• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nästa vecka blir förhoppningsvis lite extra rolig nu :)
1255F6E2-6370-4399-B85E-51203410C67C.jpeg
 
Baltic Aquascaphe är på gång, släpps i november. Men vilken variant föredrar ni? Jag är kluven. Tycker nån med gulnade index är snyggast men generellt gillar jag inte fejkpatina. Vilken skulle ni ha valt?
Svart med vita index
Svart med gulnade index
Blå med gulnade index
Screenshot_20181017-091950-01-01.jpeg
Screenshot_20181017-091956-01-01.jpeg
Screenshot_20181017-092002-01-01.jpeg
Jag tycker att de gulnade indexen gör sig bra på vintageinspirerade klockor. Därför faller min röst på nr två, tätt följd av nr tre. Den blåa tavlan ser fängslande ut
 
Baltic Aquascaphe är på gång, släpps i november. Men vilken variant föredrar ni? Jag är kluven. Tycker nån med gulnade index är snyggast men generellt gillar jag inte fejkpatina. Vilken skulle ni ha valt?
Svart med vita index
Svart med gulnade index
Blå med gulnade index
Screenshot_20181017-091950-01-01.jpeg
Screenshot_20181017-091956-01-01.jpeg
Screenshot_20181017-092002-01-01.jpeg
Håller med ang. fejkpatina men nr2 är nog snyggast ändå. Bäst hade varit nr2 men med nedtonad text som på den blå. Det är dock allmänt jobbigt när det släpps så här fina vintageinspirerade klockor. Jag önskar att det kom något nyskapande som jag kunde gilla för jag inser att min låda mest består av vintage eller vintageinspirerade.
 
Om man nu inte vill gå på alternativet ”nya klockor som ser gamla ut” utan istället the real thing, vilka modeller finns då som är lik Baltic Aquascaphe? Om man vill åt den gamla stilen?
 
Skitsnygg, en sån skulle jag verkligen kunna tänka mig. Fast å andra sidan: -för de pengarna så kan man väl lika gärna köpa en vintage Certina DS eller en gammal Omega eller liknande. :)

Visst är det så. Jag och vintage brukar dock tyvärr inte gå väl ihop så jag föredrar nytt :)

Då jag redan äger kvartsaren skulle det inte heller vara ett blint köp.
 
Kan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Finns något skoj under typ 8k? Help me out :bookworm:
 
Senast ändrad:
Kan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Finns något skoj under typ 8k? Help me out :bookworm:
Zelos mako 500m i brons.
Urverk :Selitta sw200-1
Mått:40mm
Boett :brons
Vattentät :500m
Men ligger runt 7000-8000kr beggade..
 
Kan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Finns något skoj under typ 8k? Help me out :bookworm:
Obris Morgan Nautilus tickar alla dina boxar bortsett från att den har sunburst. Christopher Ward c60 Trident finns ju i 38mm också och borde således kvala in
 
Blancpain Bathyscape och Zenith s58. Tyvärr en del pengar. Sedan är skalan rätt flytande. En populär stil så de kostar alltid pengar.
Jo smakar det så kostar det...så är det ju. Gillar utseendet mycket på Aquascaphe men det är ju eg roligare med Vintage på riktigt. Dock bör det ju ligga på ungefär samma peng som Balticen då ..
 
Kan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Help me out :bookworm:

Helson SD finns i 40mm. Armida A1 finns i 42mm men tycker den upplevs mindre pga kort lugg till lugg. Dock tjock men på ett positivt sätt!
11684BAB-2C40-4892-A064-010C1A2B1017.jpeg
5F992D49-0175-4BFE-A3DD-5DE648674847.jpeg
 
Kan inte riktigt släppa tanken på brons/mässing (helst brons). Vad finns det egentligen för småtillverkare som grejar kraven: 37-40mm, dykare, någorlunda egen design, matt eller blank tavla (ej sunburst), bra lume och ett ok urverk? Finns något skoj under typ 8k? Help me out :bookworm:
Lägger till att det inte nödvändigtvis måste vara en dykare, men ett sportur med +10 bar :)
 
Tillbaka
Topp