• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vänta bara, det kommer nog! :D

Ja, det har du ju rätt i, har aldrig tänkt på att Zodiac har kronan klocka än tre. :confused: Jag tycker också att stål är bättre än titan på en sån klocka. Tyvärr så verkar det som att det är den enda gröna 2002an som finns. Tror att det kan finnas en bronsversion med grönt men jag minns inte riktigt och jag hittar inget när jag googlar.
Finns i blankt och svart också...
Screenshot_20200526-083831.jpg
Screenshot_20200526-083848.jpg

Äsch... Jag vill ju ha den, men det är bannemej lite för mycket fel pris :rolleyes:
Edit: Tack ändå !
Edit2: Den kostar MINDRE hos Gnomon än hos Steinhart själva. Vart ligger logiken i det ?
Frakta klockorna först från Europa ända till Asien för att så sänka priset...
Du kan ju hålla koll på Olko som säljer beggade Steinys också :)
https://www.olko-watches.com/

Vad går en dw5600 på hos er? Tänker så man får en hum om priserna
Har inte sett dem här så jag vet inte tyvärr.
Det är just denna JDM modell jag vill ha. Inga färger, krusiduller eller annat fjolligt prål.
Edit: Vardande priser så är tumregeln att du kallt kan räkna med att allt är dyrare här än hemma.
På gott och ont naturligtvis :)

Testade lite att borra upp ett lughåll på ett gammalt qvarts ur som inte används. Verka funkar. Ska bara få tag en annan borrmaskin som kan ta mindre borr. Körde eltejp idag. Tog tyvär inga bilder
Klart det funkar. Allt går, nog svårt att få det riktigt bra utan vettiga maskiner dock. Kul med folk som vågar. Jag brukar inte själv vara rädd för att ta mig an saker men detta skulle jag nog inte våga. Rapportera hur det går! På vilken klocka har du tänkt fixa hål?

Jamen vafan. Dåså. Har 17,5 så det borde väl funka. Har dessutom varit och hämtat ett gammalt bord från nån förhistorisk Italiensk vingård som min sambo köpt. Då måste väl jag få unna mig oxå.
Har det inte skrivits om att san Martin via dhl har varit en hyfsat snabb lösning?
Jag beställde från San Martin på kvällen 14/5 och hade klockan igår. Klart acceptabelt i dessa tider!

Klart det funkar. Allt går, nog svårt att få det riktigt bra utan vettiga maskiner dock. Kul med folk som vågar. Jag brukar inte själv vara rädd för att ta mig an saker men detta skulle jag nog inte våga. Rapportera hur det går! På vilken klocka har du tänkt fixa hål?
Är lite sugen på att göra det på san martin pilot. Men det är inte säkert det bli något:)

Haha, minst sagt! Kul med gemensamma hobbys (läs: lika nördig fru). :D
Ja, riktigt kul byggsats måste jag säga. :)

Jag är väldigt nöjd med den, har i princip inte gått en dag sen jag fick den utan att den var fått vara med. :) Är du sugen på en så kör, skulle du inte gilla den så är den väldigt lätt att sälja vidare.
Da er den bestilt, gleder meg til å få den på armen! Det blir stas! #Happy guy, kommer til å legge ut noen bilder når den kommer

Tillbaka
Topp