Vågar inte visa den, jag skäms, har ju ingen g-shockSläng nu in en länk till din samling, den är också trevlig att dregla över.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vågar inte visa den, jag skäms, har ju ingen g-shockSläng nu in en länk till din samling, den är också trevlig att dregla över.![]()
Kommande lördag kommer minnas som "BONANZALÖRDAGEN"Jag ser fram emot det hähä!
Så fint!Från och med idag har jag ingen Rolex längre.
Jag lovade min son förra året att om han skulle få över 8 i slutbetyg på gymnasiet (det högsta på Island är 10) så skulle han få den
Han kirrade det och saken är biff.
Nu är jag mäkta stolt över pojken !
15 dagar, där pratar vi express leverans!Bull det är när tiden för leverans helt plötsligt ändras från 1-5 dagar till 10-15 dagar.![]()
Bra jobbat av er båda, han är nog stolt som en tupp nuFrån och med idag har jag ingen Rolex längre.
Jag lovade min son förra året att om han skulle få över 8 i slutbetyg på gymnasiet (det högsta på Island är 10) så skulle han få den
Ouch.15 dagar, där pratar vi express leverans!![]()
![]()
Från och med idag har jag ingen Rolex längre.
Hörni, har en gammal certina, handjagad antar jag, som inte går.
Inget särskillt med den men jag gillar den och dess patina. Funderar på att få den fixad. Vad kan en sådan operation gå på? Är det någon här i tråden som gillar att skruva?
och är det möjligt att byta urverk om det skulle behövas? Tänker om det finns nåt nyproducerat affordable att bara stoppa i. Plugg and play alla glada.
Misstänker att det är så! Återkommer!Det beror ju vilken modell och vad som är fel men i första hand skulle jag få det nuvarande verket servat. Det kostar ofta mer att serva än vad klockan är värd för en enklare klocka.
Ta lite bilder på klockan framifrån och bakifrån med locket av. Ibland är det bara en skruv som lossnat och hamnat på ett olämpligt ställe som hindrar klockan från att gå
/ P
Men på tal om profil: ska han inte ta och skaffa sig en profil här på KS?Tack alla för glada tillmälen och uppmuntrande ord
@Meep Tack för rådet !
Jag har pratat med honom om detta, att man vet aldrig vad som kan hända och att det är smart att alltid hålla låg profil med denna på armen.
![]()
Jag är långtifrån någon urmakare tyvärr. Men bilden är väldigt suddig när man zoomar in. Prova ta skarpa bilder och lägg upp på hemfixardelen av forumet så kanske någon duktig hemfixare kan peka dig i rätt riktning (förmodligen mot en urmakare)![]()
fasen vad det var svårt att hitta fokus.
Någon som ser nåt trasigt? Har inte hunnit kolla ordentligt själv, stressiga mornar.
@Stup
Antingen så har jag lagt dem på ett ställe där de inte ska vara eller så har jag sålt dem och glömt bort det. Jag skulle säga att chansen är 50/50... Hur som helst så hittar jag bara ett gäng nato, Zulu och ett gammalt stelt Aqualand-gummi.Åh, men kul! Hör av dig med vad du har så tar vi det därifrån.![]()
Uselt, men du kan få visa din samling ändå.Vågar inte visa den, jag skäms, har ju ingen g-shock![]()
Hörni, har en gammal certina, handjagad antar jag, som inte går.
Inget särskillt med den men jag gillar den och dess patina. Funderar på att få den fixad. Vad kan en sådan operation gå på? Är det någon här i tråden som gillar att skruva?
och är det möjligt att byta urverk om det skulle behövas? Tänker om det finns nåt nyproducerat affordable att bara stoppa i. Plugg and play alla glada.
Kasst att banden är borta men det här inlägget fick mig att fnissa till högt här i väntrummet till tandläkarenAntingen så har jag lagt dem på ett ställe där de inte ska vara eller så har jag sålt dem och glömt bort det. Jag skulle säga att chansen är 50/50... Hur som helst så hittar jag bara ett gäng nato, Zulu och ett gammalt stelt Aqualand-gummi.Sorry!
![]()
Känner igen det där bandet.....Parnis på barton elite. Sitter på gustavsviks camping och lökar i solen. Svärfar bjuder på drinkar i nya Kabe-vagnen
![]()
![]()
Haha, härligt att man kan bjuda på ett skratt.Kasst att banden är borta men det här inlägget fick mig att fnissa till högt här i väntrummet till tandläkaren![]()
Ser fin ut! Hur stor är den?Idag blir det vintage. Funderar på att lägga ut den på byteslördag så jag passar på att ha den på armen idag ifall jag skulle ångra mig. Den första mekaniska klockan jag köpte. Då nyrenoverad från en uris. Ganska fin egentligen men för liten för mina armar så det blev aldrig att jag använde den.
![]()
/ P
Slå till broder! Den är grym!Har vart nära köp på den många gånger när den funnits lager,liksom min 1521 tvekade jag i många år men så bra det blev.
Är nog dags att sluta tveka på denna med och slå till nästa gång.
Antingen så har jag lagt dem på ett ställe där de inte ska vara eller så har jag sålt dem och glömt bort det. Jag skulle säga att chansen är 50/50... Hur som helst så hittar jag bara ett gäng nato, Zulu och ett gammalt stelt Aqualand-gummi.Sorry!
![]()
Jag fyller 50 om en månad, jag vet precis hur du känner dig fast ett par gånger värreHaha, härligt att man kan bjuda på ett skratt.Välkommen till min vardag som dement 36-åring!
![]()
Imponerande koll av partner/vänner/släkt (?), det är ju en ändå en jäkligt nischad produkt men du kanske har hintat om det?Fick ett par band i födelsedagspresent... Var ju passande nu när Ericas har blivit så sjukt dyra! Men satan vad bra dom är![]()
![]()
![]()
![]()