• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Celebration!
Det har idag gått 1000 dagar sen jag lade ordern :D ännu ej dykt upp kanske till jul?
95572BB4-5EF5-4126-BFA0-6CF40D3D66E9.jpeg

92B48B3C-8454-48A5-922D-F957945753B0.jpeg

Någon som tänkt backa Hamtun Nanok? Kickstarter-kampanjen öppnar imorgon. Jag är sjukt sugen men kommer eventuellt att vara upptagen imorgon när den "släpps"..

Den som väntar på nåt gott.... Har du fått nåt preliminärt leverans datum eller kan det bli om ytterligare nåt år? Den är grymt snygg btw

Nopp :woot:
Finns värre exempel, beror på hur man ser det. I början var jag frustrerad de 200 första dagarna mailade och höll på. Efter 500 dagar glömde jag bort klockan, vid 700-800 dagen började jag tycka det var en del av MKII upplevelsen :D
Det är så de funkar med Bill och hans workshop, nåt prellat datum finns inte. Blir en överraskning!

Edit⚡️ Såg att bilden jag postade hade redan blivit moddad av ägaren, tim och minut visare är utbytt till silver, ska vara gilt där med.
247EC148-E7B6-444A-9F72-843C58709394.jpeg

Finns en Coke till salu här: https://forums.watchuseek.com/f29/f...gilt-coke-bezel-brand-new-unworn-4756711.html

Senast ändrad:
Jag behöver er hjälp, har glömt vilket märke jag tittade på....och nu hittar jag inte det....ett micro brand som skulle släppa en 39mm klocka med flera olika tavlor där en ljus beige och den svarta tavlan var lite som sand i strukturen..... Klockan har länk. Ej dykare utan mer vanlig sportklocka typ Rolex Explorer men ej hommage.

Är det någon som vet?

Finns det nån bra lista på tillverkare som ni använder?

Tack!

Jag behöver er hjälp, har glömt vilket märke jag tittade på....och nu hittar jag inte det....ett micro brand som skulle släppa en 39mm klocka med flera olika tavlor där en ljus beige och den svarta tavlan var lite som sand i strukturen..... Klockan har länk. Ej dykare utan mer vanlig sportklocka typ Rolex Explorer men ej hommage.

Är det någon som vet?

Finns det nån bra lista på tillverkare som ni använder?

Tack!
Nodus Contrail :)

Tja! Hur ligger det till med sidan watchunique? Är det säkert och hur är det med tull, moms och dylikt?
Skickar från Holland så inget extra påslag för tull och svensk moms.
Jag köpte en Seagull 1963 där för ~5 år sedan. Efter ett knapp år var jag lite våldsam med att dra upp den så den pajade. Inga problem. De skickade en ny. Så jag har bara positiva erfarenheter från dem.:)
Men observera att det var några år sedan. De kan ju t ex ha bytt till en mer trilskande ägare (lägger in denna brasklapp även om det inte är särskilt sannolikt)?

Tillbaka
Topp