Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag rapporterar. , när den kommer!Fan världsklass så snabbt! Tackar !
Är det någon här som köpt? Kommentar isf?
Ingen här som har erfarenhet av Elysee? Ska jag våga mig på att vara först på forumet? Gillar den cleana looken på tavlan och att vridringsinsertet är lite smalare än på många dykare! Plus också för att höjden inte är är allt för tilltagen. Nu ska jag bara leta lämpliga NATO-band (klart det ska vara NATO!) innan jag ev. slår till!Jag är lite sugen på en bronsare (den bruna) från Elysee. https://www.elysee-watches.com/en/product/bronze-automatic-en/ Någon som har erfarenhet av dessa?
Eller ska jag satsa påen brun bronsareett mörkbrunt mässingsmonster från Armida?
Jag tycker att den är riktigt ball. Så kör!Ingen här som har erfarenhet av Elysee? Ska jag våga mig på att vara först på forumet? Gillar den cleana looken på tavlan och att vridringsinsertet är lite smalare än på många dykare! Plus också för att höjden inte är är allt för tilltagen. Nu ska jag bara leta lämpliga NATO-band (klart det ska vara NATO!) innan jag ev. slår till!
Ändrade tillbaka för att patinan inte riktigt sitter fast, så aaaaallt blir grönt/turkost som kommer i dess närhet.Sjukt snyggt!
Vad gjorde du med den? Och framförallt varför ändrade du tillbaka? VAAAAAAARFÖÖÖÖR?
Pionjär!!!Ingen här som har erfarenhet av Elysee? Ska jag våga mig på att vara först på forumet? Gillar den cleana looken på tavlan och att vridringsinsertet är lite smalare än på många dykare! Plus också för att höjden inte är är allt för tilltagen. Nu ska jag bara leta lämpliga NATO-band (klart det ska vara NATO!) innan jag ev. slår till!
Fan vilket skönt experiment, sånt som gör att jag älskar detta forum!Ändrade tillbaka för att patinan inte riktigt sitter fast, så aaaaallt blir grönt/turkost som kommer i dess närhet.
Jag värmde en blandning av balsamico och salt i en skål i mikron, la klockan på ett kryddburkslock i blandningen (men utan att klockan rörde vätskan), sen plastfolie över så ångorna stannar. Sen bara vänta
Ingen här som har erfarenhet av Elysee? Ska jag våga mig på att vara först på forumet? Gillar den cleana looken på tavlan och att vridringsinsertet är lite smalare än på många dykare! Plus också för att höjden inte är är allt för tilltagen. Nu ska jag bara leta lämpliga NATO-band (klart det ska vara NATO!) innan jag ev. slår till!
Väldigt lätt att återställa, lite tid under en rinnande kran bara. Huruvida det fastnar efter tid vågar jag inte säga eftersom jag tog bort det direktFan vilket skönt experiment, sånt som gör att jag älskar detta forum!Måste testa detta just for fun! (Och för att man kan få riktigt sköna bilder på sin klocka!)
Menar du att det gröna/turkosa inte alls fastnade? Dvs lätt att återställa? Tror du att man kan behålla viss patina genom att vänta (perfekt sommarutseende på varje klocka ffs)?
Backade precis! Missade dock den allra lägsta nivån... känner mig alltid bitter över sånt hahaNu är kickstartern för Hamtun Nanok igång.. Skynda skynda!
Samma här! Jag var inne direkt när den startade men eftersom jag aldrig backat på Kickstarter tidigare så gjorde jag fel (tror jag). Fick börja om två gånger, vilket gjorde att jag också missade lägsta nivån.Backade precis! Missade dock den allra lägsta nivån... känner mig alltid bitter över sånt haha
Jag hade satt som deadline att om jag inte hittat en ginault innan den gick live skulle jag backa den, men med några timmars marginal lyckades jag, så måste tyvärr avstå, om jag inte vinner på lotto (utan att spela)Nu är kickstartern för Hamtun Nanok igång.. Skynda skynda!
Jag tror att ett grattis är på sin plats ändåJag hade satt som deadline att om jag inte hittat en ginault innan den gick live skulle jag backa den, men med några timmars marginal lyckades jag, så måste tyvärr avstå, om jag inte vinner på lotto (utan att spela)
Tack! Inte fått den än men är såklart glad ändåJag tror att ett grattis är på sin plats ändå
Haha, nu snackar viDet gick eventuellt lite överstyr med dagens experiment, men kul var det!
Wow, bra djup i den blåa tavlanHar ni sett den kommande zelos swordfish......mumma
https://www.facebook.com/groups/265562160234660?view=permalink&id=845449985579205
Testa gärna, diggar den betydligt mer än Armida och är själv sugen på en bronsklocka. Funderat på både Tudor BB och Oris Brashear men samtidigt så är det en så nischad klocka som bara skall vara ett komplement att jag gärna hade köpt en billigare variant.Ingen här som har erfarenhet av Elysee? Ska jag våga mig på att vara först på forumet? Gillar den cleana looken på tavlan och att vridringsinsertet är lite smalare än på många dykare! Plus också för att höjden inte är är allt för tilltagen. Nu ska jag bara leta lämpliga NATO-band (klart det ska vara NATO!) innan jag ev. slår till!
Välkommen ner i träsket och in i värmen i den här trådenNy här. Ville bara tacka för den här tråden och tipset om Hamtun Nanuk. Precis en sån klocka som jag har letat efter. Jag var halvt inne på att köpa en Monta Triumph men Nanuk kändes roligare.
Faller bort asså, närmare kopia än homage. Fin men personligen faller den bort.Steinhart rullar ut fler färger. Denna gång stål med Rose guld pvd, och svart keramisk bezel.
STEINHART Ocean One PINK GOLD
Se där, ytterligare en som har nytta av all information i denna kanooontråd. Välkommen.Ny här. Ville bara tacka för den här tråden och tipset om Hamtun Nanuk. Precis en sån klocka som jag har letat efter. Jag var halvt inne på att köpa en Monta Triumph men Nanuk kändes roligare.
Grymt snygga! Den turkosa hade jag gärna klickat hem.Har ni sett den kommande zelos swordfish......mumma
https://www.facebook.com/groups/265562160234660?view=permalink&id=845449985579205
Välkommen ner i träsket och in i värmen i den här tråden
Tack till er båda! Kul att testa kickstarter med!Se där, ytterligare en som har nytta av all information i denna kanooontråd. Välkommen.
Köp, det är världens snyggaste klocka!Finns stor risk att jag beställer en Yema Superman. Tycker att de har lyckats fantastiskt bra med att göra en reissue på originalet. Lite knepig bandbredd med 19mm men det känns inte som ett stort problem. Otrolig kundservice förresten. Har precis chattat med en av deras medarbetare som var en riktigt trevlig prick och de har dessutom öppet 24/7.
Köp, det är världens snyggaste klocka!
Välkommen! Jag har också backat samma klocka värt att tänka på är att Hamtunen skeppas även från GB, så ingen moms som tillkommer efteråtNy här. Ville bara tacka för den här tråden och tipset om Hamtun Nanuk. Precis en sån klocka som jag har letat efter. Jag var halvt inne på att köpa en Monta Triumph men Nanuk kändes roligare.