Vilken tur.Jag kan välja...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken tur.Jag kan välja...![]()
Grattis till 2k sidor lilla tråd och dess postare!
Ingen klockbild men bjussar på våran nya kompis som tydligen ville bo vid jordkällaren. Mamman kom som tur var och hämtade den får någon timme sen
![]()
Apropå stora, tunga klockor som diskuterats tidigareEfter lite bandbyten så kände jag att denna lilla smäckra skapelse förtjänade lite handledstid
Trevlig kväll!
![]()
![]()
Sorry, missade det...inget att simma med, det kommer sluta illa.
vad är det för någe? Märke, ref?
Tråkigt! Hade du några problem med klockan som han inte ville fixa eller vad handlade det om? Han och Chris Vail (NTH) verkar vara riktigt osympatiska individer vars framgång har stigit dem åt huvudet vilket är trist med tanke på vilka fina klockor de producerar.
Say whaaaaat vilket lås hängde du på?
Edit: gnomnom ser jag nu. Grattis till en galet het pjäs!
Det är väl ungefär den uppfattningen jag också har fått av honom, så länge man håller med och hyllar honom och hans produkter så kan han vara trevlig och tillmötesgående men så fort någon kommer med kritik vänder det direkt. Jag har för mig att han till och med jämförde sig med Rolex för ett tag sen. Snacka om hybris...Tyckte spännet var riktigt dålig om jag ska vara ärlig. Stort glapp i den när jag väl justerat + att den kom av lätt. Undrade om den skulle vara sådan och fick riktig otrevlig respons tillbaka. Britter är ju kända för att vara artiga och samma har jag upplevt via jobb, men han var verkligen undantaget.
Jag ska inte kladda ner din upplevelse med ditt nya ur! Bara jag som hakar upp mig. Njut av din klocka!
Skönt att höra! Jag har en modd på väg från Kina, och råkade eventuellt köpa en till idag... Bra att veta att kavliteten är okej iafmodd, tycker allt känns helt ok. Länken är flexibel och skön. Följer handleden väldigt bra!
Det är väl ungefär den uppfattningen jag också har fått av honom, så länge man håller med och hyllar honom och hans produkter så kan han vara trevlig och tillmötesgående men så fort någon kommer med kritik vänder det direkt. Jag har för mig att han till och med jämförde sig med Rolex för ett tag sen. Snacka om hybris...
Jag antar att det inte är någon idé att fråga om det verkligen är tänkt att länken ska vara så här.
![]()
Tack, den sålde dessutom slut ganska omgående. Jag knep den så fort jag fick mailetSay whaaaaat vilket lås hängde du på?
Edit: gnomnom ser jag nu. Grattis till en galet het pjäs!
Storhetsvansinne eller bara tjurgubbe ?Nej, det är nog ingen större idé att fråga om sånt!
Kan iofs vara bra för alla andra i tråden att veta också. Hade läst lite om honom innan, men fick det tyvärr bekräftat själv via mail convos.
Både och skulle jag tro.Storhetsvansinne eller bara tjurgubbe ?
Storhetsvansinne eller bara tjurgubbe ?
Härligt! Ska kolla om jag kan få ledningen att lägga till en sån Mail-notis-bevakning på KoS, de verkar ju ganska öppna för förslag.Tack, den sålde dessutom slut ganska omgående. Jag knep den så fort jag fick mailet![]()
Bromance.Keep it up brotha! Uppskattar dina inlägg.
Sök-> skrivet av medlem + endast i detta ämnet. Scrolla ner på resultatsidan där det står visar resultat x av y där y bör vara svaret.
Kan ingen med data söka för mig
Edit: fast det kanske är max 600 resultat som visas...
Är det bara intressant nog för ledningen själva så går det nog att fixa i ett nafs så prova duHärligt! Ska kolla om jag kan få ledningen att lägga till en sån Mail-notis-bevakning på KoS, de verkar ju ganska öppna för förslag.
Jag föredrar ju mina affordables ännu mer affordable. (Läs begagnat.)
Återigen, kul att du fick tag på en!
Jag har 4411 inlägg hade vart kul att veta exakt hur många som ligger här.
Den "vanliga" sekundvisaren används för tidtagning och sekunderna tickar istället på i en sub dial (de mindre tavlorna). Lite rörigt förklarat men jag hoppas att du förstår ändå.Visst är det väl nån i tråden som sportar nåt liknande denna?
![]()
Klickar ett par av mina boxar, hyfsat anonym, off white och extremt plånboksvänlig. Har varit sugen på nåt med Quartz men stör mig alltid på sekundvisaren som aldrig prickar.
Visst är väl det så att många kronos har stillastående sekvisare?
Bromance.![]()
1575 inlägg har jag bidragit medJag har 4411 inlägg hade vart kul att veta exakt hur många som ligger här.
Sjukt vad man skrivit men vi har trevligt1575 inlägg har jag bidragit meddu har nog betydligt fler!
Ett ouppfostrat, på gränsen till förolämpande kundbemötande kan aldrig hålla i längden tycker jag då. Det blev man ju varse i Seinfeld avsnittet ’The soup Nazi’.Tjurgubbe deluxe-edition-ultra!
Det undrar jag, sekundvisaren är ju i subdialen till vänster (gissar jag) och den går nog...Visst är det väl nån i tråden som sportar nåt liknande denna?
![]()
Klickar ett par av mina boxar, hyfsat anonym, off white och extremt plånboksvänlig. Har varit sugen på nåt med Quartz men stör mig alltid på sekundvisaren som aldrig prickar.
Visst är väl det så att många kronos har stillastående sekvisare?
Jodå! Så var det på min tissot som jag hade för hundra år sen. Men kan man räkna med att det är så på alla? Kollat lite på nezumis som dyker upp emellanåt här. Pink panther är rätt cool tycker jag. Men den var väl limiterad. Mondaine har en annan Quartz som lockar, men den är så ful med datum, vilket jag använder mycket.Den "vanliga" sekundvisaren används för tidtagning och sekunderna tickar istället på i en sub dial (de mindre tavlorna). Lite rörigt förklarat men jag hoppas att du förstår ändå.![]()
Ett ouppfostrat, på gränsen till förolämpande kundbemötande kan aldrig hålla i längden tycker jag då. Det blev man ju varse i Seinfeld avsnittet ’The soup Nazi’.