Tycker den i mitten. Riktigt grym faktiskt
Samma här, gillar mitten bäst med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker den i mitten. Riktigt grym faktiskt
Oh, nice! De skeppar från HK/Singapore?Nästa vecka blir förhoppningsvis lite extra rolig nu
Jag tycker att de gulnade indexen gör sig bra på vintageinspirerade klockor. Därför faller min röst på nr två, tätt följd av nr tre. Den blåa tavlan ser fängslande utBaltic Aquascaphe är på gång, släpps i november. Men vilken variant föredrar ni? Jag är kluven. Tycker nån med gulnade index är snyggast men generellt gillar jag inte fejkpatina. Vilken skulle ni ha valt?
Svart med vita index
Svart med gulnade index
Blå med gulnade index
Oh, nice! De skeppar från HK/Singapore?
Absolut - grymt pris!Mm så lite moms på några hundra lär det bli med men tyckte priset kändes bra ändå
Vad vart det för frakt? Riktigt sugen här. Blir rolig att experimentera med om det blir.Nästa vecka blir förhoppningsvis lite extra rolig nu
Håller med ang. fejkpatina men nr2 är nog snyggast ändå. Bäst hade varit nr2 men med nedtonad text som på den blå. Det är dock allmänt jobbigt när det släpps så här fina vintageinspirerade klockor. Jag önskar att det kom något nyskapande som jag kunde gilla för jag inser att min låda mest består av vintage eller vintageinspirerade.Baltic Aquascaphe är på gång, släpps i november. Men vilken variant föredrar ni? Jag är kluven. Tycker nån med gulnade index är snyggast men generellt gillar jag inte fejkpatina. Vilken skulle ni ha valt?
Svart med vita index
Svart med gulnade index
Blå med gulnade index
Skitsnygg, en sån skulle jag verkligen kunna tänka mig. Fast å andra sidan: -för de pengarna så kan man väl lika gärna köpa en vintage Certina DS eller en gammal Omega eller liknande.
Blancpain Bathyscape och Zenith s58. Tyvärr en del pengar. Sedan är skalan rätt flytande. En populär stil så de kostar alltid pengar.Om man nu inte vill gå på alternativet ”nya klockor som ser gamla ut” utan istället the real thing, vilka modeller finns då som är lik Baltic Aquascaphe? Om man vill åt den gamla stilen?
Riktigt fin! Grattis!Mina klockvänner,då har den anlänt, min nodus contrail,vilket blir mitt första micromärke,har ej kortat länken än men återkommer när jag har kelat färdigt med den,men lite bilder kommer här
Tackar,kommer vara okontaktbar på jobbet ett par dagar nu,efter denna har kommitRiktigt fin! Grattis!
Zelos mako 500m i brons.Kan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Finns något skoj under typ 8k? Help me out
Obris Morgan Nautilus tickar alla dina boxar bortsett från att den har sunburst. Christopher Ward c60 Trident finns ju i 38mm också och borde således kvala inKan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Finns något skoj under typ 8k? Help me out
Fy fan vad snygg! Stort grattisMina klockvänner,då har den anlänt, min nodus contrail,vilket blir mitt första micromärke,har ej kortat länken än men återkommer när jag har kelat färdigt med den,men lite bilder kommer här
Zelos mako 500m i brons.
Urverk :Selitta sw200-1
Mått:40mm
Boett :brons
Vattentät :500m
Men ligger runt 7000-8000kr beggade..
Tackar! Får kolla på båda!Obris Morgan Nautilus tickar alla dina boxar bortsett från att den har sunburst. Christopher Ward c60 Trident finns ju i 38mm också och borde således kvala in
Tack!Fy fan vad snygg! Stort grattis
Jo smakar det så kostar det...så är det ju. Gillar utseendet mycket på Aquascaphe men det är ju eg roligare med Vintage på riktigt. Dock bör det ju ligga på ungefär samma peng som Balticen då ..Blancpain Bathyscape och Zenith s58. Tyvärr en del pengar. Sedan är skalan rätt flytande. En populär stil så de kostar alltid pengar.
Kan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Help me out
Lägger till att det inte nödvändigtvis måste vara en dykare, men ett sportur med +10 barKan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Finns något skoj under typ 8k? Help me out
Fin reklamartikel, kan tycka det är lite svagt att man inte ens nämner att det är en kopia av Blancpain. Fin klocka dock.Fin läsning om Meraud Bonaire på Hodinkee: https://www.hodinkee.com/articles/the-meraud-bonaire-diver
Jag har backat
Kan hålla med om att den är rätt säljig. Men ändå skön läsning!Fin reklamartikel, kan tycka det är lite svagt att man inte ens nämner att det är en kopia av Blancpain. Fin klocka dock.
Riktigt nice! Jag är avundssjuk!Mina klockvänner,då har den anlänt, min nodus contrail,vilket blir mitt första micromärke,har ej kortat länken än men återkommer när jag har kelat färdigt med den,men lite bilder kommer här
Ja. Snyggt tjock. Dock är ju det bara någonting vi kan säga om klockor. Säg det aldrig till en tjej.Helson SD finns i 40mm. Armida A1 finns i 42mm men tycker den upplevs mindre pga kort lugg till lugg. Dock tjock men på ett positivt sätt!