• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nyinkommet! :D
Slängde på ett gummi lite snabbt i väntan på det riktiga MM-gummit som förhoppningsvis ligger i lådan imorgon :)
Kaaanske kortar länken under dagen medans jag väntar :p
Tack @KlockTotte för fin affär! :)
5EB0883C-5A53-437B-AB5C-0FEA3F24A962.jpeg

Fick påknackning av UPS precis, snabb leverans från Korea i dessa tider måste jag säga.
En styck Tisell Explorer som jag beställde för bara några dags sedan.
Är väldigt positivt överraskad initialt, den känns välbyggd med härlig tyngd. Kanske något stor men inte för stor. Är nöjd och glad :)

IMG_20200525_121851.jpg

Kommer inte riktigt överens med länken så jag provar några alternativ till armband. Idag blev det Joseph Bonnie Tropic ( finns på strapped.se ).

Jag är sugen på att beställa en mesh https://www.watchgecko.com/milanese-mesh-watch-strap då jag värderar möjligheten att justera storleken högt. Satin bör matcha boetten ok.

Andra förslag ?

524D7B3F-15EA-4866-911D-423CE9AD0DD7.jpeg
En snabb brainstorming. Havanna, Kuba, palmer, drinkar...perlon! Svalt och skönt. Strapped har ju finfina Eulit :)

Nu är det här inget microbrand, men iaf affordable :p

Vad tycker ni om denna?
imgrc0069751852.jpg

Cartier-Pasha-W31024M7-107510-1-180226-094204.jpg

Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar den bruna färgen eller om det på riktigt är bajs, lite som nya Seiko femman :p
Jag gillar Cartiers Pasha, även med laxfärgad tavla, men tror att man får dålig uppfattning av tavelfärgen på bild :)

Vad gillar du inte med länken? Tycker den var väldigt trevlig.. :)

Den är väldigt trevlig men jag hade knepigt att få den att passa först, microjusteringar till trots, sen när jag adderade en länkbit så blev spännet ”off” på nån vänster. Svårt att förklara. Skyller på muppig handled och allmän ocd ;)

Den är väldigt trevlig men jag hade knepigt att få den att passa först, microjusteringar till trots, sen när jag adderade en länkbit så blev spännet ”off” på nån vänster. Svårt att förklara. Skyller på muppig handled och allmän ocd ;)
Ja spännet är ganska långt eller hur man ska beskriva det. Fick hålla på att ta bort och lägga till länkbitar från båda sidorna en stund innan det blev bra. Men då blev det perfekt.. :)

Fick påknackning av UPS precis, snabb leverans från Korea i dessa tider måste jag säga.
En styck Tisell Explorer som jag beställde för bara några dags sedan.
Är väldigt positivt överraskad initialt, den känns välbyggd med härlig tyngd. Kanske något stor men inte för stor. Är nöjd och glad :)

IMG_20200525_121851.jpg
Snyggt, grattis:).

Tack :)
Det känns som om att det här kommer att bli en klocka som jag kommer att bära en hel del framöver.
Den är lite gnisslig i länken men det bör ju försvinna eller så får man smörja lite och rotorn, jag antar att det är rotorn i alla fall, låter en hel del faktiskt. Nästan fascinerande mycket :D
Fast det är ok, sitter ju inte och snurrar på handleden hela dagarna liksom...

Tack :)
Det känns som om att det här kommer att bli en klocka som jag kommer att bära en hel del framöver.
Den är lite gnisslig i länken men det bör ju försvinna eller så får man smörja lite och rotorn, jag antar att det är rotorn i alla fall, låter en hel del faktiskt. Nästan fascinerande mycket :D
Fast det är ok, sitter ju inte och snurrar på handleden hela dagarna liksom...
Vad sitter det för urverk i den?

Tillbaka
Topp