Petrik
Silver
Ja det tycker jag du skall va,jag e avundsjuk på mig själv än så längeRiktigt nice! Jag är avundssjuk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det tycker jag du skall va,jag e avundsjuk på mig själv än så längeRiktigt nice! Jag är avundssjuk!
Finns mig veterligen inga brons/mässingsklockor som inte är dykare/har vridning och som inte ser typ exakt ut som en klassisk flygare eller en radiomir. Men jag vet ju inte allt hellerLägger till att det inte nödvändigtvis måste vara en dykare, men ett sportur med +10 bar
Tråkigt om det vore så, hade varit kul med en enkel bronsklocka utan vridring!Finns mig veterligen inga brons/mässingsklockor som inte är dykare/har vridning och som inte ser typ exakt ut som en klassisk flygare eller en radiomir. Men jag vet ju inte allt heller
Jag håller med! Hoppas på att någon annan sitter med essetTråkigt om det vore så, hade varit kul med en enkel bronsklocka utan vridring!
Tråkigt om det vore så, hade varit kul med en enkel bronsklocka utan vridring!
Jag håller med! Hoppas på att någon annan sitter med esset
Det funkar! Snygg, men lite för smäcker för vad jag har i tankarna.Funkar mässing?
Fasen. Minns inte namnet men det ligger en klocka ute på Kickstarter som går att få i brons och som inte är en dykarklocka.Tråkigt om det vore så, hade varit kul med en enkel bronsklocka utan vridring!
Tyvärr lite stor mot vad du söker.Det funkar! Snygg, men lite för smäcker för vad jag har i tankarna.
Ironi att BP annonserar mitt i artikelnFin reklamartikel, kan tycka det är lite svagt att man inte ens nämner att det är en kopia av Blancpain. Fin klocka dock.
Har bara erfarenhet av butterfly på BoR som jag tycker var as nice. Men skulle kunna tänka mig att mesh passar den klockan grymt bra ...Aarrrgh!
Jag vet inte om jag ska ha folding eller butterfly clasp på den Beads of Rice länk jag ska beställa till min PRS-82 från Watch Gecko. Hjälp!
Eller är det ett solid mesh jag ska ha....
Jag tillhör skaran som alltid föredrar folding, då jag uppskattar mikrojustering (vilket jag upplever att butterfly ofta saknar). Estetiskt är dock butterfly snyggare imo. Mesh tror jag kan vara grymt snyggtAarrrgh!
Jag vet inte om jag ska ha folding eller butterfly clasp på den Beads of Rice länk jag ska beställa till min PRS-82 från Watch Gecko. Hjälp!
Eller är det ett solid mesh jag ska ha....
Vilken blev det?Fin läsning om Meraud Bonaire på Hodinkee: https://www.hodinkee.com/articles/the-meraud-bonaire-diver
Jag har backat
Inte bestämt mig än!Vilken blev det?
Tyvärr lite stor mot vad du söker.
Zelos Helsman 2 kanske?Lägger till att det inte nödvändigtvis måste vara en dykare, men ett sportur med +10 bar
Tråkigt om det vore så, hade varit kul med en enkel bronsklocka utan vridring!
Ligger en på KS nu grön tror jag från @MrJohnEn fundering kring Zelos. Jag är rätt intresserad av den turkosa Zelos Mako 2. Brukar de tillverka flera, eller är det loppet kört?
Kommer en ny batch i December..En fundering kring Zelos. Jag är rätt intresserad av den turkosa Zelos Mako 2. Brukar de tillverka flera, eller är det loppet kört?
Tror jag helt klart får spana in Zelos. Kul med lite annorlunda design!Zelos Helsman 2 kanske?
Brons.
Ingen vridning. Vattentät till 300 meter.
Finns till salu på deras hemsida. Två olika färger på urtavlan kvar just nu.
@Bjoerlin76 här är min Zelos mako 500m brons ifall du missat den.. Tavlan gjord av en meteroit också..
Fundera lite på vilket uttryck du vill ha på klockan också. Många av klockorna från småtillverkarna är överdrivet klumpiga. Se om du hittar bilder där man ser klockorna från sidan på handleden för att få en uppfattning hur de sitter på armen. 500m+ är ju tex en klar nackdel om man skall kunna bära uret.Tror jag helt klart får spana in Zelos. Kul med lite annorlunda design!
Eller så finns det dom som gillar lite tyngd och storlek och inte alls tycker att 500m är en nackdel.Fundera lite på vilket uttryck du vill ha på klockan också. Många av klockorna från småtillverkarna är överdrivet klumpiga. Se om du hittar bilder där man ser klockorna från sidan på handleden för att få en uppfattning hur de sitter på armen. 500m+ är ju tex en klar nackdel om man skall kunna bära uret.
Samtidigt är det få som behåller uren? Tycker dock det var tydligt vad jag menade i inlägget ovan. Jag har en poäng, men vad man sedan själv föredrar upptäcker man förhoppningsvis efter ett tag.Eller så finns det dom som gillar lite tyngd och storlek och inte alls tycker att 500m är en nackdel.
Att få behåller uren beror nog snarare på den oerhört smittsamma flipparsjukan.Samtidigt är det få som behåller uren? Tycker dock det var tydligt vad jag menade i inlägget ovan. Jag har en poäng, men vad man sedan själv föredrar upptäcker man förhoppningsvis efter ett tag.
Fundera lite på vilket uttryck du vill ha på klockan också. Många av klockorna från småtillverkarna är överdrivet klumpiga. Se om du hittar bilder där man ser klockorna från sidan på handleden för att få en uppfattning hur de sitter på armen. 500m+ är ju tex en klar nackdel om man skall kunna bära uret.
Eller så finns det dom som gillar lite tyngd och storlek och inte alls tycker att 500m är en nackdel.
Vilken har du behållt längst?Jag måste ha en rejäl kloss på armen, stora dykare är för mig inga problem. Det passar mig helt enkelt. Men igen, alla är vi olika. Och tur är väl det
500m+ är ju tex en klar nackdel om man skall kunna bära uret.