• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Visst är det väl nån i tråden som sportar nåt liknande denna?
96CA3F97-0FB4-46AE-B60F-D150367B4E5C.jpeg

Klickar ett par av mina boxar, hyfsat anonym, off white och extremt plånboksvänlig. Har varit sugen på nåt med Quartz men stör mig alltid på sekundvisaren som aldrig prickar.
Visst är väl det så att många kronos har stillastående sekvisare?
Kronografens sekundvisare står ju stilla om den inte används till tidtagning, men de flesta kronografklockor har en tickande sekund för tidshållningen med. Subtavlan kl 9 på den klockan du länkade, om jag får gissa fritt efter en flaska rött.
 
Jodå! Så var det på min tissot som jag hade för hundra år sen. Men kan man räkna med att det är så på alla? Kollat lite på nezumis som dyker upp emellanåt här. Pink panther är rätt cool tycker jag. Men den var väl limiterad. Mondaine har en annan Quartz som lockar, men den är så ful med datum, vilket jag använder mycket.
Ja, jag har i alla fall aldrig stött på en kronograf som inte fungerar på det viset så det kan man nog med rätt stor säkerhet anta. :happyhappy: Syftet med att den stora sekundvisaren används är ju för en tydligare och mer lättavläst tidtagning.
 
Ja, jag har i alla fall aldrig stött på en kronograf som inte fungerar på det viset så det kan man nog med rätt stor säkerhet anta. :happyhappy: Syftet med att den stora sekundvisaren används är ju för en tydligare och mer lättavläst tidtagning.
Hade inte du pink panther? Eller missminner jag mig fatalt?
 
Nästan omöjligt att hänga med i denna tråd. Fast på ett bra sätt då det dyker upp galet många trevliga klockor. Själv har jag druckit en mojito på första myntan i rabatten iförd affodable cascadeur. Samtidigt kikar jag på länk från CW till min Trident som jag har ute på annons. Svår beslutsångest mellan sälja och behålla en sån affodable :confused::D
DSC_0044.JPG
Komplettera med länk !
Så blir den lättare att sälja sen...... :rolleyes:
 
Tillbaka
Topp