Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är sjukt fin!Romega idag. Ska man baka eller sälja....?
Romega idag. Ska man baka eller sälja....?
Ja den är ju så vit och ny.
Tror English Breakfast hade gjort det!Romega idag. Ska man baka eller sälja....?
Funderat på det. Det kommer ju dock släppa på insert.Tror English Breakfast hade gjort det!
Är det aluminium eller keramiskt insert?Funderat på det. Det kommer ju dock släppa på insert.
Ja den är ju så vit och ny.
Verkligen fina band! Skulle gått för D37 själv Vem är det som gör dom?Blir en kväll med gamman!Funderar på band, vad tror vi om D-37 och D-22?
Jag hade kört på D-22, sån är jag .Blir en kväll med gamman!Funderar på band, vad tror vi om D-37 och D-22?
Jag hade kört på D-22, sån är jag .
D-22 för min del, mer "ruffigt"Blir en kväll med gamman!Funderar på band, vad tror vi om D-37 och D-22?
Lite mer "rakt ut i öknen explorer" känsla om du förstår hur jag tänker.Tänker det nog med
Har de skickat fel så borde de väl lösa det åt dig? Eller har du felklickat själv?Fick hem min Spinnaker hull i fel färg idag, var bara beställa en ny och jag har lagt ut den på köp o sälj om någon suktar efter en. Det är den med blå tavla, den är riktigt fin men jag var inställd på att få hem "pvd" modellen.
Tror tyvärr det var jag som var alldeles för ivrig och hade lagt fel klocka i kundvagnenHar de skickat fel så borde de väl lösa det åt dig? Eller har du felklickat själv?
Lite mer "rakt ut i öknen explorer" känsla om du förstår hur jag tänker.
God julPrecis! Det blev det också, bara vänta en månad nu på det antar jag (Asien + postnord = mardröm )...
Gör ett försök att byta, de har grym kundservice.Fick hem min Spinnaker hull i fel färg idag, var bara beställa en ny och jag har lagt ut den på köp o sälj om någon suktar efter en. Det är den med blå tavla, den är riktigt fin men jag var inställd på att få hem "pvd" modellen.
Haha tack för stödet Iof orsak hitta något mer under tiden. Canvas är grymt, men, lite för ljust nu när patinan är så mörk...God jul
Gör det tror jag. Tänkte kolla om någon var sugen här förstGör ett försök att byta, de har grym kundservice.
AluÄr det aluminium eller keramiskt insert?
Väldigt fin! Kollade in deras hemsida igår och kändes prisvärda. Har du lust att dela med dig om klockan?
Dina tankar om klockan hittils?
Jag har en Hamtun med, en V1. Just det där med att vänta, vänta och återigen vänta är Hamtuns kännetecken. Ross är jättetrevlig men han går helt under jorden ibland och skickar inte saker han lovar att skicka.Sent omsider kommer en minirecension med lite svammel. Håll till godo.
Klockan är överlag väldigt trevlig och känns prisvärd. Landar på 335 gbp med frakt och skatter.
Klipper och klistrar specifikationerna från Hamtuns hemsida:
Skillnaden mellan denna version och den första är länken. I årets version sitter länkarna med skruvar som skruvas från en sida, istället för att skruvas från båda håll som första versionen hade. Detta medförde lite problem med v1, då flera köpare beskrivit hur de fått sätta loctite på alla skruvar för att undvika att de skruvar ur sig.
- 41MM TITANIUM CASE
- MATTE CERAMIC BEZEL
- SEIKO NH35A AUTOMATIC MOVEMENT
- DOMED SAPPHIRE CRYSTAL
- 22MM LUGWIDTH
- CHOICE OF TITANIUM BRACELET OR SILICONE STRAP
- 2018 EDITION!
När väl en ny batch av klockan med uppdaterad länk annonserades, så var jag snabb att förboka ett exemplar. Sen var det bara att vänta!
Subjektiva åsikter följer.
Klockan är lätt på armen, länken är riktigt bekväm. Tidshållningen är bra, runt +5 sekunder per dygn, med vissa variationer. Jag gillar tavlans index, som är liksom försänkta i tavlan, vilket ger en fin djupkänsla. Svart datumskiva smälter bra in i tavlan, annars hade jag nog haft problem med placeringen av datumet klockan 4.
Lumen är okej, lyser ganska svagt men länge. Inte Seiko-klass precis.
Vridringsinlägget är av tveksam kvalitet, jag har redan någon repa där.
Tyvärr var själva spännet trasigt i infästningen när klockan kom till mig. Efter ett par mejl till Ross på Hamtun och någon veckas väntan, hörde jag av mig igen.Ross så att han skulle skicka ett nytt spänne än en gång. Sen väntade jag igen. Och väntade. Under tiden körde jag klockan på ett bonettogummi. Funkade fint, men det var ju länken jag ville åt.
Till slut, efter ytterligare tre veckor, kom så ett spänne poststämplat i England samma dag som senaste mejlet. Väl på plats så funkade länken utmärkt.
Tyvärr gjorde strulet och den långa väntan att känslan för klockan delvis försvann. Ni förstår säkert vad jag menar. Klockan funkar ju nu precis som förväntat, men jag blir lite irriterad varje gång jag drar på den på armen. Ingen bra känsla. Så den åker nog ut på köp&sälj vad det lider.
Avslutar med lite bilder.
Må väl/
Jaspero