• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

För egen del så har jag en bronsare på väg in om den nu kommer någon gång. Går trögt även med DHL- express för tillfället tyvärr. En till är på gång som jag hoppas ha om ett par tre veckor om planen håller. Nöjd sen tror jag.....
Många keepers nu :D.
Jag är egentligen ganska nöjd inför sommaren. Nästan bara keepers i samlingen. Har två halvt planerade köp. Varav den ena inte har släppt än. Har även en som är köpt som kommer in i juli.
 
Fick hem denna idag så jag har något att bada med åtminstone. :cigar:
3825386B-9EA5-4A48-8746-03B0B55D73F7.jpeg
Grattis till en grym och fet-sommardykare-deluxe :) Som gjord för att inte vara ovanför vattenytan alls.
 
Trist! Vad jag kunde se finns dock alla modeller fortfarande i lager med ny chans till beställning om två veckor.

Två veckor? :eek: Det är så klart svårt att veta hur mycket han har att göra men med tanke på hur kort tid som butiken väl är öppen känns det inte som att det skulle handla om så ofantligt många ordar men sista vändan tog det tydligen en hel månad att hantera ordrarna. Å andra sidan var hemsidan rätt seg vid 15-tiden så jag antar att det var många som var inne samtidigt och ville beställa. Tack för svar i alla fall. :)
Galet. Orkar inte vänta på honom igen. 8 minuters fönster varannan vecka för att få äran att beställa. Nästan Rolex-fasoner! ;)

Nej, jag tog saken i egna händer och beställde från en handlare med klockor i lager, och möjlighet att behandla beställningar. Tyvärr från Hong Kong/Kina, men så fick det bli!

Ledtråd:
A8FF1067-84AC-4E31-8200-823C63237071.jpeg
 
Galet. Orkar inte vänta på honom igen. 8 minuters fönster varannan vecka för att få äran att beställa. Nästan Rolex-fasoner! ;)

Nej, jag tog saken i egna händer och beställde från en handlare med klockor i lager, och möjlighet att behandla beställningar. Tyvärr från Hong Kong/Kina, men så fick det bli!

Ledtråd:
A8FF1067-84AC-4E31-8200-823C63237071.jpeg
Armida kanske :)
 
Tack! Nu blev det lite intressant igen.
20 till 18 mm eller 20 till 16 mm?

EDIT: Har fastnat för den vita men det finns fler snygga. Blå meteorit är redan slutsåld.

Den vita är snyggare än meteorit. Tycker du gör rätt om du väljer den. Misstänker minimal avsmalning kommer inte ihåg riktigt.

Edit: såg nu att du fick svar redan.
 
Galet. Orkar inte vänta på honom igen. 8 minuters fönster varannan vecka för att få äran att beställa. Nästan Rolex-fasoner! ;)

Nej, jag tog saken i egna händer och beställde från en handlare med klockor i lager, och möjlighet att behandla beställningar. Tyvärr från Hong Kong/Kina, men så fick det bli!

Ledtråd:
A8FF1067-84AC-4E31-8200-823C63237071.jpeg


Armida A6! :p 36mm?
 
  • Like
Reactions: M26
Funderar faktiskt på om jag inte ska ta hem en sådan också så småningom... :D
I och med att jag tog en Expedition som är vit behöver jag väl en liknande med svart tavla oxå? :rolleyes:
Precis! Man behöver ju komplettera. Jag behöver nog något vitt. Har dock alltid haft lite svårt för ljusa/vita tavlor. Brukar inte klicka med dem.
 
Galet. Orkar inte vänta på honom igen. 8 minuters fönster varannan vecka för att få äran att beställa. Nästan Rolex-fasoner! ;)

Nej, jag tog saken i egna händer och beställde från en handlare med klockor i lager, och möjlighet att behandla beställningar. Tyvärr från Hong Kong/Kina, men så fick det bli!

Ledtråd:
A8FF1067-84AC-4E31-8200-823C63237071.jpeg
Grymt, jag är faktiskt mer nöjd med min A6 än jag var med Smiths. Vintage fonten avslöjade dig :)

Ren rutin kompis... ren rutin :D.
Har funderat på den Armidan flera gånger själv nämligen.

Funderar faktiskt på om jag inte ska ta hem en sådan också så småningom... :D
I och med att jag tog en Expedition som är vit behöver jag väl en liknande med svart tavla oxå? :rolleyes:
Just do it! :D Ni lär inte bli besvikna, den lilla tjockisen är ett charmtroll i min ödmjuka mening. Smiths kändes en aning för späd för mitt tycke ;)

Hur kan man inte älska det här glaset och den vintage inspirerade tavlan :hungry:
IMG_20200421_112417.jpg
IMG_20200421_112425.jpg
IMG_20200421_112410.jpg
 
Precis! Man behöver ju komplettera. Jag behöver nog något vitt. Har dock alltid haft lite svårt för ljusa/vita tavlor. Brukar inte klicka med dem.

Jag har faktiskt inte inte ägt någon med vit tavla vad jag kan komma ihåg nu när jag tänker på det. Får se hur det blir i praktiken men jag tycker Expedition ser så levande ut eftersom den har två sektioner i tavlan (eller vad kallar man det?) samt med blånerade tim/minutvisare och röd sekund. Mer kontemporära klockor med vit tavla upplever jag ofta en smula sterila. :)
 
Grymt, jag är faktiskt mer nöjd med min A6 än jag var med Smiths. Vintage fonten avslöjade dig :)




Just do it! :D Ni lär inte bli besvikna, den lilla tjockisen är ett charmtroll i min ödmjuka mening. Smiths kändes en aning för späd för mitt tycke ;)

Hur kan man inte älska det här glaset och den vintage inspirerade tavlan :hungry:
IMG_20200421_112417.jpg
IMG_20200421_112425.jpg
IMG_20200421_112410.jpg

Just nu är jag mest bitter för att jag missade rean häromveckan.. :shifty:
 
https://zeloswatches.com/collection...s-frost-launch-special?variant=31825048993881

Någon som kan Zelos får gärna rätta mig om jag har fel men visst är det ingen avsmalning alls på deras länkar?
Jag tror inte du kommer att bli besviken! Länken är bra, men är inte CW klass. Bara så du vet.

Jo på horizon faktiskt. Länken närmast ändlänken är 19.41 (20 mellan hornen) medan den närmast spännet är 17,8. Då har jag smala armar så tagit bort ett par länkar, men 2 mm skiljer det säkert.
 
Tillbaka
Topp