• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fortsätter att försöka bli kompis med Spinnaker Bradner...
IMG_20200519_094925.jpg
 
Tjena KS!

Någon här som har erfarenhet av tillverkaren Monta? Jäkligt sugen på en och funderar på att beställa (ev. köpa begagnad här på KS)
Jag har en Oceanking och är supernöjd. Under en tillfällig sinnesförvirring fick jag för mig att jag skulle sälja den och köpa något annat istället men så här i efterhand är jag otroligt glad att ingen nappade. :happyhappy:
Okej, TACK! Då känns det ganska tryggt att köra på en. Förresten, beställde du via dom? Isåfall hur upplevde du köpet? (Som jag har förstått är det ett 25% tillägg på priset?) Angående färgen du valde, är den mörkare i verkligheten? På deras hemsida tycker jag att den ser ganska ljus ut men på dina bilder såg den hur läcker ut som helst! Tusen tack för hjälpen.
Jag köpte min begagnad, så slippte greja med momsen. Men räkna med 25% moms. Det kan dock löna sig att prata med dom hur dom ställer sig till att göra ngt avdrag på priset då dom inte har någon AD i Europa. Ang. Färgen är den väldigt skiftande beroende på ljuset. Ibland nästan svart och ibland helt klarblå. Väldigt fin tavla måste jag säga. Var inte mitt förstaval men efter att ha ägt den i ett år är jag kalasnöjd med färgen :) lycka till med ett eventuellt köp!
Jag köpte min direkt från Monta och frågade om de inte hade någon återförsäljare inom EU vilket de tyvärr inte hade men däremot erbjöd de sig att splitta momsen 50/50 (som annars är 25%). Grym service och de är alltid trevliga och jättesnabba på att besvara mail med frågor och så. Jag kan varmt rekommendera både företaget i sig och klockorna, åtminstone Oceanking eftersom jag inte har erfarenhet av Triumph men jag har bara hört gott även om den.

Vilken modell är du nyfiken på? Jag har för mig att de skulle uppdatera länken på Triumph med bl.a. ett annat spänne så det kan vara värt att kolla upp om du planerar att köpa inom kort.
 
Tillbaka på armen där den hör hemma.:happyhappy:
IMG_20200519_114928__01.jpg

Det här är måttstocken för klockor för mig. Bättre än såhär tror jag inte att det blir.:cigar:

Kommer givetvis fortsätta leta, men det kommer bli svårt inser jag.
Stort tack till alla i tråden som håller hoppet uppe hos mig!
Hittar nya villhöverklockor här dagligen ju!:p:D
 
Jag köpte min Triumph direkt från Monta och det stämmer att man ska betala 25% moms. Men Monta gick med på att stå för halva den kostnaden.

Väldigt fin klocka som tyvärr inte används så mycket just nu.
Kul med fler Monta på forumet! :) Vilken modell har du?
Har precis köpt två udda fåglar! Nu återstår bara den där väntan på att få notis om att paketet har landat hos ombudet :bawling: Spännande var ordet :cigar:
Har man sagt A... ;)
 
Jag har en Oceanking och är supernöjd. Under en tillfällig sinnesförvirring fick jag för mig att jag skulle sälja den och köpa något annat istället men så här i efterhand är jag otroligt glad att ingen nappade. :happyhappy:

Jag köpte min direkt från Monta och frågade om de inte hade någon återförsäljare inom EU vilket de tyvärr inte hade men däremot erbjöd de sig att splitta momsen 50/50 (som annars är 25%). Grym service och de är alltid trevliga och jättesnabba på att besvara mail med frågor och så. Jag kan varmt rekommendera både företaget i sig och klockorna, åtminstone Oceanking eftersom jag inte har erfarenhet av Triumph men jag har bara hört gott även om den.

Vilken modell är du nyfiken på? Jag har för mig att de skulle uppdatera länken på Triumph med bl.a. ett annat spänne så det kan vara värt att kolla upp om du planerar att köpa inom kort.

Att dom erbjuder att splitta momsen är förbryllande för mig, det säger mycket om ett företag. Dom verkar ju verkligen vara riktigt bra. Jag är nyfiken på Triumphen och deras Atlas. Men mest Triumph. Det där med att de skulle uppdatera länken ska jag undersöka. Det kan ju vara värt att vänta på eventuellt.
Tacksam för ditt meddelande!
 
Haha, jag tycker ändå att han har humor och bjuder på sig själv. Jag är en sucker för eurodisco och gillar hans musik i övrigt också även om han inte har gjort så mycket de senaste 25 åren.
Håller med, t.e.x ’Lager than life’ är ju i samma skojfriska anda. Minns att jag köpte Hello Africa och No coke på singlar när de släpptes :)
Ligger kvar någonstans tror jag, ev hemma hos far.
 
  • Like
Reactions: HSK
Att dom erbjuder att splitta momsen är förbryllande för mig, det säger mycket om ett företag
Snyggt gjort tycker jag.:)

Men det får mig att utnyttja min tid på jorden till ett väldigt dumt resonemang istället för att göra något vettigt.
Häng med här.:)
Om dom splittar momsen och således betalar 12,5% av momssumman vardera så görs det antagligen genom att motsvarande summa dras av från försäljningspriset. Summan som momsen baseras på blir då lägre och dom har stått för mer än 12,5% av den nya momsen...
Jag är inte smart nog för att kunna räkna ut om det går att lösa det här matematiska problemet (som jag är väl medveten om bara existerar i mitt huvud).

Enda sättet att komma ur det här är att summan betalas tillbaka på något annat sätt än rabatt på inköpet. Att köparen betalar fullpris och mellanskillnaden skickas i rena pengar i lådan med klockan till exempel.

Jag behöver jobba heltid snart igen om jag inte ska bli galen.:hungover:
 
Tillbaka
Topp