• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha, ja han verkar onekligen vara rätt dryg som person men samtidigt är det svårt att göra alla kunder nöjda. Jag mailade honom angående en modell som tidigare fanns som quartz men nu endast görs som automat och han sa att när den bara fanns som quartz skrev folk till honom hela tiden och efterfrågade en automatisk variant men när han väl lanserade det började folk istället att maila och fråga varför de inte fanns med quartz. :hilarious:
Jag tror att det var denna han syftade på.
C7F33616-8B1C-42D1-AFB4-C9C555683E3B.jpeg

Bra på bild men tråkig på armen.

Haha, ja han verkar onekligen vara rätt dryg som person men samtidigt är det svårt att göra alla kunder nöjda. Jag mailade honom angående en modell som tidigare fanns som quartz men nu endast görs som automat och han sa att när den bara fanns som quartz skrev folk till honom hela tiden och efterfrågade en automatisk variant men när han väl lanserade det började folk istället att maila och fråga varför de inte fanns med quartz. :hilarious:
Verkar som att han envisas med att göra ALLT förutom den fysiska produktionen själv, förstår att det leder till stress och vresighet.

Varit fullt upp med frun som fyller år idag samt fått hem en i mitt tycke affordable vintage dykare. Inte i mint, men ni som sett mina andra vet att det inte är något jag betalar för :happyhappy: Vill kunna använda utan att behöva oroa mig för vad det kostar.
Hann knäppa ett par bilder innan solen ville försvinna i alla fall :)
Ref: Seiko Golden Tuna 7549-7009
IMG_20200526_190549.jpg
IMG_20200526_190536.jpg
Nu vill jag visst ha en Tuna också... Grym!

Stämmer bra det, och Vostoken finns ännu hos mig. Vill du att jag pm:ar eller skriver i tråden om vad jag kommit fram till? :)
Det går bra här i tråden bara, det är egentligen en rätt crazy idé. Det började förra året nångång med att jag postade en bild av klockan eftersom jag tyckte synd om den för att den är så jädra ful... :D

Så med tiden så gillade jag den mer och mer pga just detta och på den vägen är det !

Senast ändrad:
Denna hämtade jag ut igår efter att ha väntat i en månad på att den ska skickas över från England.
20200525_112226.jpg
Vacker! Gratulerar.

För hur många av er var inkörsporten till beroendet en Seiko? :D
IMG_20200526_180124-01.jpeg
Yes box! SKX007J. Den är ej kvar men har nyligen ersatts av en SKX009.
För övrigt hade jag börjat skriva min paketöppning av Armidan i paketöppningstråden, men tänkte att jag inte orkar ifall det blir kommentarer om att det är en kopia/homage ...
Kör här istället, sen dubbelpostar du dit.
Förstår dig. Däremot så skulle man göra det bara därför. En av forumets största trådar, kanske den mest populära borde inte behöva vika ner sig när det gäller att visa innehållet känner jag.
Dom som inte gillar det är dock många men vi som gillar det är fler ;)
Håller med @Nilas

Tillbaka
Topp