• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

8650DF38-1D88-4FFC-93E4-0F1DFC2C2AF0.jpeg

Lattjolajbanlådan, för närvarande helt utkonkurrerad av Mudmastern :)
 
Senast ändrad:
Squaren är grym så du blir säkert nöjd med den :)

Det blir nog bra, gillar den isblå displayen så finns andra modtankar inför sommaren om aged ip inte skulle passa. Men verkar coolt :)

Håll ut leveransen av SM, segt vänta men den verkar välgjord! Panerai är ju för jäkla läcker design i Submersible, inte minst i brons men de är ju horribelt dyra (och stora) men estetiskt helt perfekt så förstår att dessa gick snabbt. Tycker brons ska vara liite större och klossig :cigar:
 
Antalet sidor i tråden tillägnas denna
downloadfile-1.jpg
lånad bild: Seagull 1963.

*Skriver jag som en kratta eller har fler problem med textinmatningen?
Riktigt fin klocka. Jag har haft tre stycken. Den tredje har jag kvar och det är en keeper. Tror det är samma utförande som du har, från underbara Julian Kampmann på Poljot24. Trevlig man och trevlig butik.
 
Ja, men ... ”One of edition”? Vad betyder det egentligen?
Det kan vara så att de syftar på "one of edition" som i "one of a kind" men jag skulle snarare tro att det är ett felstavat "one off"? :facepalm:
Inte så dumt!:)
Färgen kanske inte matchade så bra, men känslan är helt ok. Det innebär att bronsplanerna kan tas upp igen...
IMG_20200518_172343.jpg
IMG_20200518_172351.jpg

Testar alltså tygband för första gången sedan min Gul-klocka på 90-talet. Gillar det här bättre måste jag säga.:)

Är fortfarande inte helt såld på Bradnern, men vi får testa några dagar tillsammans med det här bandet och se vart vi hamnar...

MN-bandet skänktes av @Björn Boett. Stort tack!:)
Jag kan verkligen rekommendera Zuludivers e-nato om man inte är helt såld på MN. Jag köpte ett par olika MN-band men fick aldrig till passformen och hittade av en slump Zuludivers elastiska natoband i samma design som förmodligen är det skönaste och kanske även snyggaste bandet som jag någonsin har haft.
Kör på med denna mestadels, brukar iof då bli att de flippas men men...
AA7744C3-C75E-445D-B20D-F6CCAEE33518.jpeg

Men tänker annars att jag kanske köpte sista pusselbiten inför sommaren idag i form av en till G, lånad (eller snodd utan att fråga :heart:) bild av @Nilas sålänge tills den kommer :rolleyes:
4201BA54-FF1B-478A-B8E4-5BBDC8255ECD.jpeg

Eller så får en snart fnatt och flippar allt lagom till semestern :D

Hur ligger ni till inför stundande semester/sommar? Nöjda eller ”nja detta måste styras upp”?
Den är riktigt bra och med en G som komplement så har man egentligen allt man behöver! :cigar: Jag har tidigare köpt, bytt och sålt en hel del men har på senare tid börjat göra mer genomtänkta köp och även om jag har ett par modeller på den berömda villhöverlistan så har jag fortfarande svårt att stå emot impulsköpen vilket är ganska märkligt eftersom jag annars är raka motsatsen personlighetsmässigt. Jag kan nästan få beslutsångest över vilken yoghurt jag ska välja på ICA men att spontanköpa klockor för flera tusen går tydligen bra... :banghead:
Galet. Orkar inte vänta på honom igen. 8 minuters fönster varannan vecka för att få äran att beställa. Nästan Rolex-fasoner! ;)

Nej, jag tog saken i egna händer och beställde från en handlare med klockor i lager, och möjlighet att behandla beställningar. Tyvärr från Hong Kong/Kina, men så fick det bli!

Ledtråd:
A8FF1067-84AC-4E31-8200-823C63237071.jpeg
Ja, det är riktigt drygt men tyvärr har man inte mycket till val om man gärna vill ha just en sån modell. Är man däremot ute efter en explorerhomage kan jag tycka att Armida A6 (gärna med gilt) är betydligt trevligare vilket jag ser att du också har upptäckt. :D
335946A6-64FB-4DBF-A76D-31CF02A30508.jpeg
E74CAC81-16C0-4E19-B1FD-CF0830B63106.jpeg
Hejsan alla klockfreaks, ”I’m back”
Varit borta från KS en längre tid
men tillbaka nu.....
Idag blev det min 24 timmars Vostok
Antarktiqa med original 70tals Tropic!
Ha de bra alla och ”stay safe”
Välkommen tillbaka! :)
 
Tillbaka
Topp