• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jaha lite
Funkar bra med lite OT också tycker jag.
Det får vara en person helt utan självbevarelsedrift som hoppar i och försöker bromsa den vilda forsen som rasar fram här. Bara att testa och få en kallsup :D. Forumets paydirt kan man säga.
Jag är inte helt med på hur off vs on topic förkortas. Båda blir liksom rätt lika om man tar första bokstaven i orden.
Så ordbajs deluxe nu ska jag försöka ta tag i disken och transformeras från helylle flerbarnsfar till pigg och innovativ Casanova. Ha en go kväll gubbs och girls, hens och allt däremellan!
 
En liten snabb ”unboxing” då jag plockade upp paketet på väg till jobbet. Traska Freediver 2 mint / steel. Vilken sommarkaramell :)

CC38A333-B583-4602-A125-F6897485A198.jpeg
727E3C33-E81A-4EF6-A7E1-2CA722E6737A.jpeg
18F79185-C1CD-4D53-AFA8-97878F3D13CB.jpeg
C908234B-1390-46B4-803C-351D1146A7D9.jpeg
2EF2A1CD-4BF2-4F6F-91FF-3D0A3E09DFBF.jpeg
 
Vad var det för QC-problem du hade med den då? Jag såg i alla fall inte direkt något självklart på dina bilder...
Vridringen var extremt trög, ett bandstift var helt paj så jag fick byta det, man hade klämt in 22mm bandstift i en boett som tar 20mm (dock inte det som orsakat att ena stiftet pajade), boetten hade lite smårepor och sen är antingen bandhornen snett borrade eller så är boetten skevt slipad. Så en hel del med andra ord.

Nu har jag snurrat typ 500 varv på vridringen så den är bättre men inte bra och jag har satt dit hela bandstift med rätt storlek så det är också löst. Repor blir det ändå så som jag använder vissa av mina klockor så det gör inget.
 
Fick precis en idé. Man kanske skulle börja tillverka alkoholfri singel malt whisky? Kan ju säljas i vanlig kiosk eller på biblioteket, ja till och med på gymmet kanske. Inte varje dag man får så här bra idéer känner jag :cigar:
Kul idé, finns ju alkoholfritt av en del annat. Undrar vad det står om sånt i reglerna för att kallas just Whiskey? Läst nånstans att den måste lagras minst 3 år på träfat, hur funkar det utan alkohol? Finns det alkoholfri whiskey/whisky/burboun/scotcch?
 
Vridringen var extremt trög, ett bandstift var helt paj så jag fick byta det, man hade klämt in 22mm bandstift i en boett som tar 20mm (dock inte det som orsakat att ena stiftet pajade), boetten hade lite smårepor och sen är antingen bandhornen snett borrade eller så är boetten skevt slipad. Så en hel del med andra ord.

Nu har jag snurrat typ 500 varv på vridringen så den är bättre men inte bra och jag har satt dit hela bandstift med rätt storlek så det är också löst. Repor blir det ändå så som jag använder vissa av mina klockor så det gör inget.
Ok, tack för att du tog dig tid att berätta. Många små retsamma saker men du verkar väldigt nöjd ändå :)
 
Ok, tack för att du tog dig tid att berätta. Många små retsamma saker men du verkar väldigt nöjd ändå :)
Ja, det mesta har löst sig förutom att bandhornen som sagt är lite snett borrade men för att se det så får man kolla på klockan rakt från sidan och verkligen titta efter det annars är det inte märkbart. Dessutom fastar alltid blicken på den tjusiga tavlan, det härliga glaset eller det glimmande vridringsinlägget ändå så man ser inget annat. :D
 
Kul idé, finns ju alkoholfritt av en del annat. Undrar vad det står om sånt i reglerna för att kallas just Whiskey? Läst nånstans att den måste lagras minst 3 år på träfat, hur funkar det utan alkohol? Finns det alkoholfri whiskey/whisky/burboun/scotcch?
Finns nog ingen alkoholfri whisky, än :D.
 
Typ 13 sidor för sent...
Grattis till 2k - bästa och gemytligaste tråden! Grattis till @MaBr och trådfader @Birchgrove
(Vågar knappt titta var jag ligger i statistiken. Närmare 1000 i denna tråd hade inte förvånat mig)
Heads up!!
Har precis fått svar av Leben angående subforum-förfrågan. Kort och koncist, utan motivering och helt utan omsvep.


"Hej
Just nu gör vi inte den till egen forumdel.
Med vänlig hälsning,
Admin"

Så var det med det tyvärr :(.
Sjukt tråkigt. Fegt att inte vara transparent med orsaken. I slutändan delar vi alla samma intresse - klockor. Illa att man verkar vara så pretentiösa och även verka lida av en smula mindervärdeskomplex.
Låt dem som inte gillar mikro och hommage hänga i sina dyra och otrevliga trådar så har vi trevligt här där alla är välkomna.
Förstår att det tagit nästan ett år (sen frågan först ställdes) att skriva all den där texten. Jättemånga bokstäver ju
:hilarious::hilarious::hilarious:
Ja jag kände detsamma. Kände dock på mig att utfallet skulle bli såhär. Tråkigt
Hade samma känsla...
Men vi kan väl starta fler trådar.
Exempel:
- Stora tråden om micro/affordables byteslördagstråd
- Stora tråden om micro/affordables armbandstråd
- Stora tråden om micro/affordables nya släpp
- Stora tråden om micro/affordables mat&grilltråd

osv...

Skapar vi trådar och fyller dem med innehåll så borde snart alla andra på forumet vilja att vi får en egen forumdel.
De tröttnar på att förstasidan bara består av micro/affordable-trådar.
Om trådfadern dessutom startar våra trådar så kommer Roy Keane synas hela tiden och det blir extra tydligt.
:D:D:D
Lite kaxigt med passivt/aggressiv gerillakrigsföring... passar ju tråden utmärkt :D

Mm, men det kanske får motsatt effekt :)

Finns flertalet Rolextrådar så varför inte ;)
Mindervärdeskomplex är ordet som dyker upp i mitt huvud.

Jag är övertygad om att vi hade lyckats ha samma trevliga atmosfär oavsett hur många trådar vi skapat. Varför? Jo, för att vi är ett gäng trevliga och odryga människor.

Får avslutningsvis bidra med en mörk Seikobild.
image.jpg
 
Typ 13 sidor för sent...
Grattis till 2k - bästa och gemytligaste tråden! Grattis till @MaBr och trådfader @Birchgrove
(Vågar knappt titta var jag ligger i statistiken. Närmare 1000 i denna tråd hade inte förvånat mig)

Sjukt tråkigt. Fegt att inte vara transparent med orsaken. I slutändan delar vi alla samma intresse - klockor. Illa att man verkar vara så pretentiösa och även verka lida av en smula mindervärdeskomplex.
Låt dem som inte gillar mikro och hommage hänga i sina dyra och otrevliga trådar så har vi trevligt här där alla är välkomna.

:hilarious::hilarious::hilarious:

Hade samma känsla...

:D:D:D





Mindervärdeskomplex är ordet som dyker upp i mitt huvud.

Jag är övertygad om att vi hade lyckats ha samma trevliga atmosfär oavsett hur många trådar vi skapat. Varför? Jo, för att vi är ett gäng trevliga och odryga människor.

Får avslutningsvis bidra med en mörk Seikobild.
image.jpg
Kan vi gå så långt som att definiera oss som att vi är dryga, men på rätt sätt ?
 
Tillbaka
Topp