• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vart så jäkla kass microb på sistone. Alldeles för lite köp. Ser riktigt framemot denna men hoppas verkligen inte det blir meh... När den väl kommer fram.

IMG_20200520_193716.jpg

Hoppas kunna köpa en CW dykare eller nått liknande längre fram.

Slöa i kökssoffan efter bytt några bräder på huset. Hårt att vara ledig:)
Fundera på om man skulle hugga den där san martinen i brons på ks trots man har en i stål..Gillar verligen min san martin men kanske är alldeles för dålig fantasi och för liten skillnad:)
IMG_20200522_221350.jpg

Trevlig kväll på er!

Vart så jäkla kass microb på sistone. Alldeles för lite köp. Ser riktigt framemot denna men hoppas verkligen inte det blir meh... När den väl kommer fram.

IMG_20200520_193716.jpg

Hoppas kunna köpa en CW dykare eller nått liknande längre fram.

5B3CE269-FF87-4391-842C-51AF2E948403.jpeg

Köp denna !!!
Edit: Självskadebeteende, jag får dock utlopp för mina lustar på lite annat sätt än den nykrönte nationaltorsken.

Senast ändrad:
Slöa i kökssoffan efter bytt några bräder på huset. Hårt att vara ledig:)
Fundera på om man skulle hugga den där san martinen i brons på ks trots man har en i stål..Gillar verligen min san martin men kanske är alldeles för dålig fantasi och för liten skillnad:)
IMG_20200522_221350.jpg

Trevlig kväll på er!

Fan snart är 10% av mina inlägg hets till köp, men here it goes: KÖÖÖÖP! Den är faktiskt riktigt bra.

Heads up kära trådvänner!
Även om det inte alltid är micro Eller Affordable, så är det väl kutym att ge lite förtur här. Helt upp till var och en, men något jag personligen uppskattar. Har lite planer inför framtiden, med det sagt.
Dessa kommer att hamna på k&s inom en snar framtid. OM det är något av intresse så tar vi det i PM :)
Screenshot_20200426_225516.jpg
IMG_20200226_170247.jpg

Från Tid&Ting. Härlig vintagekänsla och lite halvrasslig som det ska vara. Skruvad solid länk men ej ändlänkarna vilket är en fördel om man behöver modda lite. Sitter som en fläskläpp efter lite massage och böjda bandstift :D.
Gjorde en beställning på denna och tänkte ge mig på att slipa ner ändlänkarna för att fixa "straight end links". Blir nu dock lite fundersam på längden. Hittade ngn gammal säljes annons som beskriver länken som väldigt lång utan bra möjligheter att korta ner. Hur såg din ut @Nilas ? Vad ser ut att vara minimum långd? Läste precis T&Ts hemsida som säger 165mm minus 4 länkar? a' 6mm. Det skulle betyda c.a 140mm. Alltså måste man ha typ 18,5-19 handleder som minst för denna länk?? Eller är det 4 länkbitar per sida?

De är vågliga rådjuren, många som tror att de blivit bortglömda men väldigt vanligt att de gör så. Många gånger tyvärr på åkrar så bonden råkar köra över dom :(
Vi var tvungna att läsa på lite och fick reda på att de kunde lämna ungarna i typ tre dygn när de är nykläckta, märkliga filurer minsann.
Fick kalla kårar av att man eventuellt skulle få avliva den lelle plutten så det var tur det löste sig :)
Fasen vilken gullig liten varelse! Kidsen rockar vans ser jag!
Ja verkligen, den ville man bara adoptera med en gång. Det är nutidens ecco dojor, har du inte hört? :D
Tveksamt med vin. Öl och whiskey är för riktiga män :p:). Nu får jag på moppo... :D
Jag gillar rödvin men har heller aldrig ansett mig vara en riktig man så helt ok :angel:
Kul att se dig igen din galning :)

Gjorde en beställning på denna och tänkte ge mig på att slipa ner ändlänkarna för att fixa "straight end links". Blir nu dock lite fundersam på längden. Hittade ngn gammal säljes annons som beskriver länken som väldigt lång utan bra möjligheter att korta ner. Hur såg din ut @Nilas ? Vad ser ut att vara minimum långd? Läste precis T&Ts hemsida som säger 165mm minus 4 länkar? a' 6mm. Det skulle betyda c.a 140mm. Alltså måste man ha typ 18,5-19 handleder som minst för denna länk?? Eller är det 4 länkbitar per sida?
Ja en liten detalj som jag aldrig nämnt är att jag bär den ovanför armbågen på överarmen för perfekt passform :D.
Nej så är det givetvis inte. Jag har 18 cm runt handleden nedanför knutan mot handen. Har bestämt för mig att jag har två bitar till som går att ta bort och har även fortfarande några hål kvar i spännet så betydligt mindre funkar.
Kan inte visa på bild just nu eftersom den ligger i bankfacket ihop med min Pagani :D.

Tillbaka
Topp