Det viktigaste är att det är spårbart, litar inte på någon!Postnord Spårbart brev utrikes. Har skickat till UK flera gånger utan problem (tar ca en vecka).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det viktigaste är att det är spårbart, litar inte på någon!Postnord Spårbart brev utrikes. Har skickat till UK flera gånger utan problem (tar ca en vecka).
Börjar känna mig lite ensam om min åsikt..
Har varit tyst från han sen den 9:e maj så drog ett till Mail idag och frågade vad som händer.. Får se om han svarar..Skickade bilderna på Traskan till Jon igår och fick tillbaka det här svaret. Är det någon som har bra tips på spårbar frakt utomlands? Klockan ska till England för övrigt så inom EU i alla fall.
![]()
Jag blir stressad av för mycket klet.Börjar känna mig lite ensam om min åsikt..![]()
Märkligt, han svarar mig nästan omgående nu när vi har en konversation igång.Har varit tyst från han sen den 9:e maj så drog ett till Mail idag och frågade vad som händer.. Får se om han svarar..![]()
Det får gärna vara mycket text. Balans i all ära, men det finns en viss charm i kaostavlor också.Vad tycker ni om mycket text på tavlan? Jag gillar mycket text. Tycker det kan ge bra balans samt göra tavlan intressant, som i exemplet här..Men det känns som de flesta föredrar "rena" tavlor med lite text..
Så vad föredrar ni?![]()
Skickade bilderna på Traskan till Jon igår och fick tillbaka det här svaret. Är det någon som har bra tips på spårbar frakt utomlands? Klockan ska till England för övrigt så inom EU i alla fall.
![]()
Han frågade hur jag ville göra och jag svarade.. Sen tystnad.Märkligt, han svarar mig nästan omgående nu när vi har en konversation igång.![]()
Jag kan uppskatta det ibland. Det är mer allmänt om man får välja. På denna gillar jag blaffan med text, kanske mest sv nostalgiska skäl.Börjar känna mig lite ensam om min åsikt..![]()
Du får ju svara det han vill höra! ^^Han frågade hur jag ville göra och jag svarade.. Sen tystnad.
Det viktigaste är att det är spårbart, litar inte på någon!
Tråkigt, man vill ju ha det löst så snabbt som möjligt.Han frågade hur jag ville göra och jag svarade.. Sen tystnad.
Det var väl där det gick snett.. HahaDu får ju svara det han vill höra! ^^
Jag har inte heller hört något, det är säljaren som har kontakten med Jon i detta då.Har varit tyst från han sen den 9:e maj så drog ett till Mail idag och frågade vad som händer.. Får se om han svarar..![]()
Är ju ändå inte jag som betalar så tar hellre DHL då.tog detta i mitt exempel ovan, fick noll respons av postnord och Englands variant när det anmäldes borta. Trots det skulle vara försäkrat. Som sagt kolla innan eller ta dhl de verkar mkt bättre![]()
Jag kan uppskatta det ibland. Det är mer allmänt om man får välja. På denna gillar jag blaffan med text, kanske mest sv nostalgiska skäl.
![]()
Jag kan ju använda min länk som det är nu som tur är. Men man vill ju ha en som är helt ok..Jag har inte heller hört något, det är säljaren som har kontakten med Jon i detta då.
Skruven/länken jag hade problem med kan dock ha löst sig någorlunda. För jag testade den "dåliga" skruven i en annan "bra" länk - och det lirade till synes bra, och på samma sätt tog jag en "bra" skruv i den "dåliga" länken, som då också verkade lira. Svårt att veta hur bra det faktiskt är, men det hoppade ok att hitta gängan motsols och skruvade ner till botten. Lite märkligt kan jag tycka.
Hur många gånger har du vart på konsert och sett Vincent Furnier ?Jag kan ju använda min länk som det är nu som tur är. Men man vill ju ha en som är helt ok..
Många gånger..min första var 1989. Sen dess har jag nog sett varenda sverigespelning som inte varit på någon obskyr festival. Men alla spelningar från hovet, Globen till fryshuset.Hur många gånger har du vart på konsert och sett Vincent Furnier ?
Mycket text. Gärna i olika färger.Vad tycker ni om mycket text på tavlan? Jag gillar mycket text. Tycker det kan ge bra balans samt göra tavlan intressant, som i exemplet här..Men det känns som de flesta föredrar "rena" tavlor med lite text..
Så vad föredrar ni?![]()
Skönt med en till i tråden..Mycket text. Gärna i olika färger.
Tänk om vi kunde ha en egen K&S också..Sitter emellanåt och funderar på möjligheterna med ett subforum.
Så här ser min idé om ett subforum för mikros/affordables ut. Bara en idé som är helt förändringsbar.
- Mikrotråden flyttas dit och förblir intakt.
Allt vanligt gött tjat fortsätter som inget hade hänt. Samma mys i Gillestugan som vanligt annars faller det redan här.
- Specifika märken som idag har egna trådar men dock ändå är mikros/affordables kan flyttas dit om det är möjligt. T.ex Squale eller Gruppo (bara två exempel)
- Frågor om hjälp eller dylikt som man vill punktmarkera kan ha en tråd för att förenkla.
- Information om rea eller utförsäljningar kan ha en tråd. På så vis blir det svårare att missa sådant.
- Passarounds kan ha en egen tråd. Skulle vara trevligt med mer sådant.
Möjligheterna styrs ju av oss användare så det kan ju knappast bli fel känner jag.
Känner också att stiger man in i ett subforum för mikros/affordables så får man vara beredd på vad som finns där i klockväg och det innefattar högt som lågt, klockor som liknar andra klockor och klockor som inte liknar andra klockor. Det får man acceptera för det är det som gäller känner jag.
En eller två moderatorer är kanske önskvärt och den uppgiften blir nog inte särskilt besvärlig eftersom vi har högre till tak än många andra trådar redan.
Som sagt allt detta är bara en idé och något att kanske börja bolla idéer utifrån.
Hur ser ni andra på ett subforum och hur får vi igång en diskussion om detta om intresse finns? Jag är på i alla fall.
På sådana här långa inlägg bifogas alltid en skogsklockbild. Det är sen gammalt
Rock on, over and out.![]()
Är ju ändå inte jag som betalar så tar hellre DHL då.![]()
Sitter emellanåt och funderar på möjligheterna med ett subforum.
Så här ser min idé om ett subforum för mikros/affordables ut. Bara en idé som är helt förändringsbar.
- Mikrotråden flyttas dit och förblir intakt.
Allt vanligt gött tjat fortsätter som inget hade hänt. Samma mys i Gillestugan som vanligt annars faller det redan här.
- Specifika märken som idag har egna trådar men dock ändå är mikros/affordables kan flyttas dit om det är möjligt. T.ex Squale eller Gruppo (bara två exempel)
- Frågor om hjälp eller dylikt som man vill punktmarkera kan ha en tråd för att förenkla.
- Information om rea eller utförsäljningar kan ha en tråd. På så vis blir det svårare att missa sådant.
- Passarounds kan ha en egen tråd. Skulle vara trevligt med mer sådant.
Möjligheterna styrs ju av oss användare så det kan ju knappast bli fel känner jag.
Känner också att stiger man in i ett subforum för mikros/affordables så får man vara beredd på vad som finns där i klockväg och det innefattar högt som lågt, klockor som liknar andra klockor och klockor som inte liknar andra klockor. Det får man acceptera för det är det som gäller känner jag.
En eller två moderatorer är kanske önskvärt och den uppgiften blir nog inte särskilt besvärlig eftersom vi har högre till tak än många andra trådar redan.
Som sagt allt detta är bara en idé och något att kanske börja bolla idéer utifrån.
Hur ser ni andra på ett subforum och hur får vi igång en diskussion om detta om intresse finns? Jag är på i alla fall.
På sådana här långa inlägg bifogas alltid en skogsklockbild. Det är sen gammalt
Rock on, over and out.![]()
Den här tycker jag är snygg och skulle gärna vilja ha, mest för storytellingen och gradienttavlan. Här blir det dock liite mycket text. Tavlan klarar sig med nöd und näppe, men det där med att i rehaut:en skryta om ”ORIGINAL GAS ESCAPE VALVE” och ”RING LOCK SYSTEM”. Behöver man få det kastat i ansiktet med stora bokstäver varje dag i alla år man brukar klockan? Jag tror inte det.Tycker den klarar sig, det får inte bli för lökigt då är det big no typ automatic, professionell diver, helium Escape valve, swiss made, 1/50, 2000m![]()
Det kanske vi kan, vem vet. Hade kanske gjort många andra glada som inte gillar det vi gillar.Tänk om vi kunde ha en egen K&S också..![]()
Ska nog inte vara några problem. Är tacksam för all hjälp här i tråden, den levererar som vanligt!DHL är ju bättre på allt generellt och kan jag välja det när jag köper något brukar jag göra det. Har alltid skickat med dom när jag sålt grejer på tradera. Jag hade lite problem att boka frakten bara i och med att jag skulle skicka till ett företag så därför tröttnade jag och köpte ett rek av postnord istället.
Hoppas det går smidigt för dig och att Traskan snart är tillbaka som den ska vara.![]()
Nja, de betalar väl ändå 50% av momsen?Snyggt gjort tycker jag.
Men det får mig att utnyttja min tid på jorden till ett väldigt dumt resonemang istället för att göra något vettigt.
Häng med här.
Om dom splittar momsen och således betalar 12,5% av momssumman vardera så görs det antagligen genom att motsvarande summa dras av från försäljningspriset. Summan som momsen baseras på blir då lägre och dom har stått för mer än 12,5% av den nya momsen...
Jag är inte smart nog för att kunna räkna ut om det går att lösa det här matematiska problemet (som jag är väl medveten om bara existerar i mitt huvud).
Enda sättet att komma ur det här är att summan betalas tillbaka på något annat sätt än rabatt på inköpet. Att köparen betalar fullpris och mellanskillnaden skickas i rena pengar i lådan med klockan till exempel.
Jag behöver jobba heltid snart igen om jag inte ska bli galen.![]()