Petrik
Silver
Tror jag detHaha nu känner jag mig grundlurad!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror jag detHaha nu känner jag mig grundlurad!
Vad är det för storlek på denna? Riktigt fin. Men om det är den på 44mm känns den stor.Kom ett AW canvas i lådan idag. Tyckte det lyfte denna billiga flygare rejält! Eller vad säger du @Lindellc ?
Vad är det för storlek på denna? Riktigt fin. Men om det är den på 44mm känns den stor.
Nej det är inte endast estetiskt. På grund av oljan (som i till exempel Sinn UX) skapas det ett visst tryck i klockan som motstår vattentrycket utifrån mycket bättre än en vanlig "luftfylld" klocka. Därmed kan Sinn UX med sin normala storlek/tjocklek sporta 5000m WR medans andra klockor måste vara gigantiska för att endast ha 1000m WR.Ja, betraktningsvinkeln blir extremt mycket bättre och läsbarhet under vatten likaså Sen är det ju svincoolt också
Nej det är inte endast estetiskt. På grund av oljan (som i till exempel Sinn UX) skapas det ett visst tryck i klockan som motstår vattentrycket utifrån mycket bättre än en vanlig "luftfylld" klocka. Därmed kan Sinn UX med sin normala storlek/tjocklek sporta 5000m WR medans andra klockor måste vara gigantiska för att endast ha 1000m WR.
Det är iallafall vad en Sinntast har berättat för mig.
Sen är det ju supercoolt också
Hm, G-shocks har jag mindre koll på. Men jag skulle gissa att det är för stötar, ja. Då de är ganska stora och säkerligen kan fixa 200m WR ganska enkelt med den boett de har.Fränt !
På tal om det, Är det inte G-shock som har Gel i sina? Men det är väl för stötar osv antar jag.
Vi behöver en Nemo på forumet. Så jag säger ja!Fått osunda tankar, sälja Shanghain för en Nemo?
Nemon är snygg men Shanghaien är ju löjligt cool, -byt inte säger jag!Fått osunda tankar, sälja Shanghain för en Nemo?
Känns som att shanghaien är svår att ersätta om du ångrar dig. Jag röstar för behåll, köpa nemo också. Om nemo känns 100% efter en viss tid så kan du sälja shanghaien då. Förutsatt att det går runt ekonomiskt såklartFått osunda tankar, sälja Shanghain för en Nemo?
Funderar på en sån. Är UNITAs elr seagullverket bäst? Skiljer väl typ 200kr. Blir det mycket tull?44mm, tycker den känns helt ok på min smala handled. Framförallt med detta tjockare band kontra tunnare alligatorn som var på innan. Flygare ska vara liite stora med
Tack, bästa rådet hittillsKänns som att shanghaien är svår att ersätta om du ångrar dig. Jag röstar för behåll, köpa nemo också. Om nemo känns 100% efter en viss tid så kan du sälja shanghaien då. Förutsatt att det går runt ekonomiskt såklart
Lutar nog åt detta hållet, avvaktar Nemo.Nemon är snygg men Shanghaien är ju löjligt cool, -byt inte säger jag!
Om du ändå väljer att inte följa hans råd så dra ett PM till mig om Shanghaien..Tack, bästa rådet hittills
Ska tänka på digOm du ändå väljer att inte följa hans råd så dra ett PM till mig om Shanghaien..
Funderar på en sån. Är UNITAs elr seagullverket bäst? Skiljer väl typ 200kr. Blir det mycket tull?
Ja den jag hittade på bukten var väl 550kr typ med ett UNITAs verk.Ingen aning faktiskt, köpte via denna tråd. Seagull is the shit/unitas klon. Överlag en trevlig klocka med tanke på de 400kr jag gav
Rätt säker på att det är unitasversionen (det var jag som sålde till @Jockinho). Känner igen att ha betalt strax under 600 + nån dryg hundring till postnordJa den jag hittade på bukten var väl 550kr typ med ett UNITAs verk.
Kan gissa att den här 39 millimeters som lanseras till helgen blir en framgång. 235 euro på läder. Ngn som har provat Hamtun tidigare? Kvalitet?
Varit sugen sedan dag ett men aldrig kommit till skott...Den svarta Bolmen är trevlig!
Ja, det finns en del inspiration därifrån och visare är nog inspirerade av sinn 104.
Nu får du vara lite snäll, din klocka är ju precis omnämnd i tråden och det utan min liknelse .
Ja det var tyvärr lite väl likt. Synd då det är en så neutral boettdesign att man hade kunnat göra den lite mer egen.Ja, det finns en del inspiration därifrån och visare är nog inspirerade av sinn 104.
Jag är alltid snäll men ser inte kopplingen här.Nu får du vara lite snäll, din klocka är ju precis omnämnd i tråden och det utan min liknelse .
Jag tycker att den klarar sig tack vare day-date funktionen (otippat att jag är mer positiv till homager). Jag tror att val av länk är det som gör den så lik sinnen.Ja det var tyvärr lite väl likt. Synd då det är en så neutral boettdesign att man hade kunnat göra den lite mer egen.
Tycker att nyckelordet här är "inspiration". Precis som dig @Aurum så har jag svårt för kopior och homager men den där tycker jag skiljer sig tillräckligt mycket för att skapa ett eget intryck. Det är klart att med den länken så påminns man om Sinn och därtill så är ju kronan och caset liknande. Men som sagt, -i min bok står den där Hamtun på egna ben..Ja, det finns en del inspiration därifrån och visare är nog inspirerade av sinn 104.
Jag tycker att den klarar sig tack vare day-date funktionen (otippat att jag är mer positiv till homager). Jag tror att val av länk är det som gör den så lik sinnen.
Edit: Tavlan tycker jag påminner lite om denna också, kanske mest pga just daydate istället
Det är inget jag blir upprörd över eller stör mig på, men alla linjer jag ser på boetten kommer från Sinn. Den klarar sig ändå rätt bra tack vare att boetten är såpass neutral och att klockan är relativ okänd.Tycker att nyckelordet här är "inspiration". Precis som dig @Aurum så har jag svårt för kopior och homager men den där tycker jag skiljer sig tillräckligt mycket för att skapa ett eget intryck. Det är klart att med den länken så påminns man om Sinn och därtill så är ju kronan och caset liknande. Men som sagt, -i min bok står den där Hamtun på egna ben..
Det var ett skämt, precis som när det kommer liknelsebilder i denna tråden då väldigt mycket liknar något annat i microträsket som du vet.Jag är alltid snäll men ser inte kopplingen här.