• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vet ej byteslördag ( :blackeye:
Ja vad säger man, jag är glad att jag hittat in i denna tråden :)
Jag passar på att ta tillfället i akt att tacka @Kalvin för en fin affär och ett riktigt affordable pris på denna! Har velat testa sedan den släpptes och jäklar vad ball den är :happyhappy:
IMG_20200519_192440.jpg
IMG_20200519_181924.jpg

Grym! Måste testa en sådan med en dag så du kan ju höra av dig vid ev flipptankar om de kommer i framtiden :)
 
Vad är det du tror blir sämre om nu denna tråden förblir intakt som den är fast ligger i ett subforum?
Det blir ju fortfarande huvudtråden och ryggraden och brukarna av den är samma.
Allt gött tjat skrivs ju i den som inget hänt även då.
Ja... jo, om just denna tråd bevaras intakt med alla sina egenheter så är det väl ok.
Vet ju att mycket underligt kommer just från mig, hoppas ingen misströstar vardande det.
 
Ja... jo, om just denna tråd bevaras intakt med alla sina egenheter så är det väl ok.
Vet ju att mycket underligt kommer just från mig, hoppas ingen misströstar vardande det.
Du är inte mycket underligare än jag :D.
Tråden är nr 1 och hela grejen. Går den inte att flytta vilket skulle vara märkligt om det inte gick så är det inte intressant med någon ändring för mig heller. Är dock övertygad att det går utmärkt.
Man skulle kunna ha t.ex passarounds eller diskussioner om ny LE i egna trådar för en enklare hantering. Tror det kan bli ruggigt bra om det görs rätt :).
 
Vad är det du tror blir sämre om nu denna tråden förblir intakt som den är fast ligger i ett subforum?
Det blir ju fortfarande huvudtråden och ryggraden och brukarna av den är samma.
Allt gött tjat skrivs ju i den som inget hänt även då.
Håller med, denna tråden blir basen där detta goa tugget går vidare utan skillnader, men att det ex finns subtrådar för olika märken så det på ett strukturerat sätt går att posta releaser, specifikationer, kampanjer, recensioner etc. för dom. Och det kan postas även här, tänker jag. Nu blir sånt för min del mest som brus och hinner inte reflektera direkt på det, sen går det vidare, och efter det svårt att hitta tillbaka och komma ihåg. Blir lättare att hitta svar på frågor eller våga ställa frågor. Det kan dyka upp en fråga här från någon som verkar lite mer ny, men rätt snabbt har det gått 7 sidor och det blev liksom inget riktigt svar till denne - frågan drunknade. Skulle hitta en grej i tråden för att följa upp tidigare i veckan, och fick använda olika sökord en bra stund och läsa bra länge i resultatlistorna innan jag hittade - det hade blivit drygt 2000 poster till det jag sökte, 1,5 vecka efter :).
 
Vad tycker ni om mycket text på tavlan? Jag gillar mycket text. Tycker det kan ge bra balans samt göra tavlan intressant, som i exemplet här..
IMG_20200519_201023-01.jpeg
Men det känns som de flesta föredrar "rena" tavlor med lite text..
IMG_20200519_153847-02.jpeg
Så vad föredrar ni?

Inte för lite och inte för mkt. Se Pelagos nedan som har 5 rader kontra 2. Jag tycker tre eller två känns mest balanserat. Fyra kan funka om en av texten har annan färg som ex på min CB eller din b-ling:)
8AA10547-C8CE-45B4-8DC4-E851EA0F1D56.jpeg

F7FBBBD7-FC79-4521-82D5-05633B24A365.jpeg


B7FC9459-332D-46DA-BC74-F13D9C8E72EF.jpeg
 
Håller med, denna tråden blir basen där detta goa tugget går vidare utan skillnader, men att det ex finns subtrådar för olika märken så det på ett strukturerat sätt går att posta releaser, specifikationer, kampanjer, recensioner etc. för dom. Och det kan postas även här, tänker jag. Nu blir sånt för min del mest som brus och hinner inte reflektera direkt på det, sen går det vidare, och efter det svårt att hitta tillbaka och komma ihåg. Blir lättare att hitta svar på frågor eller våga ställa frågor. Det kan dyka upp en fråga här från någon som verkar lite mer ny, men rätt snabbt har det gått 7 sidor och det blev liksom inget riktigt svar till denne - frågan drunknade. Skulle hitta en grej i tråden för att följa upp tidigare i veckan, och fick använda olika sökord en bra stund och läsa bra länge i resultatlistorna innan jag hittade - det hade blivit drygt 2000 poster till det jag sökte, 1,5 vecka efter :).
Är det något jag ej är så är det strukturerad :rolleyes:
 
Skickade bilderna på Traskan till Jon igår och fick tillbaka det här svaret. Är det någon som har bra tips på spårbar frakt utomlands? Klockan ska till England för övrigt så inom EU i alla fall.
PSX_20200519_201913.jpg

Ta något bra och spårbart iaf, har mer tilltro till att skicka klockor till Kina än Englands dåliga posthantering (när de får paket). Adresserna är ju oftast 5-6 rader bara det är lite knepigt... :confused:

Edit: skulle tagit dhl för att slippa royal Post service. Ska tillägga jag haft ett paket som försvann ett helt år pga att brevbäraren kastade det över häcken in i en buske och sedan skrev på motagaravin själv (ord mot ord gissa vem som vann)...
 
Ja vad säger man, jag är glad att jag hittat in i denna tråden :)
Jag passar på att ta tillfället i akt att tacka @Kalvin för en fin affär och ett riktigt affordable pris på denna! Har velat testa sedan den släpptes och jäklar vad ball den är :happyhappy:
IMG_20200519_192440.jpg
IMG_20200519_181924.jpg
Tack själv:) passa ju perfekt och snyggt band!
Klocksnack är grymt och denna tråd är helt otrolig:)
Trevlig kväll på er!
 
Tillbaka
Topp