• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Intervjun gick bra (tror jag) och nu har två av fyra dörrar blivit utbytta till bättre begagnade som farsan dessutom varit bussig och polerat upp. Viss skillnad, nu vill man bara byta de två sista också. Får bli en annan dag. Sorry för OT
IMG_20200527_133703.jpg
IMG_20200527_133917.jpg

Edit: man kan undra hur tidigare ägare har behandlat bilstackarn
Finbil,saknar min gamla saab

Det är en Jump Hour av okänd tillverkare.
Urverket tillverkades av AS Schild och det finns en gravering på bakboetten som daterar den till ca 1933.
IMG_20200527_162043.jpg
Gravyren föreställer bilen "Bluebird" som satte nytt fartrekord 1933.
Oklart vad klockan har för koppling till rekordet, dock. Föraren bar Rolex...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Campbell-Railton_Blue_Bird
Fan, så det var inget som finns att köpa idag alltså :D? Förutom Cartiern, den känner jag till. Eller den är väl iof också vintage. Väldigt häftig boettform i alla fall.

Fan, så det var inget som finns att köpa idag alltså :D? Förutom Cartiern, den känner jag till. Eller den är väl iof också vintage. Väldigt häftig boettform i alla fall.
Man får leta en stund och ha lite tur.
Jag har suktat efter en Jump hour länge men det här är den första jag hittat som legat vettigt i pris.

Finns en Rolex Marconi i guld för 60 på chrono24...
Den har samma urverk.:)

Man får leta en stund och ha lite tur.
Jag har suktat efter en Jump hour länge men det här är den första jag hittat som legat vettigt i pris.

Finns en Rolex Marconi i guld för 60 på chrono24...
Den har samma urverk.:)
Ah, det finns fler ändå? Men inget nytt-nytt liksom? Det borde komma ett mikromärke med nåt sånt och i alla fall 18mm bandhorn :rolleyes:

God dag! Tyvärr får min nya Hamilton lämna så om någon här inne är sugen så får ni tjoa, tänkte vara lite hygglig med priset till er som gör denna tråd så trevlig :)
Tycker den ser magisk ut. Synd att det inte kändes helt okej. Dock ligger den för högt för min budget.

(i huvudet just nu) .. Eller... Om jag säljer nån, och jag har ju varit snäll

Nä få lugna mig:) den gå nog snabbt:)

Tycker den ser magisk ut. Synd att det inte kändes helt okej. Dock ligger den för högt för min budget.

(i huvudet just nu) .. Eller... Om jag säljer nån, och jag har ju varit snäll

Nä få lugna mig:) den gå nog snabbt:)
Haha ja så är det ibland, testar man inte vet man inte ;) Du får tjoa till om du är sugen!

Ah, det finns fler ändå? Men inget nytt-nytt liksom? Det borde komma ett mikromärke med nåt sånt och i alla fall 18mm bandhorn :rolleyes:
Komplikationen Jump hour finns ju i flera moderna klockor, men oftast brukar det handla om visare som hoppar snarare än diskar.

Om man vill ha diskar men kan tänka sig en annan boettyp än tankformen finns mängder av varianter från olika tillverkare i olika prisklasser.
Screenshot_20200527-170054.jpg
Screenshot_20200527-170142.jpg
Screenshot_20200527-170114.jpg

Komplikationen Jump hour finns ju i flera moderna klockor, men oftast brukar det handla om visare som hoppar snarare än diskar.

Om man vill ha diskar men kan tänka sig en annan boettyp än tankformen finns mängder av varianter från olika tillverkare i olika prisklasser.
Screenshot_20200527-170054.jpg
Screenshot_20200527-170142.jpg
Screenshot_20200527-170114.jpg
Ahaa se där! Jo men det har jag nog sett förr ändå när du säger det. Jag såg mig väl blind på just den tankiga boetten du hade :).

Jag har en idé om att sy fast två hakar på ett Nato eller mn. Det är för tight för att kunna trä något under luggarna...
Tror att det kan bli lite lagom militärt...
IMG_20200527_154023.jpg

Ska göra ett försök själv innan jag köper något färdigt.:)
Jag har detta bund som jag inte har användning för. Med hjälp av detta kanske du kan få till något bra. Jag tänker att skruvarna kan vara användbara.
Pma adress om du vill ha det.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tillbaka
Topp