Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ventus Northstar N-1?
![]()
Den där var riktigt finHur liten är mindre?Lämnar Charlie Paris Concordia som första förslag iaf. 38mm
![]()
Låter jäkligt najs41mm och 48LL samt i Titan så äckligt bekväm![]()
Jag har en Ventus i mässing om det kan vara någotFunderar på avyttra denna,men du har en väl?
![]()
Tack det var bra tipsInga fler riktmärken?Geckotas tank tycker jag verkar schysst. En annan om man hellre vill ha något runt så gillar jag min 36mm Mondaine skarpt
![]()
![]()
![]()
Seiko NH35.Låter jäkligt najsvad är det för urverk?
Är inte mkt för mässing tyvärr.Jag har en Ventus i mässing om det kan vara något
![]()
Har funderat på en mondaine 36 mm! Känns lite ovant med 36 mm men jag är försiktigt positiv. Wristshot?Inga fler riktmärken?Geckotas tank tycker jag verkar schysst. En annan om man hellre vill ha något runt så gillar jag min 36mm Mondaine skarpt
![]()
![]()
![]()
Helt OK! G-shocken jag länkade är ju också up for grabsÄr inte mkt för mässing tyvärr.
Haha just fasen! Vad är det ifrån? Jag kände igen meningen men har nog inte hört klippet på 15 år
Quartz och affordable antar jag? Tråkigt svar kanske men jag hade nog valt någon enklare Certina eller Tissot.Tänkte införskaffa en affordable till min kära mor på födelsedagen. Tänker mig något mindre ur utan vridring samt övrigt lull lull.
Maximalt en datumkomplikation.
Något förslag ?
Old Aged IP modden förtjänar mer handledstid.
Är någon sugen är det bara att hojta till(Original delarna finns ju självklart kvar)
![]()
D.v.s. dessa två finns för byteslördag alternativt försäljningJag har en Ventus i mässing om det kan vara något
![]()
Ja quartz vore nog lämpligt.En klassiker!
Quartz och affordable antar jag? Tråkigt svar kanske men jag hade nog valt någon enklare Certina eller Tissot.
Ett rysligt väder i norra Skåne idag.
Börjar med denna idag, den piggar upp vilket ösregn som helst.
![]()
VisstHar funderat på en mondaine 36 mm! Känns lite ovant med 36 mm men jag är försiktigt positiv. Wristshot?
Me like! Hur är verket? Prickar sekundvisaren?VisstVärt att notera att min högra handled är 20cm som referens
![]()
Ser bra ut både klockan och träning. Vad är det för klocka?Tränar med denna, och med John Hiatt i spelaren.![]()
Standard ETA tror jag och funkar som förväntat. Verkar pricka okej men med tanke på hur sekundvisaren ser ut så är det lite svårt att avgöraMe like! Hur är verket? Prickar sekundvisaren?
Yes, 40mm som redan nämnts. NH35, och ett dammkorn på insidan av glaset.40mm? I så fall intressant.
Smart! Tack!Standard ETA tror jag och funkar som förväntat. Verkar pricka okej men med tanke på hur sekundvisaren ser ut så är det lite svårt att avgöra![]()
Har köpt väldigt mycket därifrån och sakerna brukar alltid komma fram men lite mer osäkert med leveranstiden och ännu mer i dessa tider förstås. Lite olika hur mycket tull och moms det blir men räkna med 25-30% påslag så är du beredd.Kul! Jag är sjukt nära på att lägga beställning. Aldrig handlat via Ali innan. Beställde du från Kina? Har du räknat på totalen? Ca 1300 med moms o tull eller?
41mm och 48LL samt i Titan så äckligt bekväm![]()
Ja tyvärOrient mako 2 pepsi ligger för långt ifrån?![]()
Och Arnie är du inte sugen på? (har dock ej bestämt om den ska få lämna eller ejJa tyvär![]()
Brukar läsa tråden men bidrar aldrig då jag är såld på vintage normalt. Men är det någon som testat den där och kan säga något om den? Hade jag haft obegränsat med tillgångar hade jag köpt en BB36 för längesen men det ser inte ut att hända så letar alltid efter något billigt substitut.Den där var riktigt fin
Tänker runt 30-36mm.
Det är en Ticino med Miyota 8215 verk.Ser bra ut både klockan och träning. Vad är det för klocka?