• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har bytt till ett Zuludivertropic. Jäklar vad fin denna är alltså. Stor och tung men på ett bra sätt.
BC716378-0B12-45BE-89E5-ED7D02809A4F.jpeg
01FE4F71-2B24-4D57-A69A-14CA8399D726.jpeg
DCBF6636-0031-40EC-A3B6-043909868B80.jpeg
 
Snyggt gjort tycker jag.:)

Men det får mig att utnyttja min tid på jorden till ett väldigt dumt resonemang istället för att göra något vettigt.
Häng med här.:)
Om dom splittar momsen och således betalar 12,5% av momssumman vardera så görs det antagligen genom att motsvarande summa dras av från försäljningspriset. Summan som momsen baseras på blir då lägre och dom har stått för mer än 12,5% av den nya momsen...
Jag är inte smart nog för att kunna räkna ut om det går att lösa det här matematiska problemet (som jag är väl medveten om bara existerar i mitt huvud).

Enda sättet att komma ur det här är att summan betalas tillbaka på något annat sätt än rabatt på inköpet. Att köparen betalar fullpris och mellanskillnaden skickas i rena pengar i lådan med klockan till exempel.

Jag behöver jobba heltid snart igen om jag inte ska bli galen.:hungover:
Vi kanske bara kan konstatera att man går ut som vinnare ur det hela och vara nöjda så. Så att vi slipper huvudvärken av att behöva tänka en massa på poccenten. Det brukar ju kunna gå lite tokigt då :)
 
Får man vara med fast man bryter mot både micro och affordable. Springer ut och kollar brevlådan stup i kvarten. Vänta fortfarande på min geckoödla som tydligen skickades i torsdags. Hur ska man stå ut!
8B8C5C4F-022F-4E4D-9584-6090E2947FDE.jpeg


/ P

Det verkar som mitt springande fram och tillbaka till brevlådan har lönat sig. Plötsligt låg det en avi däri! Hoppas det nu inte är nån annan skit jag har glömt att jag beställt!

/ P
 
Tillbaka
Topp