här i tråden men minns inte vem som hade den? Vet någon vad som är lämpligt att betala för en beggad?
Runt 5' för en beggad skulle jag tro. Missade den förra med en hårsmån. Ska vara grymt bra kvalitet och finish.

Ja mycket nöjd. Kan lätt tänka mig att köpa Marc&sons igen. Att välja bezel, visare, tavla mm är något man kan göra på flertalet av deras modeller på hemsidan i menyn - set up your watch.
Helt rätt men denna pre-order modell finns inte i listan över konfigurabla modeller. Den möjligheten var anledningen till att jag frågade...

Hovrat och hovrat... tryckt på avtryckaren. Denna fick det bli, nu är det bara att vänta.
Weiss-Blaue-Blaue.jpg

En "modell" som inte fanns på hemsidan men Marc var trevlig och lät mej välja kombination av tavla, visare, GMT visare och bezel från de varianter som finns.
Är ju inte så hemma på alla gamla fina märken som ni kunniga klock-nissar, är den "homage" till något? (Bryr mej egentligen inte men kan vara kul att veta när man skall äga en.)

Tillbaka
Topp