• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20200522_203908.jpg
Jag kan välja...
Vilken tur. :) Förstår dock fortfarande inte vitsen. Det måste vara bland de mest onödiga komplikationer som finns, ungefär som den där Jacob & Co som spelade introt till Gudfadern. :D
 
Nästan omöjligt att hänga med i denna tråd. Fast på ett bra sätt då det dyker upp galet många trevliga klockor. Själv har jag druckit en mojito på första myntan i rabatten iförd affodable cascadeur. Samtidigt kikar jag på länk från CW till min Trident som jag har ute på annons. Svår beslutsångest mellan sälja och behålla en sån affodable :confused::D
DSC_0044.JPG
 
Tråkigt! Hade du några problem med klockan som han inte ville fixa eller vad handlade det om? Han och Chris Vail (NTH) verkar vara riktigt osympatiska individer vars framgång har stigit dem åt huvudet vilket är trist med tanke på vilka fina klockor de producerar.

Tyckte spännet var riktigt dålig om jag ska vara ärlig. Stort glapp i den när jag väl justerat + att den kom av lätt. Undrade om den skulle vara sådan och fick riktig otrevlig respons tillbaka. Britter är ju kända för att vara artiga och samma har jag upplevt via jobb, men han var verkligen undantaget.

Jag ska inte kladda ner din upplevelse med ditt nya ur! Bara jag som hakar upp mig. Njut av din klocka!
 
Tyckte spännet var riktigt dålig om jag ska vara ärlig. Stort glapp i den när jag väl justerat + att den kom av lätt. Undrade om den skulle vara sådan och fick riktig otrevlig respons tillbaka. Britter är ju kända för att vara artiga och samma har jag upplevt via jobb, men han var verkligen undantaget.

Jag ska inte kladda ner din upplevelse med ditt nya ur! Bara jag som hakar upp mig. Njut av din klocka!
Det är väl ungefär den uppfattningen jag också har fått av honom, så länge man håller med och hyllar honom och hans produkter så kan han vara trevlig och tillmötesgående men så fort någon kommer med kritik vänder det direkt. Jag har för mig att han till och med jämförde sig med Rolex för ett tag sen. Snacka om hybris...

Jag antar att det inte är någon idé att fråga om det verkligen är tänkt att länken ska vara så här. :D
20200522_141141.jpg
 
Det är väl ungefär den uppfattningen jag också har fått av honom, så länge man håller med och hyllar honom och hans produkter så kan han vara trevlig och tillmötesgående men så fort någon kommer med kritik vänder det direkt. Jag har för mig att han till och med jämförde sig med Rolex för ett tag sen. Snacka om hybris...

Jag antar att det inte är någon idé att fråga om det verkligen är tänkt att länken ska vara så här. :D
20200522_141141.jpg

Nej, det är nog ingen större idé att fråga om sånt! :D

Kan iofs vara bra för alla andra i tråden att veta också. Hade läst lite om honom innan, men fick det tyvärr bekräftat själv via mail convos.
 
Kikat lite på Geckota e-01 som verkar trevlig och undrar om någon har några bra tips på andra sportklockor ca 38mm med blå tavla?
 
Visst är det väl nån i tråden som sportar nåt liknande denna?
96CA3F97-0FB4-46AE-B60F-D150367B4E5C.jpeg

Klickar ett par av mina boxar, hyfsat anonym, off white och extremt plånboksvänlig. Har varit sugen på nåt med Quartz men stör mig alltid på sekundvisaren som aldrig prickar.
Visst är väl det så att många kronos har stillastående sekvisare?
 
Visst är det väl nån i tråden som sportar nåt liknande denna?
96CA3F97-0FB4-46AE-B60F-D150367B4E5C.jpeg

Klickar ett par av mina boxar, hyfsat anonym, off white och extremt plånboksvänlig. Har varit sugen på nåt med Quartz men stör mig alltid på sekundvisaren som aldrig prickar.
Visst är väl det så att många kronos har stillastående sekvisare?
Den "vanliga" sekundvisaren används för tidtagning och sekunderna tickar istället på i en sub dial (de mindre tavlorna). Lite rörigt förklarat men jag hoppas att du förstår ändå. :happyhappy:
 
Visst är det väl nån i tråden som sportar nåt liknande denna?
96CA3F97-0FB4-46AE-B60F-D150367B4E5C.jpeg

Klickar ett par av mina boxar, hyfsat anonym, off white och extremt plånboksvänlig. Har varit sugen på nåt med Quartz men stör mig alltid på sekundvisaren som aldrig prickar.
Visst är väl det så att många kronos har stillastående sekvisare?
Det undrar jag, sekundvisaren är ju i subdialen till vänster (gissar jag) och den går nog...
 
Den "vanliga" sekundvisaren används för tidtagning och sekunderna tickar istället på i en sub dial (de mindre tavlorna). Lite rörigt förklarat men jag hoppas att du förstår ändå. :happyhappy:
Jodå! Så var det på min tissot som jag hade för hundra år sen. Men kan man räkna med att det är så på alla? Kollat lite på nezumis som dyker upp emellanåt här. Pink panther är rätt cool tycker jag. Men den var väl limiterad. Mondaine har en annan Quartz som lockar, men den är så ful med datum, vilket jag använder mycket.
 
  • Like
Reactions: FOQ
Tillbaka
Topp