• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Helm idag :)
2426CD4F-0445-4592-A6C2-25464AA5C2EC.jpeg
 
Fanns ju mycket skoj där, aldrig provat en Chinese special och man blir ju lite sugen :D

Gillade denna för en femhunka. Var har dem fått ”inspirationen” till den från tro? :)
4A2920C0-0762-43EC-B670-F05D66EC494E.jpeg


Jag är ingen Joe-fan men 260kr för en automatisk Sub är ju inte jättedyrt :hilarious:
8F7A5CEB-5D4C-4AD6-8063-FB7A01484136.jpeg
 
Fredagsfeeling med Méraud runt armen! Hur kan man ha abstinens efter att köpa en ny klocka när jag inte ens har tid att rotera dom jag har? :eek:
20200508_080452.jpg
Ja det är helt sjukt, jag får abstinens innan jag ens hunnit få leverans på det jag köpt än mindre hunnit rotera :hilarious:

Jag säger som den vise Barney Stinson en gång sade i "How I met your mother": New is always better :p
Barney Stinson är ett geni och så sant citat!

Fredagsnöjet blir som vanligt att följa bästa tråden. Har idag också sökt ett "drömjobb" som jag ändå tror att jag har hyfsade chanser att få, så känner mig lite hoppfull i vad som i övrigt har varit en riktig skitvår, både för mig och för många andra i världen. Mitt backupjobb gick också åt pipan häromdagen då de fått stänga hela avdelningen pga covid bland personal och patienter. Håller tummarna :)
Fick bli ödlan idag igen, snart finns två i tråden, @Stup !
IMG_20200508_094336.jpg
Håller tummarna för dig kompis!

Då håller jag och med största sannolikhet alla andra i tråden tummarna för att du landar drömjobbet!
Edit: Bilder är ju kul, så här är dagens klocka. I sann ultra-afforadable anda. It's very good enough!
8t618t8.jpg
Haha ja verkligen, vi kan tacka gudarna för att Kina uppfyller våra behov med affordables i dessa prövande tider :D

IMG_20200508_113354.jpg
 
Senast ändrad:
Dra mig baklänges, vilken PJÄS! Den där skojar man inte bort, har du haft den länge? Pros/cons? Har fått upp ögonen lite för Helm :angel:
*Edit, fler färger
92ED2B1F-457E-491A-8CEC-F3DB6D17210A.jpeg
Haft den sen årskiftet, riktigt cool. Är en lite knubbig historia, 40mm diameter och runt 15mm tror jag i höjd. Ser inga direkta nackdelar med den, skulle väl vara att den är rätt svår att bära till skjorta pga tjockleken då. Bra pris för vad du får, rekommenderar köp, tror Helm ska släppa fler snart.
 
Skulle gärna vara med om det blev en passaround på någon av era klockor framöver :rolleyes:
Vi har som plan att ordna en passaround när klockorna kommit och vi tagit hand om de som beställt via Kickstarter och pre-orders. Sen tänkte jag försöka mig på att ordna en passaround i detta sub-forum. Jag kommer troligen att kontakta någon av er som är "gamla rävar" för att få hjälp hur det skall göras osv. :)
 
Vi har som plan att ordna en passaround när klockorna kommit och vi tagit hand om de som beställt via Kickstarter och pre-orders. Sen tänkte jag försöka mig på att ordna en passaround i detta sub-forum. Jag kommer troligen att kontakta någon av er som är "gamla rävar" för att få hjälp hur det skall göras osv. :)
Vad kul! Det ser jag fram emot :) Hjälper gärna till om så önskas
 
Ställde ju frågan om top hat på min Sharkmaster igår. Sedan dess har jag beslutat att, ja, den behöver en top hat.

Idag påbörjades projektet.
Har börjat mäta lite och även slipat till en hyfsat rund plexibit att testa lite med.
IMG_20200508_123226.jpg
IMG_20200508_123231.jpg

Ser ut som ett rymdskepp. Blir hur bra som helst!:)

Kommer antagligen sluta med att två glas limmas ihop för att uppnå rätt effekt och höjd med bibehållen vattentäthet.:)
 
Ställde ju frågan om top hat på min Sharkmaster igår. Sedan dess har jag beslutat att, ja, den behöver en top hat.

Idag påbörjades projektet.
Har börjat mäta lite och även slipat till en hyfsat rund plexibit att testa lite med.
IMG_20200508_123226.jpg
IMG_20200508_123231.jpg

Ser ut som ett rymdskepp. Blir hur bra som helst!:)

Kommer antagligen sluta med att två glas limmas ihop för att uppnå rätt effekt och höjd med bibehållen vattentäthet.:)

Kommer bli supercoolt! :cigar:
 
Ställde ju frågan om top hat på min Sharkmaster igår. Sedan dess har jag beslutat att, ja, den behöver en top hat.

Idag påbörjades projektet.
Har börjat mäta lite och även slipat till en hyfsat rund plexibit att testa lite med.
IMG_20200508_123226.jpg
IMG_20200508_123231.jpg

Ser ut som ett rymdskepp. Blir hur bra som helst!:)

Kommer antagligen sluta med att två glas limmas ihop för att uppnå rätt effekt och höjd med bibehållen vattentäthet.:)
haha älskar välvda glas och inte minst top hats, vettefåglarna hur du ska få till det både funktionellt och snyggt men följer med spänning :D
 
haha älskar välvda glas och inte minst top hats, vettefåglarna hur du ska få till det både funktionellt och snyggt men följer med spänning :D
Planen är att beställa hem ett originalglas från helson och ett top hatglas med höjden som saknas och helt plan undersida.
Glasen fogas sedan samman medelst uv-lim (ungefär som datumbubblan på en Rolex).

Problemet är att hitta rätt top hat. Därefter lejer jag bort själva sammanfogningen till någon som kan sånt.

Har aldrig sett någon annan som testat, så det kändes som att det föll på min lott.:D
 
Tillbaka
Topp