• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis Mr.Keeper! Måste ju firas med ny keeper. Vad blir det?
Tackar :). Nästa på väg är denna pjäs.
Går dock sakta med DHL-express också för tillfället :arghh:
X2NASAL.jpg
VQvf9w4.jpg
 
Go @Nilas

Dessutom, nu finns det äntligen ny bilder på Halios Fairwind inkl sida och länk. Denna är min favorit, sicken fin baksida!
ebecaf3e-08fa-4f9a-92a9-88143c4a2924.jpg


Den ser lång ut men det skall vara 48 mm. Tror boetten är 38 mm med 39 mm bezel.

Siluetten är ganska lik Yema Superman så det är ett ett stort plus. Hela designen känns som en blandning mellan den, 1521, Lorier Neptune m fl.
05a5f9fa-81e9-49e6-8f78-90cba94f7591.jpg
Tackar :). Grym pjäs. Baksidan la jag också märke till, enkel och clean. Länken påminner en del om Zelos känner jag.
 
Kul köp måste jag säga! Ska bli kul att se lite IRL bilder. Trist att DHL också går segt. Fraktplan borde köra som vanligt kan man tycka.
Dom fastnar innan flyget, i utgående tullhantering som jag har förstått det. Många växlar över till DHL eftersom det tar för lång tid med snigelposten nu.
DHL hinner helt enkelt inte med i hanteringen.
 
Jaha, då fyller man 5000 i och med detta inlägget. Det trodde man aldrig för några år sedan.
Vill tillägna alla smågalna berikare av denna tråden ett stort tack för allt gött tjat och trevlig gemenskap. Superbäst-deluxe :happyhappy:
Klockorna har kommit och gått, dyrt som billigt, ibland i en rasande takt men även lite långsammare periodvis.
Har numera bara keepers :D
Har lärt mig en hel del och bland det viktigaste jag lärt mig är att dyrt inte alltid behöver vara synonymt med bäst när det gäller klockor.
För tillfället så tycker jag det finns alldeles för mycket bra grejer som man vill ha. Ett stort problem för en som mig eftersom jag nästan bara har keepers :rolleyes:
Nu kör vi vidare mot nya mål gubbs och gumms och vem vet, kanske kan vi få en egen avdelning att härja i någon gång i framtiden. Rock on
https://m.facebook.com/starASTROLOGI/videos/2277616059203348/
Tack för allt du bidrar med :) Du är ju dessutom den första jag köpte klocka av här på forumet (Hamilton Jazzmaster Seaview) och har ju blivit några affärer sen dess så du har onekligen mycket bra smak också! Keep it up
 
Senast ändrad:
Jaha, då fyller man 5000 i och med detta inlägget. Det trodde man aldrig för några år sedan.
Vill tillägna alla smågalna berikare av denna tråden ett stort tack för allt gött tjat och trevlig gemenskap. Superbäst-deluxe :happyhappy:
Klockorna har kommit och gått, dyrt som billigt, ibland i en rasande takt men även lite långsammare periodvis.
Har numera bara keepers :D
Har lärt mig en hel del och bland det viktigaste jag lärt mig är att dyrt inte alltid behöver vara synonymt med bäst när det gäller klockor.
För tillfället så tycker jag det finns alldeles för mycket bra grejer som man vill ha. Ett stort problem för en som mig eftersom jag nästan bara har keepers :rolleyes:
Nu kör vi vidare mot nya mål gubbs och gumms och vem vet, kanske kan vi få en egen avdelning att härja i någon gång i framtiden. Rock on
https://m.facebook.com/starASTROLOGI/videos/2277616059203348/

Högt tempo, och mycket vettigt från dig i tråden. Tackar för det.
Jag hade äran att ha dig hemma hos mig för en F2F affär 2018 och då hade vi båda några hundra inlägg. Du några flera än mig.
Nu ligger jag typ 4200 efter...
 
Byteslördag!
Jakten på trädgårdsklockan fortsätter! Up för grabs, Squale 1553 Quartz. Nätt lite klocka som tickar på fint, quartz med dess klassiska för och nackdelar! Tycker bezeln har lite mycket backplay, för övrigt fint skick.
Kommer på canvas och orginalgummi. Köpt på KoS för någon veckan sedan för 1600, tänker bytesvärde typ samma.
Sjukt kräsen men kom gärna med nåt roligt förslag. En liten peng upp eventuellt!
25267504-E269-4CDA-89E9-8F55386D8F49.jpeg
6BCEF7F3-F285-4B43-A699-E537CD2CEC2C.jpeg
 
Högt tempo, och mycket vettigt från dig i tråden. Tackar för det.
Jag hade äran att ha dig hemma hos mig för en F2F affär 2018 och då hade vi båda några hundra inlägg. Du några flera än mig.
Nu ligger jag typ 4200 efter...
Ja det var en mycket trevlig F2F. Man blev ju sugen på alla dina trevliga pjäser :). Blev en Oris Aquis den gången.
 
Go @Nilas

Dessutom, nu finns det äntligen ny bilder på Halios Fairwind inkl sida och länk. Denna är min favorit, sicken fin baksida!
ebecaf3e-08fa-4f9a-92a9-88143c4a2924.jpg


Den ser lång ut men det skall vara 48 mm. Tror boetten är 38 mm med 39 mm bezel.

Siluetten är ganska lik Yema Superman så det är ett ett stort plus. Hela designen känns som en blandning mellan den, 1521, Lorier Neptune m fl.
05a5f9fa-81e9-49e6-8f78-90cba94f7591.jpg
Jäkligt schysst!
 
Tillbaka
Topp