Fan vad kul! Länge funderar på börja brygga nu då det finns vettiga kit bara aldrig kommit till skott
Edit - Har du några bra tips?
Jag har den här boken och har haft glädje av den. Innehåller tips på utrustning och enkla recept
/ P
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan vad kul! Länge funderar på börja brygga nu då det finns vettiga kit bara aldrig kommit till skott
Edit - Har du några bra tips?
Den var ju apsnygg men helt fel urverk i juDenna kom upp i mitt IG flöde. Ngn som sett tidigare? Drygt 3kSEK med NH35 verk.
"the Altitude is built in Zurich, finished in the UK and comes with a single-piece waterproof strap made in Italy from sustainably-sourced rubber"
![]()
https://rotatenorth.com/collections/altitude/products/altitude-pilots-watch-36mm-seal-black
Har gjort vin när man var ungdom i ett likadant kärl, köper du ingredienserna separat då ifall du skippar kit?Jag började också med ett sådant kit med ledsnade snabbt. Det blir väldigt lite öl i förhållande till tiden man lägger ner. Jag brukar brygga mellan 15 och 20 liter per gång.
/ P
Det var jag och jag såg den tidigare idag.Vem var det som sökte en stor tool watch? 49 mm best, vilket coolt monster det är! Bilderna lånade från en FB-grupp.
![]()
![]()
![]()
Har gjort vin när man var ungdom i ett likadant kärl, köper du ingredienserna separat då ifall du skippar kit?![]()
Såg den också, eller ja...såg och såg, lite svårt att fokusera blicken. Kanske går bättre med svamp i kroppenVem var det som sökte en stor tool watch? 49 mm best, vilket coolt monster det är! Bilderna lånade från en FB-grupp.
![]()
![]()
![]()
Nej, haha vad kostar pjäsen?Det var jag och jag såg den tidigare idag.
Kollade du upp vad den kostade också?
Det gjorde jag...![]()
Haha den är ju stenhård!Såg den också, eller ja...såg och såg, lite svårt att fokusera blicken. Kanske går bättre med svamp i kroppen![]()
Drygt 60...Nej, haha vad kostar pjäsen?
Haha den är ju stenhård!
Ja det sa jag inget om, klart den ärHaha den är ju stenhård!
AH! Men micromärke iaf, 50% relevant här i tråden hahaDrygt 60...![]()
Ja och sicka bilder han tar dessutom!Ja det sa jag inget om, klart den ärDen dansken har en helt makalös samling btw
Alltså det där är riktigt bra!Behöver fler GG!
![]()
Vill med veta men har ingen dataKollade nu, 2875 inlägg för min del i bästa tråden![]()
![]()
Får du tag på en och gillar lite större klockor: Kör! Allt jag kan sägaAlltså det där är riktigt bra!![]()
Mycket snyggt på perlon!Abrakadabra !
Blir nog att beställa en ”satin” mesh ända bara för att
![]()
![]()
Det ska funka, enligt andra. Jag kör Cousins alternativ. De är väldigt lika.Hur hade ni gjort med gummi till denna? Funkar feskarns? Är lite sugen på att testa.. Jäkligt kul klocka för pengarna måste jag säga
![]()
Gött mos, då får vi testaDet ska funka, enligt andra. Jag kör Cousins alternativ. De är väldigt lika.![]()
Ser fram mot återkoppling om hur det blir!Gött mos, då får vi testa![]()
Kollat Bose Soundlink?Sitter och kollar efter Bluetooth högtalare.
Har idag en JBL charge 3 men vill upp något snäpp.
JBL Extreme 2 verkar prisvärd även Onyx studio 5 finns för mkt därute.
![]()
Har haft en Soundlink mini men tyckte jbl charge va vassare.Kollat Bose Soundlink?
RetstickaMåste rant:a lite på FedEx. Varför finns de ens i Sverige? Är ju sämst! Paketet från Hong Kong med en mikroklocka skulle levereras idag. Jag var borta hela dagen och kom hem framåt 17.00.
På eftermiddagen kollade jag spårsidan och såg som väntat att leveransen misslyckats. Sen stod det att de lämnat en lapp på dörren med information om var paketet kan hämtas och när nästa leveransförsök kommer att ske.
Satt det någon lapp på dörren? Nej. Låg det någon lapp i brevinkastet? Nej. Stod det något nytt på spårsidan? Nej.
Jag försökte på FedEx sida hitta info om var man kan hämta paket eller hur man gör för att säkerställa att man får paketet. Till sist lyckades jag hitta numret till kundtjänst. I vanlig ordning gör man allt för att kunderna INTE ska ringa, med stäng chatt, mail, faq osv. När man väl ringer är det flera knappval bort, där det sista sista och sen sista igen innebär att man får prata med en människa.
Jag fråga hur man gör när det inte är någon lapp och om jag kan åka och hämta paketet någonstans. Fick veta att det inte finns något utlämningsställe här. Inte ens utdelningen sköter FedEx i norra Västergötland, det gör PostNord (Not: jag har dock sett FedEx-bilar i regionen). Säkert därför jag inte fick någon lapp. Paketet finns inte heller på någon bemannad central så man kan inte åka och hämta paketet. Det som händer är att de försöker lämna ut det tre gånger och sen skickas det åter till avsändaren!
Jag blev rekommenderad att, om jag inte är hemma, sätta en lapp på dörren med namn och spårnummer och skriva att det går bra att de lägger det i brevlådan. Men – nu har jag brevinkast och ett klockpaket lär inte gå in där. Då fick jag tipset att de kan ställa paketet utanför (mmm). Jag märkte att jag inte kom längre utan helt enkelt får se till att vara hemma imorgon.
I framtiden ska jag försöka undvika de som skickar med FedEx. Sen kan man undra om de ändå använder PostNord, varför inte lämna det till ombud eller Företagscenter (som med Värdefrakt) så jag kan åka och hämta det? Känns galet osmidigt! Det var det.
Nu har jag skrivit på detta till och från sedan jag pratat med kundtjänst strax efter 17. Tar lite tid med ständiga avbrott för barn, matlagning, barn, uppackning, kvällsmatbestyr och barn som ”busar”.
Tagit på mig en mycket trevlig och prisvärd (typ) klocka: Casio G-Shock GW-5000-1JF!
![]()
Bra tryck i denna och bra pris på näst senaste modellen nu.. Boom box. Typ ingen skillnad på ljudet vad jag förstått mellan dom..Sitter och kollar efter Bluetooth högtalare.
Har idag en JBL charge 3 men vill upp något snäpp.
JBL Extreme 2 verkar prisvärd även Onyx studio 5 finns för mkt därute.
![]()
Jag fick åka runt och jaga fedex bilen en gång så jag skulle få paketet. För det gick minsann inte att lämna när jag var hemma.. Fick tag i det dock, var min steinhart har jag för mig.Måste rant:a lite på FedEx. Varför finns de ens i Sverige? Är ju sämst! Paketet från Hong Kong med en mikroklocka skulle levereras idag. Jag var borta hela dagen och kom hem framåt 17.00.
På eftermiddagen kollade jag spårsidan och såg som väntat att leveransen misslyckats. Sen stod det att de lämnat en lapp på dörren med information om var paketet kan hämtas och när nästa leveransförsök kommer att ske.
Satt det någon lapp på dörren? Nej. Låg det någon lapp i brevinkastet? Nej. Stod det något nytt på spårsidan? Nej.
Jag försökte på FedEx sida hitta info om var man kan hämta paket eller hur man gör för att säkerställa att man får paketet. Till sist lyckades jag hitta numret till kundtjänst. I vanlig ordning gör man allt för att kunderna INTE ska ringa, med stäng chatt, mail, faq osv. När man väl ringer är det flera knappval bort, där det sista sista och sen sista igen innebär att man får prata med en människa.
Jag fråga hur man gör när det inte är någon lapp och om jag kan åka och hämta paketet någonstans. Fick veta att det inte finns något utlämningsställe här. Inte ens utdelningen sköter FedEx i norra Västergötland, det gör PostNord (Not: jag har dock sett FedEx-bilar i regionen). Säkert därför jag inte fick någon lapp. Paketet finns inte heller på någon bemannad central så man kan inte åka och hämta paketet. Det som händer är att de försöker lämna ut det tre gånger och sen skickas det åter till avsändaren!
Jag blev rekommenderad att, om jag inte är hemma, sätta en lapp på dörren med namn och spårnummer och skriva att det går bra att de lägger det i brevlådan. Men – nu har jag brevinkast och ett klockpaket lär inte gå in där. Då fick jag tipset att de kan ställa paketet utanför (mmm). Jag märkte att jag inte kom längre utan helt enkelt får se till att vara hemma imorgon.
I framtiden ska jag försöka undvika de som skickar med FedEx. Sen kan man undra om de ändå använder PostNord, varför inte lämna det till ombud eller Företagscenter (som med Värdefrakt) så jag kan åka och hämta det? Känns galet osmidigt! Det var det.
Nu har jag skrivit på detta till och från sedan jag pratat med kundtjänst strax efter 17. Tar lite tid med ständiga avbrott för barn, matlagning, barn, uppackning, kvällsmatbestyr och barn som ”busar”.
Tagit på mig en mycket trevlig och prisvärd (typ) klocka: Casio G-Shock GW-5000-1JF!
![]()
Holy cow! Vilken jävla pjäs! Den skulle man vilja ha.Vem var det som sökte en stor tool watch? 49 mm best, vilket coolt monster det är! Bilderna lånade från en FB-grupp.
![]()
![]()
![]()