• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Förmiddagspromenad i solen, riktigt varmt idag :)
IMG_20200521_102302.jpg
IMG_20200521_102256.jpg
 

Det har blivit en rejäl fart på sistone! :) I alla fall i jämförelse med leveranser av ens beställningar från Borte Orienten (vill ha dem nu!).
Någon som nyligen fått leverans från kina? Hur lång tid tog det? Jag beställde i mitten av april men beställningen är fortfarande ”in transit” någonstans.
 


Någon som nyligen fått leverans från kina? Hur lång tid tog det? Jag beställde i mitten av april men beställningen är fortfarande ”in transit” någonstans.
Jag beställde i slutet på mars, inget har kommit än :(

Edit: kom på att jag även beställde en klocka till sambon på Ebay (de som inte kommit är alla på Aliexpress) och den kom på drygt tre veckor
 


Någon som nyligen fått leverans från kina? Hur lång tid tog det? Jag beställde i mitten av april men beställningen är fortfarande ”in transit” någonstans.
Jag fick besked att en jag beställde i början av veckan nu är skickad. En annan från förra veckan har jag inte hört något alls om.

Kan säkert ha med tur, fraktsätt och fraktbolag att göra.

Gjorde dessa två beställningar 20 april.
890D05CB-9426-48BA-90B4-60AC2BF7364C.jpeg
EE578D8E-BBF3-4D6A-9529-8A5250C1AD31.jpeg
 
Har aldrig testat men varit sugen. Har aldrig ägt en G-Shock. Vad säger du om den?
Haha jag vet som sagt inte, den är väldigt bekväm och lättburen för att vara en G-Shock men hamnar liksom i skymundan mot mina större G-shock eller den mindre titan/kolfiber Trasern jag har.

Ingen dålig klocka men klickar inte riktigt initialt. o_O
Ajdå!
Åker den direkt ut på byteslördag?
Jag gillar din gamla iallafall!:D
B76ED7C6-7A79-4672-B172-6F3EAEE78A47.jpeg
Haha vi får la se, hoppas den växer i mina ögon :cool:

Gött o höra!
 
God helgdag klockvänner! :)
Testade en generic oysterlänk på en av våra Trenchhunter-samples igår, måste säga att det blev mycket bra! Fitment av endlinksen är ju kass, men denna länken är till en annan klocka egentligen.
Vad tycker ni? Och vad skulle en retro-inspirerad länk (möjligen hollow endlinks, stamped clasp osv.) få kosta anser ni? Själv gillar jag den lätta följsamheten av en länk av ”äldre snitt”, moderna länkar (jag kollar på dig Speedy pro) tenderar att bli så bulkiga och feta...

58632768-62C4-4356-B484-15149663A722.jpeg
 
God helgdag klockvänner! :)
Testade en generic oysterlänk på en av våra Trenchhunter-samples igår, måste säga att det blev mycket bra! Fitment av endlinksen är ju kass, men denna länken är till en annan klocka egentligen.
Vad tycker ni? Och vad skulle en retro-inspirerad länk (möjligen hollow endlinks, stamped clasp osv.) få kosta anser ni? Själv gillar jag den lätta följsamheten av en länk av ”äldre snitt”, moderna länkar (jag kollar på dig Speedy pro) tenderar att bli så bulkiga och feta...

58632768-62C4-4356-B484-15149663A722.jpeg
Helrätt :)
 
God helgdag klockvänner! :)
Testade en generic oysterlänk på en av våra Trenchhunter-samples igår, måste säga att det blev mycket bra! Fitment av endlinksen är ju kass, men denna länken är till en annan klocka egentligen.
Vad tycker ni? Och vad skulle en retro-inspirerad länk (möjligen hollow endlinks, stamped clasp osv.) få kosta anser ni? Själv gillar jag den lätta följsamheten av en länk av ”äldre snitt”, moderna länkar (jag kollar på dig Speedy pro) tenderar att bli så bulkiga och feta...

58632768-62C4-4356-B484-15149663A722.jpeg
Tycker det ser riktigt bra ut. Riktigt snygg på den länken. Går säkert att få till ännu bättre i passningen om man vill :).
En länk som du beskriver bör inte kosta för mycket enligt mig. Beror givetvis lite på gravering och märkning av den också.
 
Tillbaka
Topp