• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag har 18 cm runt om, handleden alltså :D.
Sitter grymt bra och känns mindre än en turtle.
Jamen vafan. Dåså. Har 17,5 så det borde väl funka. Har dessutom varit och hämtat ett gammalt bord från nån förhistorisk Italiensk vingård som min sambo köpt. Då måste väl jag få unna mig oxå.
Har det inte skrivits om att san Martin via dhl har varit en hyfsat snabb lösning?

Jamen vafan. Dåså. Har 17,5 så det borde väl funka. Har dessutom varit och hämtat ett gammalt bord från nån förhistorisk Italiensk vingård som min sambo köpt. Då måste väl jag få unna mig oxå.
Har det inte skrivits om att san Martin via dhl har varit en hyfsat snabb lösning?
Provade både tuna och Arnie i helgen. Trodde som du att det var stora klockor, men dom är förvånansvärt små och lättburna även på mindre handleder.:)
KBK!

4548C5E3-B09C-4A48-8144-6DA3BCB68083.jpeg

DD5280E6-DA34-48FD-B0EB-5596495875B6.jpeg

BFEB56C5-F00B-423D-AC10-A093822DF853.jpeg

Ser på säsong 2, avsnitt 3 av Twin Peaks tillsammans med Lisette :)

Jo det brukar gå rysligt fort men för tillfället så är det segt även med DHL-express just från Kina. Hårt tryck just nu men ett säkert och pålitligt sätt.

Ser riktigt bra ut, det kanske jag borde införskaffa mig till min andra GG:eek: Vet du vem som gjort det där bandet? Lite grisen i säcken med läderband, tycker jag:angel:
Det stod inget om fabrikat men det påminner väldigt mycket om ett Panerai 74-strap. Riktigt schyssta.
Jag hittade tillverkaren, och de gör även en variant på tidigare nämnda 74-strap.
https://www.pinterest.se/pin/514958538642805914/
https://www.distefanostraps.com/product-category/hand-sewn/

Jo det brukar gå rysligt fort men för tillfället så är det segt även med DHL-express just från Kina. Hårt tryck just nu men ett säkert och pålitligt sätt.
Jaså ok. Tyckte det var nån som hade fått paket efter någon vecka. Så trist att behöva vänta.
Edit: Din kommer inte på byteslördag?
Har ett helt studiebidrag som håller på att bränna igenom fickan. Eller ett halvt i alla fall.
Edit två: Hur är länken? Tycker våffla gör sig jäkligt bra på dem men kanske ska beställa med länk så man har när lusten faller på.
Och storlek? Vad mäter bezeln typ och hur mycket bygger schrauuuuuden? (Hur det nu stavas)

Senast ändrad:
Jaså ok. Tyckte det var nån som hade fått paket efter någon vecka. Så trist att behöva vänta.
Edit: Din kommer inte på byteslördag?
Har ett helt studiebidrag som håller på att bränna igenom fickan. Eller ett halvt i alla fall.
Edit två: Hur är länken? Tycker våffla gör sig jäkligt bra på dem men kanske ska beställa med länk så man har när lusten faller på.
Och storlek? Vad mäter bezeln typ och hur mycket bygger schrauuuuuden? (Hur det nu stavas)
47 mm med schrauuuden. Länken är grym. Hela paketet har en enastående finish.
Kommer inte på byteslördag :)

Bara en fråga till då, sitter med skxen på handleden, är det typ jämförbart att tänka en skx med 5 mm Shroud runt om? Lite större måste det väl vara. Med vänlig hälsning, Veligaste Villiam
Har den inte tillgänglig för tillfället men den känns fetare än en skx givetvis. Kan inte måtten utan schrauuud. Dock inga bandhorn så den sitter mycket behagligt trots 47 mm.

Det har gått troll i denna modellen. Min lär nog också dröja. Är helt knäckt.
Ja det var verkligen synd, jag har dock fått den uppfattningen att San Martins lager ligger i Hong Kong så förhoppningsvis går det snabbt med returen. Be om leverans med TNT/Fedex istället då de verkar ha mycket mindre tryck än DHL. Håll ut lite till så kan jag bomba tråden med bilder så snart min anlänt för att underlätta väntetiden :)

Jag har frågat om det brukar köra något typ black Friday eller mellandagsrea och svaret var nej :p
Äsch... Jag vill ju ha den, men det är bannemej lite för mycket fel pris :rolleyes:
Edit: Tack ändå !
Edit2: Den kostar MINDRE hos Gnomon än hos Steinhart själva. Vart ligger logiken i det ?
Frakta klockorna först från Europa ända till Asien för att så sänka priset...

Senast ändrad:
Denna kom upp i mitt IG flöde. Ngn som sett tidigare? Drygt 3kSEK med NH35 verk.
"the Altitude is built in Zurich, finished in the UK and comes with a single-piece waterproof strap made in Italy from sustainably-sourced rubber"
20200525_165254.jpg

https://rotatenorth.com/collections/altitude/products/altitude-pilots-watch-36mm-seal-black

Säkert en trevlig klocka enligt min mening så vad man vinner i kostnad, förlorar man i igenkänningsfaktor ( ? ) eller vad man nu kallar det. Med CWC och Hamilton får man historia etc etc vilket är värt dom extra slantarna. Iaf för mig.

Tillbaka
Topp