• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

kanske inte, men det ser bra ut;)
vad är priset?
Både Squale Tiger och Helson Sharkmaster 600 som jag har, kostar 8-15000 ungefär.
Framgick inte riktigt vilken du menade.;)

Helson har slutat producera Sharkmaster-serien, så där är det beg som gäller. Dom kommer ut till försäljning ibland i lite olika prisklasser beroende på hur stor douche säljaren är...
Kostade 9500 ny, men tenderar att kosta lite till om man hittar en.:rolleyes:

Tigern är inte heller så vanlig. Vet inte om den finns ny på lager, men vintage hittar jag fyra till salu för 8-10000. Den verkar inte lida lika mycket av tjänapengarpåminhobbypåbekostnadavminagelikar-sjukan...

Som sagt, två helt olika typer av dykarur med sina respektive egenheter och charm.:)
Båda ger ett stort intryck och tenderar att vara vattendelare när det gäller smak.
Vet inte om vi har någon Tiger här i tråden just nu? Jag vet att den har några fans här iallafall.
@MaBr ?

C45324CA-996E-4917-B3DA-F172D87D9FD6.jpeg

Borde tänka på morgondagens anställningsintervju.
Borde spara till husets projekt.
Varken tankarna eller sparandet är på rätt håll.
Stort lycka till!! Håller tummarna :)

Tråkigt att höra men jag skulle inte vara för orolig, det var så med min också när jag beställde. Tog typ 10 dagar innan den kom iväg från Hong Kong :sorry: Beställde faktiskt en likadan från en annan handlare i förra veckan så nu blir vi handledssvågrar :rolleyes: Fick då höra att DHL hade enormt tryck i Kina med ca 2 veckors väntetid för att bara gå komma med flyget, blev istället erbjuden TNT och skåda detta :)
Screenshot_2020-05-24-13-41-43-662_yqtrack.app~2.jpg

San Martin SN0048Q2 incoming!!
SN48Q2_1.jpg
SN48Q2_2.jpg
SN48Q2_3.jpg
SN48Q2_4.jpg
Ser sjukt fin ut! Är det manuellt urverk? WR? Och slutligen, varför står det X-Mas på den?:D

Tråkigt att höra men jag skulle inte vara för orolig, det var så med min också när jag beställde. Tog typ 10 dagar innan den kom iväg från Hong Kong :sorry: Beställde faktiskt en likadan från en annan handlare i förra veckan så nu blir vi handledssvågrar :rolleyes: Fick då höra att DHL hade enormt tryck i Kina med ca 2 veckors väntetid för att bara gå komma med flyget, blev istället erbjuden TNT och skåda detta :)
Screenshot_2020-05-24-13-41-43-662_yqtrack.app~2.jpg

San Martin SN0048Q2 incoming!!
SN48Q2_1.jpg
SN48Q2_2.jpg
SN48Q2_3.jpg
SN48Q2_4.jpg
Snyggt jobbat :). Ja hade det bara varit väntan i början som tog 11 dagar så hade det varit lugnt, men igår så fick jag meddelande om ankomstdatum på tisdag och en spontan glädjedans utbröt. Sen i dag ett nytt meddelande om att sändningen returneras till avsändaren och nu är det långt till spontan glädjedans vill jag lova.
Mycket märkligt, nästan sjukt märkligt.

Det är så härligt med hur olika vi är :) Älskar utseendet på den, men den är för liten för mig. Blev så nöjd när jag hittade A-13A som är 42mm så jag kunde testa den. Har ju liiite samma utförande, lite i alla fall ;)
IMG_20200507_205420.jpg
Visst är det härligt! Men så olika är vi nog inte kanske, procentuellt snackar vi nog samma storlekar i förhållande till handled. Min mäter typ 17,5 och din gissar jag är liiiite större. Men absolut, jag dras nog åt mindre dinkor när allt kommer ikring!

C45324CA-996E-4917-B3DA-F172D87D9FD6.jpeg

Borde tänka på morgondagens anställningsintervju.
Borde spara till husets projekt.
Varken tankarna eller sparandet är på rätt håll.

Lycka till på intervjun, vem vet, kanske chefen på nya jobbet också gillar klockor :)

vad gäller hus så är allt så hiskeligt dyrt så en och annan klocka märks inte. En krok till köket eller en klocka liksom, ja då blir det en klocka :)

En till 13 beg mikroklockor är ju ett sätt att spara. Då gör man inte av med pengarna på dumheter.

Fler än jag som känner igen sig i detta dilemma som tas upp i videon nedan?
Jag har klockor jag gillar och använder men ändå tittar man hela tiden efter nytt. Lägger ut krokar här och var, funderar på vad som ska in etc. Även fast de flesta klockorna jag äger känns bra. Är man beroende av klockor eller egentligen den ”materiella lyckan/tillfredsställelsen ” över att få jaga och sen köpa dem som styr? :confused:
Hehe. Dagen efter villhöver-festen :hilarious:. Lite som en baksmälla. Helt klart värdefulla tankar och något att fundera över.

Lycka till på intervjun, vem vet, kanske chefen på nya jobbet också gillar klockor :)

vad gäller hus så är allt så hiskeligt dyrt så en och annan klocka märks inte. En krok till köket eller en klocka liksom, ja då blir det en klocka :)

En till 13 beg mikroklockor är ju ett sätt att spara. Då gör man inte av med pengarna på dumheter.

Mycket bra resonerat.

Gillar båda men lutar nog mer år den "nya" pga av fräschare vridring och cleanare look. Håller dock med om loggan.
Sen är den ju stört omöjlig att få tag på ändå...200 ex eller något sånt? 10k räcker förmodligen inte till om man skulle finna en :(
Agree to disagree, jag hade valt den gamla utan att blinka. :D De brukar inte vara så jäkla dyra tycker jag men det är inte så ofta de kommer ut till försäljning.

Både Squale Tiger och Helson Sharkmaster 600 som jag har, kostar 8-15000 ungefär.
Framgick inte riktigt vilken du menade.;)

Helson har slutat producera Sharkmaster-serien, så där är det beg som gäller. Dom kommer ut till försäljning ibland i lite olika prisklasser beroende på hur stor douche säljaren är...
Kostade 9500 ny, men tenderar att kosta lite till om man hittar en.:rolleyes:

Tigern är inte heller så vanlig. Vet inte om den finns ny på lager, men vintage hittar jag fyra till salu för 8-10000. Den verkar inte lida lika mycket av tjänapengarpåminhobbypåbekostnadavminagelikar-sjukan...

Som sagt, två helt olika typer av dykarur med sina respektive egenheter och charm.:)
Båda ger ett stort intryck och tenderar att vara vattendelare när det gäller smak.
Vet inte om vi har någon Tiger här i tråden just nu? Jag vet att den har några fans här iallafall.
@MaBr ?
Har tyvärr ingen i samlingen än men det kommer! De finns fortfarande att köpa NOS från Squale och ligger på ca 7500kr. :)

Inte lika cool som originalet tycker jag. Älskar de asymmetriska lumeplupparna och den gamla loggan är mycket snyggare. :cool:
Catalogo3161 (1).jpg

Gillar båda men lutar nog mer år den "nya" pga av fräschare vridring och cleanare look. Håller dock med om loggan.
Sen är den ju stört omöjlig att få tag på ändå...200 ex eller något sånt? 10k räcker förmodligen inte till om man skulle finna en :(

Agree to disagree, jag hade valt den gamla utan att blinka. :D De brukar inte vara så jäkla dyra tycker jag men det är inte så ofta de kommer ut till försäljning.

Ångrar nästan lite att jag inte högg den på köp&sälj när jag hade chansen, var nog ganska billigt :(

Hej,
Fan den här tråden rullar på så fort så om någon besvarat mig tidigare ber jag om ursäkt, har inte noterat det eller fått det i mitt flöde.

Är barnsligt förtjust i BB36 och gillar just storleken runt 35-36 då jag normalt alltid i princip kör vintage med undantag för mina ryssdykare som kommer fram till badsäsongen. Sen ligger dock utanför budget då jag har en massa husprojekt som måste gå före.

Försöker hitta något på länk, quartz eller automatisk är inte hela världen den här gången men äger ingen quartz för stunden.
Har kollat på Charlie Paris Concordia, Time Factors men är det något mer jag missat? Gillar Concordian men den är ju lite större vilket jag, till skillnad från många andra, inte föredrar.

Men är det någon jag missat så tar jag gärna alla tips jag kan få.

Tack på förhand
Har du kollat på LMM-01 ? 36mm och bär ungefär som en 36mm Explorer tycker jag.
Jag ska nog sälja min så skicka PM om intresse finns!
DB2F8293-14D4-4F0E-8884-84C60607A8F6.jpeg

Haha, självklart! :D Ska bara hitta ett bra exemplar först. :p
Jag med, det brukar få ta sin lilla tid som du känner till men vem har bråttom haha
Ångrar nästan lite att jag inte högg den på köp&sälj när jag hade chansen, var nog ganska billigt :(
Om det är den gamla vandringspokalen med rödaktig lumetriangel du menar så tycker jag nog det är bättre med en färsk NOS, som vanligt en smaksak såklart :)

Tillbaka
Topp