• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja det var ju en dykclasp med inbyggd förlängning. Större än klockan :hilarious:
Bilder är kul:
everest36-2.jpg

Smiths+Everest+Bracelet+and+Clasp.jpeg.jpg

Ärligt stulna på interwebbz.
Fy för fasen! :eek:

Det var själva låset som var längre än klockan var L2L. :facepalm: Nu sitter det ett jättenätt och fint spänne där istället. Viklåset sticker visserligen ut en del men det är ju i stort sett omöjligt att göra något åt.
20200526_210519.jpg

20200526_210532.jpg

Det finns en jättebra bild som illustrerar hur det såg ut tidigare men jag hittar den inte just nu så jag postar den här istället. Det syns dock även här att spännet med mikrojustering är längre än själva klockan vilket ser väldigt märkligt ut på armen.
e9b1749416945c2805ba891d428d2509b1cd47e4.jpg
Mycket bättre!

Grymt bra alternativ! Hade lätt slagit till på en grön eller svart/Gilt om inte det kostat runt 6tkr efter tull & moms :oops:

Ja den är rolig och bägge de alternativen tilltalar mig. Hade satt upp mig på listan för en svart men det faktum att den landar på runt 2k mer än andra jämförbara alternativ (med samma urverk t.ex) gjorde att det inte kändes rimligt just nu.

• Like
Reactions: M26
Varit fullt upp med frun som fyller år idag samt fått hem en i mitt tycke affordable vintage dykare. Inte i mint, men ni som sett mina andra vet att det inte är något jag betalar för :happyhappy: Vill kunna använda utan att behöva oroa mig för vad det kostar.
Hann knäppa ett par bilder innan solen ville försvinna i alla fall :)
Ref: Seiko Golden Tuna 7549-7009
IMG_20200526_190549.jpg
IMG_20200526_190536.jpg

Senast ändrad:
Ja det finns väl en del sådana vittnesmål. Läst lite på TZ-UK och hans FB sida och det är ju lite kul som nu när han lanserat ett par nya flygarmodeller som är 36mm så ska någon alltid kommentera " ååh den där behöver ett 39-40mm case" och han bara "ain't gonna happen" :D
Haha, ja han verkar onekligen vara rätt dryg som person men samtidigt är det svårt att göra alla kunder nöjda. Jag mailade honom angående en modell som tidigare fanns som quartz men nu endast görs som automat och han sa att när den bara fanns som quartz skrev folk till honom hela tiden och efterfrågade en automatisk variant men när han väl lanserade det började folk istället att maila och fråga varför de inte fanns med quartz. :hilarious:

Haha, ja han verkar onekligen vara rätt dryg som person men samtidigt är det svårt att göra alla kunder nöjda. Jag mailade honom angående en modell som tidigare fanns som quartz men nu endast görs som automat och han sa att när den bara fanns som quartz skrev folk till honom hela tiden och efterfrågade en automatisk variant men när han väl lanserade det började folk istället att maila och fråga varför de inte fanns med quartz. :hilarious:

Jo det är nog ofta så. :D

Varit fullt upp med frun som fyller år idag samt fått hem en i mitt tycke affordable vintage dykare. Inte i mint, men ni som sett mina andra vet att det inte är något jag betalar för :happyhappy: Vill kunna använda utan att behöva oroa mig för vad det kostar.
IMG_20200526_190549.jpg
IMG_20200526_190536.jpg
Grattis grattis! Ser superfräsch ut :).

IMG_20200526_190549.jpg
IMG_20200526_190536.jpg
Kul, ikonisk pjäs och riktigt cool!

IMG_20200526_190549.jpg
IMG_20200526_190536.jpg

Fasen vad grym! En av de allra hårdaste tooldykarna utan tvekan! Perfekt skick tycker jag, inget lik men man ser att den inte bara legat och varit snygg. Gratulerar! :)

Vad är det för klocka? Känner inte igen märket! Ser ut att bli riktigt bra ;)
Märket heter MAT och de ska vara tillverkade i Frankrike. Gillar boetten då den skiljer sig från mycket annat som finns ute på marknaden. Dock så finns ingen länk (org.) att tillgå. Det är även såpass tight mellan boett och hålen för bandstift att ingen vanlig länk med raka ändlänkar passar. Därav denna modifikation.
https://www.matwatches.com/en/
20200526_222003.jpg

Tillbaka
Topp