• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Absolut. Men jag hittar inte riktigt vad jag letar efter... :p
Har du kollat på tex CNS vintage canvas? Det är ju lite mer robust än originalsailcloth tex. Tror att det skulle sitta okej. Jag körde den på brunt vintage-läder och diggade det verkligen. Strapped har canvas som ser schyssta ut också, lite dressigare än cns, men vet inget om kvaliteten på dem.

Har du kollat på tex CNS vintage canvas? Det är ju lite mer robust än originalsailcloth tex. Tror att det skulle sitta okej. Jag körde den på brunt vintage-läder och diggade det verkligen. Strapped har canvas som ser schyssta ut också, lite dressigare än cns, men vet inget om kvaliteten på dem.
CNS vintagestrap ser billiga ut på produktbilderna. Har du testat?
Kikade på schyssta vintageläder med men antingen så smalnar de ända ner till 16 mm vilket jag tycker är lite för mycket, eller så ser de inte riktigt ut som jag vill...
Har du någon bild på klockan när du hade den på läder?

CNS vintagestrap ser billiga ut på produktbilderna. Har du testat?
Kikade på schyssta vintageläder med men antingen så smalnar de ända ner till 16 mm vilket jag tycker är lite för mycket, eller så ser de inte riktigt ut som jag vill...
Har du någon bild på klockan när du hade den på läder?
Har ett vintage canvas på väg, så har inte testat det än! Här kommer bild på läder. Mitt hemmagjorda 20/20
IMG_20180329_092921_136.jpg

Ja, kanske faktiskt. Var har du hittat det?
Jag provade med svart läder hemma och ett svart tropic men klockan är så mörkt blå att nyanserna nästan försvinner och allt upplevs som en mörk klocka. Kanske att blå kontrastsöm tar fram de blå nyanserna.
Handlat från Sectime på Ebay. Bra pris samt ligger i UK. Snabb frakt som ej brukar ta mer än en vecka, ibland mindre. Handlat flera ggr därifrån :).

Håller med, hoppas kunna hitta en brun liknande tavla och guldvisare att patinera och byta med. Med detta band skulle det nog bli bra!

Gillar dessa canvas från AW Straps :)
977BCEE8-8A1C-4917-A057-8920D71EAF2C.jpeg

Gillar verkligen den döär Gruppon. Stilig som tusan.
Strapsen var också riktigt sjyssta, var inne och kollade på hans hemsida. Men hittade inga priser.
Vad kostade dessa i canvas?

Önskar verkligen att det fanns någon mikrotillverkare som gjorde en klocka med vätskefylld boett utan att det kostade skjortan. Är ju så jävla coolt! Jag har åtminstone inte hittat någon, förutom klockintresserade ingenjörer som tagit saken i egna händer, som på bilden nedan (som jag skamlöst stulit från www).
4955145951_97fea678e4_z.jpg

IMG_0527.PNG
Kan gissa att den här 39 millimeters som lanseras till helgen blir en framgång. 235 euro på läder. Ngn som har provat Hamtun tidigare? Kvalitet?

Finns det några fördelar med vätskefyllda klockor? Eller är det endast estetiskt? :)

Önskar verkligen att det fanns någon mikrotillverkare som gjorde en klocka med vätskefylld boett utan att det kostade skjortan. Är ju så jävla coolt! Jag har åtminstone inte hittat någon, förutom klockintresserade ingenjörer som tagit saken i egna händer, som på bilden nedan (som jag skamlöst stulit från www).
4955145951_97fea678e4_z.jpg

IMG_0527.PNG
Kan gissa att den här 39 millimeters som lanseras till helgen blir en framgång. 235 euro på läder. Ngn som har provat Hamtun tidigare? Kvalitet?
Har haft en H1 Stealth tidigare.
NH35 är ju som förväntat rätt schyst. Finish över prisklass ( dock titan på h1 )
Allt som allt en trevlig bekantskap bortsett från stealth-igheten så den blev extremt svår läst. Finns dock i andra tavelutformningar så det är ju egentligen inget stort bekymmer.

För pengen säger jag KÖR! Tycker den ser fin ut.

Gillar verkligen den döär Gruppon. Stilig som tusan.
Strapsen var också riktigt sjyssta, var inne och kollade på hans hemsida. Men hittade inga priser.
Vad kostade dessa i canvas?

Ja den är go! Stod mellan denna och hammerhead, då inte hammerhead finns i lager samt min något mindre kärlek till ”kromade” index blev nog valet rätt ändå. Riktigt trevlig denna och billig i sammanhanget :pompus:

Köpt mina canvas begagnat men som nya. Det på gruppon gav jag 250kr för och det 22mm på Parnis 150kr via K&S i helgen. Väldigt prisvärt tycker jag :)

Tillbaka
Topp