• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag testa vi ultraljudstvätta länken.. spännande
IMG_20200515_141104.jpg
 
En annan favorit fick bli lunchsällskapet. Av alla affordableklockor jag har är det nog denna som mest känns som ”hur är det möjligt att få denna för så lite pengar?”.
2BECF9BA-52BB-449A-86FC-378C9126086D.jpeg
Menar du att den är bättre än HIMG, och vad är isåfall bättre?
Har jag beställt fel kanske. Kanske måste ta Proxima också då.
 
Bara att slänga ut funderingen, här får man ju nästan alltid napp till skillnad från andra mörka hörn av forumet.
Sitter ett STP1-11 i min senaste magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fine :) Men quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan :rage: //edit. Inga problem i kronans yttersta läge dvs det går att ställa tiden och den skiftar datum utan några som helst problem// Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service :cigar:
D7DC258B-8150-4902-81E4-7D54A795C519.jpeg
 
Senast ändrad:
Sitter ett STP1-11 i min nya magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fine :) Men quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan :rage: Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service :cigar:
D7DC258B-8150-4902-81E4-7D54A795C519.jpeg
Ah, hade ju ett STP1-11 ganska nyligen och det ska ju bete sig exakt som 2824-2 om det blir lättare att söka problemen på internätet så . Vågar mig inte ens på en analys men låter inte som en quickfix i mina öron (ögon) Hoppas någon sitter på vettigt svar :)
 
Sitter ett STP1-11 i min senaste magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fine :) Men quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan :rage: //edit. Inga problem i kronans yttersta läge dvs det går att ställa tiden och den skiftar datum utan några som helst problem// Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service :cigar:
D7DC258B-8150-4902-81E4-7D54A795C519.jpeg

Låter ju inte helt bra. Som @Von skriver är det ju i princip ett 2824 så det ska väl finnas relativt många som kan skruva med. Får du inga bra svar här uppfattar jag stämningen i fix&trixtråden som väldigt trevlig och tillmötesgående. Hoppas det löser sig på bästa sätt. :)
 
Har vi nån här som är tekniskt skicklig på urverk/urmakare? Är det modd/fix-tråden som är bäst annars?
Freeeeedag!! (Blev inget lunchbyte av klocka ens :rolleyes:)
D205DF1C-79B5-4ED7-95BD-68722D95102F.jpeg

Ska du ha en kopia av en skicklig urmakare eller kanske en homage-variant? Tror du ska leta efter en fransman från 1700-talet om detta ska bli korrekt, hen kommer nog undra vad SEIKO är för något.
 
Triwa kör ”midseason sale”.
Denna var extra nedsatt
8F429FDE-EE97-41F9-B303-7393A39CF8B7.jpeg

En sån köpte jag för samma pris i oktober när det var nån black-nånting nånting nånting. Batteriet höll i mindre än två månader men eftersom jag köpt den på rea tyckte de inte det var en garantiggrej. " På våra outlet/rea-produkter kan vi inte garantera batteriet, där av är det 50-70% rabatt. ".

"Själv är bäste dräng" tänkte jag och gav mig på att byta. Men klantade mig och ryckte för mycket i verket så en av visarna lossnade från axeln och ligger nu och skräpar i urtavlan. Nu ligger den i väntan på att jag ska ge mig på att försöka fixa det som jag lagade sönder. :)

I övrigt en snygg klocka. :)
 
Sitter ett STP1-11 i min senaste magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fine :) Men quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan :rage: //edit. Inga problem i kronans yttersta läge dvs det går att ställa tiden och den skiftar datum utan några som helst problem// Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service :cigar:
D7DC258B-8150-4902-81E4-7D54A795C519.jpeg
Är den där 42 eller 44? Var hittade du den?
 
Tillbaka
Topp