• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Okej grabbar och kvinnor i tråden. Jag har ett problem. Trots fyra klocklådor har jag klockor som just nu inte får plats i nämnda lådor...

Jag behöver alltså fler klocklådor. Det är enda lösningen. Vad köper man? Wolf? Rainer?

I mitt huvud har jag en vision om två likadana lådor med 10-12 platser i varje som får komplettera befintliga. Någon som har tips? Eller kanske två Rainer-lådor som skräpar? Eller Wolf?

Dags att sälja av lite, bara en tanke vi alla tänker... :D

För övrigt hade jag börjat skriva min paketöppning av Armidan i paketöppningstråden, men tänkte att jag inte orkar ifall det blir kommentarer om att det är en kopia/homage ...
Förstår dig. Däremot så skulle man göra det bara därför. En av forumets största trådar, kanske den mest populära borde inte behöva vika ner sig när det gäller att visa innehållet känner jag.
Dom som inte gillar det är dock många men vi som gillar det är fler ;)

Ja. Justering på låset i fyra steg, helt klart godkänt. Ska prova andra band sen och så. Föredrar dock oftast länk. Och ändlänkarna är honor, vilket alltid uppskattas! :)

Nice, ja det är helt klart bäst i mitt tycke med sådana ändlänkar. Föredrar det både utseendemässigt samt att det känns mer följsamt. Passar även bra till vintageviben.
Kan tänka mig att den gör sig på någon sorts läder med. :)

Hade hellre sett att de körde med föregående handjagade verket med mindre gångreserv och högre bph (28,8’ istället för 21,6’). Tycker just 4 Hz/28,8’ är en sweetspot för svepande visare.

Jo visst gillar jag det mjukare svepet hos verken med högre bhp oxå. Har dock varit väldigt nöjd med gången i H10-verket i de två khakis jag ägde. Bägge låg stabilt på någon sekund plus och 80 timmar pr är ganska nice. :cigar:

Okej grabbar och kvinnor i tråden. Jag har ett problem. Trots fyra klocklådor har jag klockor som just nu inte får plats i nämnda lådor...

Jag behöver alltså fler klocklådor. Det är enda lösningen. Vad köper man? Wolf? Rainer?

I mitt huvud har jag en vision om två likadana lådor med 10-12 platser i varje som får komplettera befintliga. Någon som har tips? Eller kanske två Rainer-lådor som skräpar? Eller Wolf?
Jag fick en för 12 st från något som heter rofa design, trä och med mitt namn i glaset. Känns väldigt bra. Dock har de bara med plats för 6 klockor nu tyvärr. Men rekomenderas.

Tittar in här då och då men ställer frågan rakt ut till er experter.

Finns det någon trevlig 36 mm automatare på länk och svart tavla man bör titta på? Åt Bb36/Expy-hållet.

Så här en bit in på nådens år 2019, har det dykt upp någon delikat 36'a man bör beakta?

Tack!
Halvvägs in i 2020 är det dags igen, min årliga 36 millimeters-förfrågan.

Några kandidater visat sig?

Såg du min paketöppning tidigare? :)

Jag valde mellan några olika men fastnade till slut för Armida A6, delvis pga att den fanns att köpa. Fick hem den idag och är än så länge nöjd!
DA2B9578-FC6A-4261-B308-9597307B4CBF.jpeg

Jag valde mellan några olika men fastnade till slut för Armida A6, delvis pga att den fanns att köpa. Fick hem den idag och är än så länge nöjd!
Intressant, ska titta!

Får hem en sådan här imorgon:
prs25exp-2.jpg

:)
Edit: Svart tavla :banghead::hungover::facepalm:

Jag läste en del om mystiskt tjock bracelet på denna. Har de löst detta?

Ska undersökas!

Ja den smalnar till 16mm (18 förut) och har ett nättare viklås nu. Den är ju även gjord så den ska se ut som en gammal nitad, vet inte om det är bra eller dåligt...
Jag har för mig att det var just viklåset som var typ 3 gånger tjockare än vad det borde vara på de tidigare modellerna vilket sabbade totalt.
Snygg formgivning i övrigt så jag sneglar på den! (hade dock gärna sluppit faux-nitarna...)

Jag har för mig att det var just viklåset som var typ 3 gånger tjockare än vad det borde vara på de tidigare modellerna vilket sabbade totalt.
Snygg formgivning i övrigt så jag sneglar på den! (hade dock gärna sluppit faux-nitarna...)

Ja det var ju en dykclasp med inbyggd förlängning. Större än klockan :hilarious:
Bilder är kul:
everest36-2.jpg

Smiths+Everest+Bracelet+and+Clasp.jpeg.jpg

Ärligt stulna på interwebbz.

Det var själva låset som var längre än klockan var L2L. :facepalm: Nu sitter det ett jättenätt och fint spänne där istället. Viklåset sticker visserligen ut en del men det är ju i stort sett omöjligt att göra något åt.
20200526_210519.jpg

20200526_210532.jpg

Det finns en jättebra bild som illustrerar hur det såg ut tidigare men jag hittar den inte just nu så jag postar den här istället. Det syns dock även här att spännet med mikrojustering är längre än själva klockan vilket ser väldigt märkligt ut på armen.
e9b1749416945c2805ba891d428d2509b1cd47e4.jpg

Instämmer i de flesta 36mm alternativ som redan räknats upp men Armida A6 ligger mig lite extra varmt om hjärtat :D

Instämmer, min hälsar :D
IMG_20200525_143439.jpg

Får hem en sådan här imorgon:
prs25exp-2.jpg

:)

Edit: Svart tavla :banghead::hungover::facepalm:
Mycket stark kandidat

Grymt bra alternativ! Hade lätt slagit till på en grön eller svart/Gilt om inte det kostat runt 6tkr efter tull & moms :oops:

Det är åtgärdat med uppdaterad stämplad klasp

Spenderar kvällen med att bygga 6000-bitars Hogwarts tillsammans med FruBr. :D Harry Potter-Lego på bordet och Traska på armen, kanske världens bästa fru? ;) Fick tyvärr inte med hennes klocka på bild. :p
PSX_20200525_210428.jpg

PSX_20200525_210402.jpg

Hur gör man praktiskt för att bygga samma set samtidigt. Aldrig riktigt fått flyt på det där :bag:

Tillbaka
Topp