Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt effektivt!Idag testa vi ultraljudstvätta länken.. spännande![]()
Vad har jag missat?Dom nya som kommer verkar ju riktigt bra![]()
Menar du att den är bättre än HIMG, och vad är isåfall bättre?En annan favorit fick bli lunchsällskapet. Av alla affordableklockor jag har är det nog denna som mest känns som ”hur är det möjligt att få denna för så lite pengar?”.
![]()
Sitter ett STP1-11 i min senaste magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fineBara att slänga ut funderingen, här får man ju nästan alltid napp till skillnad från andra mörka hörn av forumet.
Nja, tror de är rätt likvärdiga. Har haft en Himq förut och det var maximal pang för pengen där också. Du behöver inte oroa dig.Menar du att den är bättre än HIMG, och vad är isåfall bättre?
Har jag beställt fel kanske. Kanske måste ta Proxima också då.
Ah, hade ju ett STP1-11 ganska nyligen och det ska ju bete sig exakt som 2824-2 om det blir lättare att söka problemen på internätet så . Vågar mig inte ens på en analys men låter inte som en quickfix i mina öron (ögon) Hoppas någon sitter på vettigt svarSitter ett STP1-11 i min nya magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fineMen quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan
Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service
![]()
![]()
Sitter ett STP1-11 i min senaste magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fineMen quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan
//edit. Inga problem i kronans yttersta läge dvs det går att ställa tiden och den skiftar datum utan några som helst problem// Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service
![]()
![]()
Även jag fått hem ett nytt band idag. Vad säger pöbeln, bra eller anus?![]()
![]()
Tack! Är inte van vid färg så får nog se om jag kan vänja migSitter som en smäck!![]()
Fet kombo där, riktigt mäktigt.Även jag fått hem ett nytt band idag. Vad säger pöbeln, bra eller anus?![]()
![]()
Har vi nån här som är tekniskt skicklig på urverk/urmakare? Är det modd/fix-tråden som är bäst annars?
Freeeeedag!! (Blev inget lunchbyte av klocka ens)
![]()
Tack! Är inte van vid färg så får nog se om jag kan vänja mig![]()
Blev riktigt bra tycker jag. Färg är kul..Tack! Är inte van vid färg så får nog se om jag kan vänja mig![]()
Triwa kör ”midseason sale”.
Denna var extra nedsatt
![]()
Pop! Vad tycker du om den?En arbetsvecka med smartwatch på är avslutad. Hämtat upp ett paket med en klocka inhandlat här på forumet.
En Scurfa diver one.
Tack till @Benjamin1910 för en enkel och trevlig affär!
![]()
![]()
Snygg, göttigt med lite färg! Den kan du lägga ut imorrn på byteslördag så hugger jagEn arbetsvecka med smartwatch på är avslutad. Hämtat upp ett paket med en klocka inhandlat här på forumet.
En Scurfa diver one.
![]()
![]()
Är den där 42 eller 44? Var hittade du den?Sitter ett STP1-11 i min senaste magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fineMen quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan
//edit. Inga problem i kronans yttersta läge dvs det går att ställa tiden och den skiftar datum utan några som helst problem// Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service
![]()
![]()
Det var du som knep den..visste att någon i tråden norpade den. Varit sugen på den ett tag men var för långsam..En arbetsvecka med smartwatch på är avslutad. Hämtat upp ett paket med en klocka inhandlat här på forumet.
En Scurfa diver one.
![]()
![]()
Samma här i sällskap med en god lager..Väntar på att grillen ska bli varm...
![]()
Absolut här...Vad kul, har skitdålig koll på nyare Seikos, har du något smakprov?
Jag älskar SPB147, synd att den inte kommer på länk.Absolut här...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad kör du för specialare till grill?Väntar på att grillen ska bli varm...
![]()
Alla släpps i sommar om inte viruset drar ut på det hela. Har själv bokat den blåa högst upp ref:SPB149J1 limited edition (5500st ww).. För ca 2 månader sedan..Snygga seiko!
Var gjorde du det?Alla släpps i sommar om inte viruset drar ut på det hela. Har själv bokat den blåa högst upp ref:SPB149J1 limited edition (5500st ww).. För ca 2 månader sedan..![]()