• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag är lite sugen på en bronsare (den bruna) från Elysee. https://www.elysee-watches.com/en/product/bronze-automatic-en/ Någon som har erfarenhet av dessa?
98012-01.png
bronze-automatic-1.png
98011-05.png

Eller ska jag satsa på en brun bronsare ett mörkbrunt mässingsmonster från Armida?
530819405.jpg
Ingen här som har erfarenhet av Elysee?o_O Ska jag våga mig på att vara först på forumet?:nailbiting: Gillar den cleana looken på tavlan och att vridringsinsertet är lite smalare än på många dykare! Plus också för att höjden inte är är allt för tilltagen.:) Nu ska jag bara leta lämpliga NATO-band (klart det ska vara NATO!:D) innan jag ev. slår till!

Ingen här som har erfarenhet av Elysee?o_O Ska jag våga mig på att vara först på forumet?:nailbiting: Gillar den cleana looken på tavlan och att vridringsinsertet är lite smalare än på många dykare! Plus också för att höjden inte är är allt för tilltagen.:) Nu ska jag bara leta lämpliga NATO-band (klart det ska vara NATO!:D) innan jag ev. slår till!
Jag tycker att den är riktigt ball. Så kör!

Sjukt snyggt!:):):):):):):):):):):):):):)

Vad gjorde du med den? Och framförallt varför ändrade du tillbaka? VAAAAAAARFÖÖÖÖR?:D
Ändrade tillbaka för att patinan inte riktigt sitter fast, så aaaaallt blir grönt/turkost som kommer i dess närhet.

Jag värmde en blandning av balsamico och salt i en skål i mikron, la klockan på ett kryddburkslock i blandningen (men utan att klockan rörde vätskan), sen plastfolie över så ångorna stannar. Sen bara vänta :)

Pionjär!!!

Ändrade tillbaka för att patinan inte riktigt sitter fast, så aaaaallt blir grönt/turkost som kommer i dess närhet.
Jag värmde en blandning av balsamico och salt i en skål i mikron, la klockan på ett kryddburkslock i blandningen (men utan att klockan rörde vätskan), sen plastfolie över så ångorna stannar. Sen bara vänta :)
Fan vilket skönt experiment, sånt som gör att jag älskar detta forum!
emoji106.png
Måste testa detta just for fun!:) (Och för att man kan få riktigt sköna bilder på sin klocka!:snaphappy:)
Menar du att det gröna/turkosa inte alls fastnade? Dvs lätt att återställa? Tror du att man kan behålla viss patina genom att vänta (perfekt sommarutseende på varje klocka ffs:D)?

Ta en för micro-tråden! Huj huj huj!

Fan vilket skönt experiment, sånt som gör att jag älskar detta forum!
emoji106.png
Måste testa detta just for fun!:) (Och för att man kan få riktigt sköna bilder på sin klocka!:snaphappy:)
Menar du att det gröna/turkosa inte alls fastnade? Dvs lätt att återställa? Tror du att man kan behålla viss patina genom att vänta (perfekt sommarutseende på varje klocka ffs:D)?
Väldigt lätt att återställa, lite tid under en rinnande kran bara. Huruvida det fastnar efter tid vågar jag inte säga eftersom jag tog bort det direkt :p

Backade precis! Missade dock den allra lägsta nivån... :( känner mig alltid bitter över sånt haha :D
Samma här! Jag var inne direkt när den startade men eftersom jag aldrig backat på Kickstarter tidigare så gjorde jag fel (tror jag). Fick börja om två gånger, vilket gjorde att jag också missade lägsta nivån.:bored:
Men det känns som att det kvittar, det var väl typ 2-3 hundra kronor det handlade om.. :)

Testa gärna, diggar den betydligt mer än Armida och är själv sugen på en bronsklocka. Funderat på både Tudor BB och Oris Brashear men samtidigt så är det en så nischad klocka som bara skall vara ett komplement att jag gärna hade köpt en billigare variant.

Finns stor risk att jag beställer en Yema Superman. Tycker att de har lyckats fantastiskt bra med att göra en reissue på originalet. Lite knepig bandbredd med 19mm men det känns inte som ett stort problem. Otrolig kundservice förresten. Har precis chattat med en av deras medarbetare som var en riktigt trevlig prick och de har dessutom öppet 24/7.

verre_bombe.jpg

Finns stor risk att jag beställer en Yema Superman. Tycker att de har lyckats fantastiskt bra med att göra en reissue på originalet. Lite knepig bandbredd med 19mm men det känns inte som ett stort problem. Otrolig kundservice förresten. Har precis chattat med en av deras medarbetare som var en riktigt trevlig prick och de har dessutom öppet 24/7.

verre_bombe.jpg
Köp, det är världens snyggaste klocka!

Köp, det är världens snyggaste klocka!

Man får 10% rabatt också så man blir ju inte ruinerad. Såg att det är någon som säljer 19mm vintage tropic-band på Köp&Sälj nu som skulle passa fint om man vill få lite ombyte från länken. Gillar även deras reissue på Yachtinggrafen men tyvärr är den lite för tjock för min smak. De skulle ha valt att ha ett manuellt verk som på originalet så hade de sparat några millimeter.

Tillbaka
Topp