• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon. Aldrig gillat Invicta, men det här är deras bästa dom någonsin gjort (Homage på Rolex 6204).Grymt urverk också. Seiko nh35...:D
PicsArt_05-04-06.06.49.jpg
PicsArt_05-04-06.07.17.jpg
PicsArt_05-04-06.07.37.jpg

2350273_xxl.jpg
Oj, ja till utseendet är den jävligt trevlig. Hur är kvaliteten överlag? Jämförelse med andra märken?
 
Oj, ja till utseendet är den jävligt trevlig. Hur är kvaliteten överlag? Jämförelse med andra märken?
Hmm hur ska jag förklara? Först när jag köpte den förväntade jag mig att kvalitén på länken skulle vara skräp. Tänkte - "Invicta" liksom.. (Aldrig gillat Invicta).
Men när jag sen provade den, blev jag faktiskt imponerand. Länken har solida länkar och endlänkarna är osolida men sitter hårt (det märks inte). Ringen har 120 klicks och känns väldigt "smooth" och line:ar fint. Klockan är 40mm och sitter riktigt bra. Snyggt med "open back" och man ser urverket, som även är moddat av Invicta. Länken känns inte särskilt rasslig, utan stabilt. Claspen är plåt men låset sitter hårt. Dom försöker efterlikna orginalet. Glaset är mineral men var plexi på orginalet. Känns som egentligen vilken Seiko som helst tex Turtle, samurai mm i kvalitén. Riktigt nöjd faktiskt.

Lumen är dit "målade" så blir lite mer vintage känsla.. :D

Skulle betyg sätta 0-10, ca 7-8 i kvalite till priset.. :D
 
Shoppade lite på eBay för ett par veckor sedan, glömde sedan bort det. Idag kollade jag min order, och den var skickad från Hong Kong och enligt tracking-sidan så har paketet nått Amsterdam av alla ställen. Där det verkar befinna sig för tullning, och har varit där sen 27:e april. Någon som varit med om något liknande?
Japp, mitt senaste paket från Wish gick via Nederländerna. Gick dock snabbt därifrån och till mig eftersom tullen går fort via Wish.
 
Tillbaka
Topp