• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Börjar veckan med en glädjespridare..
IMG_20200518_095305-01.jpeg

Den är verkligen helt magisk! :)
 
Du sportar väl lämplig klocka till åket, typ en Mudman eller Kavensmann? :)
E de som ar greijen, fn gor ju ej det, pinsamt faktiskt, maste fixa ngn affordable harding, ska suga efter nasta, planen var ngt annat, gillar Brattes Emergency dinkor, Omegas ploproof eller hur det nu stavas, far suga pa det som affordable inspiration, men G Schock funkar ju alltid saklart
 
He he, har maxar man typ 60, risiga vagar, trangt, mkt trafik, lite bilrasism oxa - storst gar forst, men vid flodbaddar , kass terrang, o i bergen, ar den nice, har aldrig eg vart intresserad, men nu hanger jag ofta med min bilpimp meck o planerar nasta sak, nastan lika kul som surfa efter nasta dinka, kan vara en gubbsjuk greij oxa, vet ej, tanten har ej fatt spelet an, haller pa “ sa lange jag far “....
Man måste få lov att roa sig lite, känner samma behov. Jag kör också ett 4x4 Offroad-monster... jag vill ha en snorkel, lite extraljus och större däck, blir nog årets önskelista till tomten :D
8DD3DF68-09C2-4538-9816-F636B116C785.jpeg
 
Man måste få lov att roa sig lite, känner samma behov. Jag kör också ett 4x4 Offroad-monster... jag vill ha en snorkel, lite extraljus och större däck, blir nog årets önskelista till tomten :D
8DD3DF68-09C2-4538-9816-F636B116C785.jpeg
Fy fan vad den är bra, ångrar så innerligt att jag sålde min :banghead: :arghh: För något år sedan så snöade Stockholm in med typ 30cm över en natt, hela Stockholm stod still t.o.m. stora Suvar. Jag hade inga som helst problem att ta mig fram med min Pippi gula Panda Cross, genade över trottoarer, snödrivor och annat skit. Världens bästa bil men tyvärr för liten för 7 pers :D
fiat-panda-cross-main1.jpg
 
Fy fan vad den är bra, ångrar så innerligt att jag sålde min :banghead: :arghh: För något år sedan så snöade Stockholm in med typ 30cm över en natt, hela Stockholm stod still t.o.m. stora Suvar. Jag hade inga som helst problem att ta mig fram med min Pippi gula Panda Cross, genade över trottoarer, snödrivor och annat skit. Världens bästa bil men tyvärr för liten för 7 pers :D
fiat-panda-cross-main1.jpg
Den skadar det ju inte att dom e fruktansvärt tuffa till utseendet också:D
 
  • Like
Reactions: M26
Fy fan vad den är bra, ångrar så innerligt att jag sålde min :banghead: :arghh: För något år sedan så snöade Stockholm in med typ 30cm över en natt, hela Stockholm stod still t.o.m. stora Suvar. Jag hade inga som helst problem att ta mig fram med min Pippi gula Panda Cross, genade över trottoarer, snödrivor och annat skit. Världens bästa bil men tyvärr för liten för 7 pers :D
fiat-panda-cross-main1.jpg
Du är nog den första jag stött på som håller med mig :D Ville också han en gul men de hade bara svart inne när jag köpte min :p Blev nästan utskrattad i en annan tråd här där någon ville ha tips på en ny rolig bil... jag menar 875kubik med Turbo! Hade samma erfarenhet här nere senast vi hade massor med snö. Bilar på tvären och alla nord-sydliga vägar igenproppade, bara att svänga och köra över åkern så var man framme på jobbet i ett kick :D
 
Du är nog den första jag stött på som håller med mig :D Ville också han en gul men de hade bara svart inne när jag köpte min :p Blev nästan utskrattad i en annan tråd här där någon ville ha tips på en ny rolig bil... jag menar 875kubik med Turbo! Hade samma erfarenhet här nere senast vi hade massor med snö. Bilar på tvären och alla nord-sydliga vägar igenproppade, bara att svänga och köra över åkern så var man framme på jobbet i ett kick :D
Som med mina klockor så kunde jag inte bry mig mindre om andras åsikter, mina vänner med nya BMW X6 och VW Tiguan dog av garv när jag kom med min postbil som dom utryckte det. Det var dock andra toner när deras bilar stod still och jag körde runt dom med min Panda som varpå M + S däck dessutom haha
 
Senast ändrad:
Hörni, jag fastnar tydligen mest för gårdagens klockor. Zelos Swordfish, finns den bara med datum i brons? Lite skumt men det verkar så enligt hemsidan. Och så har jag fått för mig att den är 44 mm, men den verkar vara 42?
Angående datumet får någon annan svara, men boetten är 42 mm men fasen vet om inte vridringen är 43 mm. Den känns rätt klossig på armen.
Enligt Elshan så ska det släppas en mindre variant på 40mm inom kort. ;)
 
Ny Helson SD GMT 38mm. Råa och industriella (hittar inga bättre ord men ni fattar) som vanligt. Vet inte riktigt vad jag tycker men rätt schysst med färgmatchat datumhjul och ETA-verk :)
uWlwVzK.jpg

83dEw4K.jpg

qK90Mjr.jpg

https://www.helsonwatches.com/shop.php#!/Shark-Diver-38-Steel-GMT/c/50922051/offset=0&sort=normal
Råaste kronskydden i stada.:)
Gillade inte SD-modellerna alls när dom kom, men jag har kommit att uppskatta dom något vansinnigt dom senaste åren. GMTn är en fullträff som jag ser det. KBK!:D
 
Har någon tips på affordable klocklådor? kvalitén spelar ingen större roll, priset är viktigare.. gärna så hög K per Krona som möjligt dock..
 
Tillbaka
Topp