Petrik
Silver
Men ingen är väl gladare än chefen med en sån på jobbet...lolJa
Men som jag är så är det svårt att hålla sig ifrån o kladda när den är hemma
Ha en go dag du med.
Senast redigerad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men ingen är väl gladare än chefen med en sån på jobbet...lolJa
Men som jag är så är det svårt att hålla sig ifrån o kladda när den är hemma
Ha en go dag du med.
Finbil,saknar min gamla saabIntervjun gick bra (tror jag) och nu har två av fyra dörrar blivit utbytta till bättre begagnade som farsan dessutom varit bussig och polerat upp. Viss skillnad, nu vill man bara byta de två sista också. Får bli en annan dag. Sorry för OT
![]()
![]()
Edit: man kan undra hur tidigare ägare har behandlat bilstackarn
Vad är det för klocka ens? Var kommer den ifrån :O?Jag har en idé om att sy fast två hakar på ett Nato eller mn. Det är för tight för att kunna trä något under luggarna...
Tror att det kan bli lite lagom militärt...
![]()
Ska göra ett försök själv innan jag köper något färdigt.![]()
Det är en Jump Hour av okänd tillverkare.Vad är det för klocka ens? Var kommer den ifrån :O?
Fan, så det var inget som finns att köpa idag alltsåDet är en Jump Hour av okänd tillverkare.
Urverket tillverkades av AS Schild och det finns en gravering på bakboetten som daterar den till ca 1933.
Gravyren föreställer bilen "Bluebird" som satte nytt fartrekord 1933.![]()
Oklart vad klockan har för koppling till rekordet, dock. Föraren bar Rolex...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Campbell-Railton_Blue_Bird
JLC Reverso tillverkas fortfarande men ligger i en aningen högre prisklass.Fan, så det var inget som finns att köpa idag alltså? Förutom Cartiern, den känner jag till. Eller den är väl iof också vintage. Väldigt häftig boettform i alla fall.
Man får leta en stund och ha lite tur.Fan, så det var inget som finns att köpa idag alltså? Förutom Cartiern, den känner jag till. Eller den är väl iof också vintage. Väldigt häftig boettform i alla fall.
Saknar färgen saffran i Volvos laguppställning.En annan hobby som nästan är lika kul som klockor, fick nys om denna pärla för ca 1 vecka sedan och idag blev det köp. 98:a T5 som har rullat 6800 mil.![]()
![]()
Ja den är saknadSaknar färgen saffran i Volvos laguppställning.
Fick hem en ny liten kompis idag, oj vad jag har vant mig vid 44 mm brons. 39 mm stål kändes som en leksak, får vänja mig då den är ohyggligt snygg!
![]()
Ah, det finns fler ändå? Men inget nytt-nytt liksom? Det borde komma ett mikromärke med nåt sånt och i alla fall 18mm bandhornMan får leta en stund och ha lite tur.
Jag har suktat efter en Jump hour länge men det här är den första jag hittat som legat vettigt i pris.
Finns en Rolex Marconi i guld för 60 på chrono24...
Den har samma urverk.![]()
Du har nog helt rätt i det faktiskt! Tror det är en vanesak nuOftast lättare ned än upp tycker jag, trevlig Krono i bästa färgkombon enligt mig![]()
Tycker den ser magisk ut. Synd att det inte kändes helt okej. Dock ligger den för högt för min budget.God dag! Tyvärr får min nya Hamilton lämna så om någon här inne är sugen så får ni tjoa, tänkte vara lite hygglig med priset till er som gör denna tråd så trevlig![]()
Haha ja så är det ibland, testar man inte vet man inteTycker den ser magisk ut. Synd att det inte kändes helt okej. Dock ligger den för högt för min budget.
(i huvudet just nu) .. Eller... Om jag säljer nån, och jag har ju varit snäll
Nä få lugna migden gå nog snabbt
![]()
Komplikationen Jump hour finns ju i flera moderna klockor, men oftast brukar det handla om visare som hoppar snarare än diskar.Ah, det finns fler ändå? Men inget nytt-nytt liksom? Det borde komma ett mikromärke med nåt sånt och i alla fall 18mm bandhorn![]()
Jag lämnade tillbaka min... 39 mm med bezel blev för litet för mig! Damaskon som också är 39 fast utan bezel känns däremot helt perfektFick hem en ny liten kompis idag, oj vad jag har vant mig vid 44 mm brons. 39 mm stål kändes som en leksak, får vänja mig då den är ohyggligt snygg!
![]()
Ahaa se där! Jo men det har jag nog sett förr ändå när du säger det. Jag såg mig väl blind på just den tankiga boetten du hadeKomplikationen Jump hour finns ju i flera moderna klockor, men oftast brukar det handla om visare som hoppar snarare än diskar.
Om man vill ha diskar men kan tänka sig en annan boettyp än tankformen finns mängder av varianter från olika tillverkare i olika prisklasser.
![]()
![]()
![]()
GolfklubbUR också![]()
![]()
![]()
Ute och knatar med en vårdtagare
Går just nu förbi världens nordligaste 18 håls golfbana.
Trä och saffran, mumsEn annan hobby som nästan är lika kul som klockor, fick nys om denna pärla för ca 1 vecka sedan och idag blev det köp. 98:a T5 som har rullat 6800 mil.![]()
![]()
Varför gör du så här mot migJag lämnade tillbaka min... 39 mm med bezel blev för litet för mig! Damaskon som också är 39 fast utan bezel känns däremot helt perfekt![]()
Jag har detta bund som jag inte har användning för. Med hjälp av detta kanske du kan få till något bra. Jag tänker att skruvarna kan vara användbara.Jag har en idé om att sy fast två hakar på ett Nato eller mn. Det är för tight för att kunna trä något under luggarna...
Tror att det kan bli lite lagom militärt...
![]()
Ska göra ett försök själv innan jag köper något färdigt.![]()
Corgeut. Låt höra! Första intryck?Bra dag idag, skönt flyt. AliExpress (inte så express dock) har äntligen levererat min ena beställning från slutet på mars.
![]()
Tack! Vad snällt!Jag har detta bund som jag inte har användning för. Med hjälp av detta kanske du kan få till något bra. Jag tänker att skruvarna kan vara användbara.
Pma adress om du vill ha det.![]()
![]()
![]()
Det märks att den är billig, men tycker att den känns dyrare än vad den är iafCorgeut. Låt höra! Första intryck?
Edit: och grattis! Förstås![]()