• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tror denna ska ut på k&s snart.
Används lite för sällan tyvärr!
EEE0619D-CDC3-4183-963A-BC240018E4A8.jpeg
D0E0476B-4118-48D8-808C-A97624385EE3.jpeg

Intervjun gick bra (tror jag) och nu har två av fyra dörrar blivit utbytta till bättre begagnade som farsan dessutom varit bussig och polerat upp. Viss skillnad, nu vill man bara byta de två sista också. Får bli en annan dag. Sorry för OT
IMG_20200527_133703.jpg
IMG_20200527_133917.jpg

Edit: man kan undra hur tidigare ägare har behandlat bilstackarn

Haha, är det inte det som är charmen med den då? :D No frills, bara rakt på sak.
Det kan stämma. Det är nog inget fel på den, men jag och den var ingen bra matchning.
Jag håller på att lära mig att inte köpa alla klockor som jag tycker är snygga. Jag ska vilja använda dem också.
Därför tvingas jag välja bort:
- alla klockor över 40 mm
- alla klockor med integrerad länk
- alla g-shock
- alla klockor som sticker iväg på höjden

Tanken slog mig både en och två gånger!
Men tittade nu på min rulle för fyra klockor och den är rätt stor, ska jag rulla in sex klockor blir det kanske lite otympligt. Kollar nog på en låda istället.
Btw, gummitips till Tuna-hommages?
Säkert 2a på denna men flatvent, ISOfrane, mm300, våffla eller Tropic. Typ allt då :D

Märket heter MAT och de ska vara tillverkade i Frankrike. Gillar boetten då den skiljer sig från mycket annat som finns ute på marknaden. Dock så finns ingen länk (org.) att tillgå. Det är även såpass tight mellan boett och hålen för bandstift att ingen vanlig länk med raka ändlänkar passar. Därav denna modifikation.
https://www.matwatches.com/en/
20200526_222003.jpg
Intressant! Jag tyckte också att den såg nice ut ;) Tackar för info!

Tanken slog mig både en och två gånger!
Men tittade nu på min rulle för fyra klockor och den är rätt stor, ska jag rulla in sex klockor blir det kanske lite otympligt. Kollar nog på en låda istället.
Btw, gummitips till Tuna-hommages?
Jag använder själv en rulle för med 6 platser och de blir väldigt otympliga :confused:. En låda (eller flera rullar) är nog att rekommendera ifall du behöver fler platser.

Senast ändrad:
15mm!? En riktigt udda fågel. ;) Jag har en massa 16mm-band hemma ifall du "villhöver" ha ett. Det kanske går att få dit med lite enkel modifikation...o_O
Jag har en idé om att sy fast två hakar på ett Nato eller mn. Det är för tight för att kunna trä något under luggarna...
Tror att det kan bli lite lagom militärt...
IMG_20200527_154023.jpg

Ska göra ett försök själv innan jag köper något färdigt.:)

Trodde inte att jag skulle säga det, men jag klickar inte helt med Armidan. :/ På pappret uppfyller den alla kraven och jag trodde verkligen på den, men ibland så funkar det bara inte. :(

Heads upp i tråden som sig bör. :) Bara att pm:a. Annars kommer en annons ut lite senare.

Nyskick, bara använd några timmar sen igår eftermiddag. Har fortat sig 7 sekunder på det dygn den varit igång.

A8FBEC0A-43FF-46B5-BE04-20D701571790.jpeg

Tillbaka
Topp