• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tråkigt om det vore så, hade varit kul med en enkel bronsklocka utan vridring!

Jag håller med! Hoppas på att någon annan sitter med esset :)

Funkar mässing? :)

CarpenterWatche_1469819959.jpg
 
Aarrrgh!

Jag vet inte om jag ska ha folding eller butterfly clasp på den Beads of Rice länk jag ska beställa till min PRS-82 från Watch Gecko. Hjälp!

Eller är det ett solid mesh jag ska ha.... :confused:
 
Aarrrgh!

Jag vet inte om jag ska ha folding eller butterfly clasp på den Beads of Rice länk jag ska beställa till min PRS-82 från Watch Gecko. Hjälp!

Eller är det ett solid mesh jag ska ha.... :confused:
Har bara erfarenhet av butterfly på BoR som jag tycker var as nice. Men skulle kunna tänka mig att mesh passar den klockan grymt bra ...
 
Aarrrgh!

Jag vet inte om jag ska ha folding eller butterfly clasp på den Beads of Rice länk jag ska beställa till min PRS-82 från Watch Gecko. Hjälp!

Eller är det ett solid mesh jag ska ha.... :confused:
Jag tillhör skaran som alltid föredrar folding, då jag uppskattar mikrojustering (vilket jag upplever att butterfly ofta saknar). Estetiskt är dock butterfly snyggare imo. Mesh tror jag kan vara grymt snyggt
 
Tror jag helt klart får spana in Zelos. Kul med lite annorlunda design!
Fundera lite på vilket uttryck du vill ha på klockan också. Många av klockorna från småtillverkarna är överdrivet klumpiga. Se om du hittar bilder där man ser klockorna från sidan på handleden för att få en uppfattning hur de sitter på armen. 500m+ är ju tex en klar nackdel om man skall kunna bära uret.
 
Fundera lite på vilket uttryck du vill ha på klockan också. Många av klockorna från småtillverkarna är överdrivet klumpiga. Se om du hittar bilder där man ser klockorna från sidan på handleden för att få en uppfattning hur de sitter på armen. 500m+ är ju tex en klar nackdel om man skall kunna bära uret.
Eller så finns det dom som gillar lite tyngd och storlek och inte alls tycker att 500m är en nackdel.
 
Samtidigt är det få som behåller uren? Tycker dock det var tydligt vad jag menade i inlägget ovan. Jag har en poäng, men vad man sedan själv föredrar upptäcker man förhoppningsvis efter ett tag.
Att få behåller uren beror nog snarare på den oerhört smittsamma flipparsjukan.
Och jag håller ju dock med dig, personligen tycker jag att för tjocka klockor inte sitter bra. Men jag vet flera (speciellt i denna tråden) som gillar den där lite klossiga varianten.
 
Fundera lite på vilket uttryck du vill ha på klockan också. Många av klockorna från småtillverkarna är överdrivet klumpiga. Se om du hittar bilder där man ser klockorna från sidan på handleden för att få en uppfattning hur de sitter på armen. 500m+ är ju tex en klar nackdel om man skall kunna bära uret.

Eller så finns det dom som gillar lite tyngd och storlek och inte alls tycker att 500m är en nackdel.

Jag måste ha en rejäl kloss på armen, stora dykare är för mig inga problem. Det passar mig helt enkelt. Men igen, alla är vi olika. Och tur är väl det
 
Tillbaka
Topp