LennyK
Silver
Håller med, den är otroligt nice!
Min Marathon GSAR borde platsa in denna tråd. Får inte så mycket handledstid men varje gång jag använder den undrar jag varför - gillar den verkligen.
Vänligen,
Martin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med, den är otroligt nice!
Min Marathon GSAR borde platsa in denna tråd. Får inte så mycket handledstid men varje gång jag använder den undrar jag varför - gillar den verkligen.
Vänligen,
Martin
Då kan du bleka
Brew gör en ball klocka som är någorlunda fyrkantig och någorlunda dressig...
Dagens klocka. Är 2WG med den här och en Alpinist.
Skulle behöva en till, mer dressig. Fick noll respons på frågan om micro brand tanks. Rektangulär klocka alltså. Finns det inte alls? Måste jag in i vintageavdelningen och grotta!?
Den där är riktigt vacker!Me gusta
Har aldrig tyckt om fyrkantiga klockor...förrän nu.Brew gör en ball klocka som är någorlunda fyrkantig och någorlunda dressig...
Riktigt snygg och väldigt egen. Men är mer sport än dress. Jag är ute efter en cartier/jlc liknande historia.Brew gör en ball klocka som är någorlunda fyrkantig och någorlunda dressig...
Sök ”Rotary rectangular watch”
Dagens klocka. Är 2WG med den här och en Alpinist.
Skulle behöva en till, mer dressig. Fick noll respons på frågan om micro brand tanks. Rektangulär klocka alltså. Finns det inte alls? Måste jag in i vintageavdelningen och grotta!?
Perfekt för att vara ute och traskaFint väder idag
Hehe, bra därPerfekt för att vara ute och traska
Deras ”Revelation” tank är ju grym! Nu gäller det bara att hitta en till OK pris.Sök ”Rotary rectangular watch”
Kul att du hittade något.Deras ”Revelation” tank är ju grym! Nu gäller det bara att hitta en till OK pris.
Jag är lite sugen på en bronsare (den bruna) från Elysee. https://www.elysee-watches.com/en/product/bronze-automatic-en/ Någon som har erfarenhet av dessa?
Eller ska jag satsa på en brun bronsare från Armida?
Ja jag gillade bägge men lägger min röst på Armida. Bara en känsla ...Jag är lite sugen på en bronsare (den bruna) från Elysee. https://www.elysee-watches.com/en/product/bronze-automatic-en/ Någon som har erfarenhet av dessa?
Inte för att vara den som är den, och det kanske egentligen inte spelar dig nån roll, men visst är armidan i mässing, inte brons?Jag är lite sugen på en bronsare (den bruna) från Elysee. https://www.elysee-watches.com/en/product/bronze-automatic-en/ Någon som har erfarenhet av dessa?
Så är det! Mitt misstag.Inte för att vara den som är den, och det kanske egentligen inte spelar dig nån roll, men visst är armidan i mässing, inte brons?
Testar Richard LeGrand på länk i dag och den är klockans största och kanske enda riktiga svaghet. Klockan gör sig bättre på nästan alla sorters band än på den här länken. Tunna länkbitar och ett halvkass spänne plus att finishen från början inte matchar klockan. Det får bli ett annat band när jag kommer hem
Finishen är nog delvis mitt felTestar Richard LeGrand på länk i dag och den är klockans största och kanske enda riktiga svaghet. Klockan gör sig bättre på nästan alla sorters band än på den här länken. Tunna länkbitar och ett halvkass spänne plus att finishen från början inte matchar klockan. Det får bli ett annat band när jag kommer hem
Den ser rätt bra ut på bild men väl runt handen så känns den rätt billig.Tycker iof det ser rätt bra ut, är iof en softy för länk
Haha. Jag har försökt fixa till finishen sedan vi sågs och tycker helt ärligt att jag fått till det rätt bra. I stället för tokglansiga ytterlänkbitar så ser länken nu ut att vara i två olika borstningar. Helt OK. Men ändlänkbitarna är inte vackra, rent designmässigt...Finishen är nog delvis mitt fel
De ska dock ha bättrat länken markant till mk2
Tänkte väl, har själv mark ii och förutom låset är länken vrålskön och finishen riktigt bra. Älskar att köra min RL på länkFinishen är nog delvis mitt fel
De ska dock ha bättrat länken markant till mk2
Det ska vara väldigt stor skillnad på länkarna mellan Mk1 och Mk2.Tänkte väl, har själv mark ii och förutom låset är länken vrålskön och finishen riktigt bra. Älskar att köra min RL på länk
Har dock aldrig kört den på annat än länk, kanske blir ett gummi till sommaren och badsäsongen
Jag överväger det men har inte bestämt mig heltNågon som har eller har planer på att beställa den nya versionen av Richard Legrand med 12 timmars bezel. Vore kul att se riktiga bilder på klockan. Är själv sugen på att göra en beställning