• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ny Helson SD GMT 38mm. Råa och industriella (hittar inga bättre ord men ni fattar) som vanligt. Vet inte riktigt vad jag tycker men rätt schysst med färgmatchat datumhjul och ETA-verk :)
uWlwVzK.jpg

83dEw4K.jpg

qK90Mjr.jpg

https://www.helsonwatches.com/shop.php#!/Shark-Diver-38-Steel-GMT/c/50922051/offset=0&sort=normal
Gillar att pepsin får blå tavla!
 
Fundera.. Om man skulle behålla Orienten. Vad skulle man skaffa för band till den? Är inte så förtjust i länken. Så lutar mot att skaffa något canvas.. Eller nån som har något tips? Å skulle ni har något liggandes som ni vill avyttra så hojta:)
IMG_20200511_113935.jpg
IMG_20200508_171819.jpg
 
Såg en snubbe i Helsonägargruppen på FB med en turkos/vit SD45:a. En riktig håll käftenklocka.
Tror inte att jag kan bära upp den som han, men en 42:a skulle nog sitta som en smäck på min arm.
96085092_3472700916079879_5321062814402478080_o.jpg

Foto från FB.
Vansinnigt läcker :eek: Men du rockar väl lite större storlek så borde ju sitta som en keps på dig? Rätt stollig L2L iofs
 
Vansinnigt läcker :eek: Men du rockar väl lite större storlek så borde ju sitta som en keps på dig? Rätt stollig L2L iofs
Mmm, det är det där med luggarna.
Sharkmastern är inte så stor som man kan tro. Visst, 46mm-ish, men det slutar också där.

Så en SD45 blir ungefär som en Plopp med luggar -1mm tänker jag. Har aldrig haft en SD på armen, så det blir en chansning på storlek när jag väl slår till. Har svårt att se att jag kommer lyckas stå emot i längden...:)

38:an sitter nog väldigt bra på dom flesta skulle jag gissa.:)
 
  • Like
Reactions: v0n
Mmm, det är det där med luggarna.
Sharkmastern är inte så stor som man kan tro. Visst, 46mm-ish, men det slutar också där.

Så en SD45 blir ungefär som en Plopp med luggar -1mm tänker jag. Har aldrig haft en SD på armen, så det blir en chansning på storlek när jag väl slår till. Har svårt att se att jag kommer lyckas stå emot i längden...:)

38:an sitter nog väldigt bra på dom flesta skulle jag gissa.:)
Ja bandhornen är galet biffiga på SD så kräver sin man. Haft både 42 stål och 40 mässing som dock bars bra mycket större så tror som du att 38 är ett bra mått :)
 
Hörni, jag fastnar tydligen mest för gårdagens klockor. Zelos Swordfish, finns den bara med datum i brons? Lite skumt men det verkar så enligt hemsidan. Och så har jag fått för mig att den är 44 mm, men den verkar vara 42?

När jag mäter på min stål Swordfish med NH35 får jag boetten till 44mm och bezel till 42mm. Men det är så mycket vinklar på boetten så den är inte helt lätt att mäta med skjutmått

Köp! den är bättre i verkligheten än på bild!
/ P
 
Du gör det väldigt svårt för mig att avgöra om jag blir trollad här...:bag:
Haha varför då? :D från Zelos hemsida "
Meteorite is a metal approximately 4.5 billion years old with a striking design unlike any other material. Each and every meteorite dial has a different pattern, otherwise known as the Widmanstatten Patterns. This is formed over millions of years of slow cooling, and cannot be reproduced synthetically. We use material from the Muonionalusta meteorite which is found in Sweden and landed over a million years ago."

https://zeloswatches.com/products/copy-of-mako-500m-diver-steel-meteorite?variant=6480466509851
 
När jag mäter på min stål Swordfish med NH35 får jag boetten till 44mm och bezel till 42mm. Men det är så mycket vinklar på boetten så den är inte helt lätt att mäta med skjutmått

Köp! den är bättre i verkligheten än på bild!
/ P
Väntar in 40mm versionen!
Gillar utseendet, men vill ha det lagom klossigt!
 
Wohoo, tack @mrsvahn för en trevlig klocka :)
DFB749AD-5E7B-4B27-A6F2-1E483D115CBC.jpeg
Tack för affären, kul att du vart nöjd!

Fundera.. Om man skulle behålla Orienten. Vad skulle man skaffa för band till den? Är inte så förtjust i länken. Så lutar mot att skaffa något canvas.. Eller nån som har något tips? Å skulle ni har något liggandes som ni vill avyttra så hojta:)
IMG_20200511_113935.jpg
IMG_20200508_171819.jpg

Curved end gummi i blått eller svart kanske?

Köpte på mig några billiga från cousinsuk i 22mm till en Skx jag nu sålt. Är universal fit så kan passa din Orient. Var inte dyra så vill du ha ett och prova kan jag skicka det din väg om och när de dyker upp.

Köpte orange, svart och mörkblå. Två olika modeller.
Screenshot_20200518_133432_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20200518_133437_com.android.chrome.jpg
 
Tillbaka
Topp