• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tycker även urverket ser schysst ut. Invicta har moddat den lite. Länkbitarna är solida men claspen som orginalet. Och osolida endlinks. Men sitter hårt, dvs inte rasslig som tex Seiko skx007 jubilee länkar.. Låset sitter också väldigt robust.. Dvs hårt vid låsning.. Nöjd.. :D
PicsArt_05-04-08.16.40.jpg
PicsArt_05-04-08.16.54.jpg
 
Ref? Förjävla fint asså

Förmiddagskaffeed hemstudier här med...
IMG_20200422_102619.jpg
Verkar finns 2 ref på samma klocka, ett för JDm och ett för resten av världen. DJ00001B är ett av dom, vet inte vilket. Men annars googlar du "Orient Star, Star Seeker" så hittar du vad du söker :)
Alltså det ordet ’killgissa’ var uppstod det egentligen ? Jag sätter en virtuell GG på att det var feministmaffian :rolleyes:
Inte en aning, det var nog första gången jag använde det tror jag. En snabb googling gav detta: http://www.mynewsdesk.com/se/nextor...et-att-svenskarna-faktiskt-killgissar-2792413
:)
Edit: Anklagade du just mig för att ingå i feministmaffian :D;)
 
Verkar finns 2 ref på samma klocka, ett för JDm och ett för resten av världen. DJ00001B är ett av dom, vet inte vilket. Men annars googlar du "Orient Star, Star Seeker" så hittar du vad du söker :)

Inte en aning, det var nog första gången jag använde det tror jag. En snabb googling gav detta: http://www.mynewsdesk.com/se/nextor...et-att-svenskarna-faktiskt-killgissar-2792413
:)
Edit: Anklagade du just mig för att ingå i feministmaffian :D;)
Nein, men de tar över våra hjärnor :wideyed:

 
Shoppade lite på eBay för ett par veckor sedan, glömde sedan bort det. Idag kollade jag min order, och den var skickad från Hong Kong och enligt tracking-sidan så har paketet nått Amsterdam av alla ställen. Där det verkar befinna sig för tullning, och har varit där sen 27:e april. Någon som varit med om något liknande?
 
Shoppade lite på eBay för ett par veckor sedan, glömde sedan bort det. Idag kollade jag min order, och den var skickad från Hong Kong och enligt tracking-sidan så har paketet nått Amsterdam av alla ställen. Där det verkar befinna sig för tullning, och har varit där sen 27:e april. Någon som varit med om något liknande?
Både jag och @Lindellc har paket på väg in som varit på vift i flera veckor nu utan statusuppdateringar så det låter rätt lindrigt ändå. Det är nog mycket strul i logistikkedjorna nu med det fördömda viruset.
 
Shoppade lite på eBay för ett par veckor sedan, glömde sedan bort det. Idag kollade jag min order, och den var skickad från Hong Kong och enligt tracking-sidan så har paketet nått Amsterdam av alla ställen. Där det verkar befinna sig för tullning, och har varit där sen 27:e april. Någon som varit med om något liknande?
Mycket strul just nu med försändelser. Beställer mycket från asien på jobbet och fedex kan skicka runt paketen i 7 länder innan det kommer till Charles de gaulle, där det blir liggande i en vecka.... Tror det är alla inställda flyg som saboterat det hela.
 
Tillbaka
Topp