• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bra dag idag, skönt flyt. AliExpress (inte så express dock) har äntligen levererat min ena beställning från slutet på mars.
IMG_20200527_172753.jpg
Skulle du få för dig att bara behålla en så hör av dig :).

Bra dag idag, skönt flyt. AliExpress (inte så express dock) har äntligen levererat min ena beställning från slutet på mars.
IMG_20200527_172753.jpg
Stort grattis! Då körde du om mig på målrakan för mina är fortfarande i Postnords grepp. :arghh:

Gärna en rapport på klockorna sen. Tittat lite på Corgeut men visst är det Miyota 8215-verk?

Stort grattis! Då körde du om mig på målrakan för mina är fortfarande i Postnords grepp. :arghh:

Gärna en rapport på klockorna sen. Tittat lite på Corgeut men visst är det Miyota 8215-verk?
Precis, 8215. Fanns även något billigare verk att välja men då kändes det bättre att iaf veta vad jag fick. Ditt dyker nog upp snart också :)

Det sägs ofta att Rolex Explorer var den första klockan på toppen av Mt. Everest men enligt Hillary själv bar han en Smiths De Luxe och att hans guide bar Explorer så tekniskt sett var de båda på plats men bara en av dem fick erkännandet och Rolex ville få de till att det var Hillary själv som bar Explorern samtidigt som Smiths föll i glömska. Lite kul bakgrundshistoria om modellen bara då detta är en nyversion av just den klockan, därav namnet Everest Expedition. :happyhappy:

Det sägs ofta att Rolex Explorer var den första klockan på toppen av Mt. Everest men enligt Hillary själv bar han en Smiths De Luxe och att hans guide bar Explorer så tekniskt sett var de båda på plats men bara en av dem fick erkännandet och Rolex ville få de till att det var Hillary själv som bar Explorern samtidigt som Smiths föll i glömska. Lite kul bakgrundshistoria om modellen bara då detta är en nyversion av just den klockan, därav namnet Everest Expedition. :happyhappy:
Typiskt Rolexbeteende :D.

Ja om jag inte missminner mig totalt hade Rolex sponsrat hela expeditionen med 13 st Explorer men Hillary använde ändå sin egen Smiths. Ja det är kul och ger lite mervärde. :)

Det sägs ju dessutom att dessa Rolexar låg i packningen. Explorer som modell fanns inte ens utan kom senare och då drogs denna propagandaapparat igång :)

En annan hobby som nästan är lika kul som klockor, fick nys om denna pärla för ca 1 vecka sedan och idag blev det köp. 98:a T5 som har rullat 6800 mil.
C46E1950-F157-407A-953D-0A608F32ECF8.jpeg
099BA2E9-976A-48A1-8DF4-CA0F89A35FE4.jpeg
Åh vilken nostalgi, får goa vibbar till barnsben när farsan och jag körde en likadan C70 som lånebil när deras V70 140hk leverades med div defekter. Jävla drag och sån skönsång ur femman...
Nu är vi i mål.. dock är länken lite för lång så blir dessvärre bilhandlarhäng :(
20200527_182015.jpg
20200527_181944.jpg

20200527_182001.jpg

20200527_182401.jpg
Haha allt slit med inpassning för den käftsmällen med för lång länk. Blev snyggt iallafall!

Själv har jag fått hem ett gummi till arbetsklockan som tyvärr kommer gå tillbaka på natot då det är skönast helt enkelt. Dessutom en King G köpt på forumet. Kan vara den skönaste G-shock jag haft. Sitter perfekt på min ganska platta och breda handled till skillnad från många som hamnar på sniskan åt något håll.

IMG_20200527_175746.jpg
IMG_20200527_182454.jpg
IMG_20200527_182511.jpg

Åh vilken nostalgi, får goa vibbar till barnsben när farsan och jag körde en likadan C70 som lånebil när deras V70 140hk leverades med div defekter. Jävla drag och sån skönsång ur femman...

Haha allt slit med inpassning för den käftsmällen med för lång länk. Blev snyggt iallafall!

Själv har jag fått hem ett gummi till arbetsklockan som tyvärr kommer gå tillbaka på natot då det är skönast helt enkelt. Dessutom en King G köpt på forumet. Kan vara den skönaste G-shock jag haft. Sitter perfekt på min ganska platta och breda handled till skillnad från många som hamnar på sniskan åt något håll.

IMG_20200527_175746.jpg
IMG_20200527_182454.jpg
IMG_20200527_182511.jpg
Absolut, är lite tråkigt. Dock kan jag behålla ändlänkarna och se om man hittar någon annan jubilee som passar :)

Tillbaka
Topp