• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bull det är när tiden för leverans helt plötsligt ändras från 1-5 dagar till 10-15 dagar.
D7419657-335B-4607-BD95-621534BF1583.png

Bilagor

• 118E386C-4DB4-4CA4-8D11-81F4B798C645.png
    118E386C-4DB4-4CA4-8D11-81F4B798C645.png
    31.6 KB · Visningar: 0
Hörni, har en gammal certina, handjagad antar jag, som inte går.
Inget särskillt med den men jag gillar den och dess patina. Funderar på att få den fixad. Vad kan en sådan operation gå på? Är det någon här i tråden som gillar att skruva?
och är det möjligt att byta urverk om det skulle behövas? Tänker om det finns nåt nyproducerat affordable att bara stoppa i. Plugg and play alla glada.

Från och med idag har jag ingen Rolex längre.
Jag lovade min son förra året att om han skulle få över 8 i slutbetyg på gymnasiet (det högsta på Island är 10) så skulle han få den :)
Han kirrade det och saken är biff.
Nu är jag mäkta stolt över pojken !

Det kan vara en av dom bästa investeringarna du gjort! Vilken examenspresent !

Vet inte hur rånrisken ser ut på Island men han kanske bör veta risken med Rolle och att han inte ska flasha med den så mycket.
Jag har blivit rånad 2ggr när jag va ung, dum och med Rolex på armen. Jag är 2m lång och på den tiden riktigt biffig. När man får en pistol upptryckt i fejjan och dom vill ha klockan är man inte så kaxig.

Inget särskillt med den men jag gillar den och dess patina. Funderar på att få den fixad. Vad kan en sådan operation gå på? Är det någon här i tråden som gillar att skruva?
och är det möjligt att byta urverk om det skulle behövas? Tänker om det finns nåt nyproducerat affordable att bara stoppa i. Plugg and play alla glada.

Det beror ju vilken modell och vad som är fel men i första hand skulle jag få det nuvarande verket servat. Det kostar ofta mer att serva än vad klockan är värd för en enklare klocka.

Ta lite bilder på klockan framifrån och bakifrån med locket av. Ibland är det bara en skruv som lossnat och hamnat på ett olämpligt ställe som hindrar klockan från att gå

/ P

Det beror ju vilken modell och vad som är fel men i första hand skulle jag få det nuvarande verket servat. Det kostar ofta mer att serva än vad klockan är värd för en enklare klocka.

Ta lite bilder på klockan framifrån och bakifrån med locket av. Ibland är det bara en skruv som lossnat och hamnat på ett olämpligt ställe som hindrar klockan från att gå
/ P
Misstänker att det är så! Återkommer!

67A9FB24-C5CD-4012-ACD2-CDD80F87C3D6.jpeg

fasen vad det var svårt att hitta fokus.
Någon som ser nåt trasigt? Har inte hunnit kolla ordentligt själv, stressiga mornar.
@Stup
Edit tveksamt om den bilden är till nån nytta.

Senast ändrad:
67A9FB24-C5CD-4012-ACD2-CDD80F87C3D6.jpeg

fasen vad det var svårt att hitta fokus.
Någon som ser nåt trasigt? Har inte hunnit kolla ordentligt själv, stressiga mornar.
@Stup
Jag är långtifrån någon urmakare tyvärr. Men bilden är väldigt suddig när man zoomar in. Prova ta skarpa bilder och lägg upp på hemfixardelen av forumet så kanske någon duktig hemfixare kan peka dig i rätt riktning (förmodligen mot en urmakare)

/ P

Serva helt klart! Ta lite kort på klockan och verket @Stup skrev och posta kanske även i lämplig tråd på vintageavdelningen. Byta till ett helta annat verk är ofta ganska omständigt, uppdragsbommen ska ligga i rätt höjd, det är fel dimension på visarrören så man behöver andra passande, etc, etc.

Edit: Lite sen på bollen ser jag nu... :oops:

Senast ändrad:
Antingen så har jag lagt dem på ett ställe där de inte ska vara eller så har jag sålt dem och glömt bort det. Jag skulle säga att chansen är 50/50... Hur som helst så hittar jag bara ett gäng nato, Zulu och ett gammalt stelt Aqualand-gummi. :bored: Sorry! :bag:
PSX_20200529_081115.jpg
Kasst att banden är borta men det här inlägget fick mig att fnissa till högt här i väntrummet till tandläkaren :D

Idag blir det vintage. Funderar på att lägga ut den på byteslördag så jag passar på att ha den på armen idag ifall jag skulle ångra mig. Den första mekaniska klockan jag köpte. Då nyrenoverad från en uris. Ganska fin egentligen men för liten för mina armar så det blev aldrig att jag använde den.
29E24F19-3656-49D9-A119-21912CC30C4C.jpeg

/ P

Idag blir det vintage. Funderar på att lägga ut den på byteslördag så jag passar på att ha den på armen idag ifall jag skulle ångra mig. Den första mekaniska klockan jag köpte. Då nyrenoverad från en uris. Ganska fin egentligen men för liten för mina armar så det blev aldrig att jag använde den.
29E24F19-3656-49D9-A119-21912CC30C4C.jpeg

/ P
Ser fin ut! Hur stor är den? :)

Antingen så har jag lagt dem på ett ställe där de inte ska vara eller så har jag sålt dem och glömt bort det. Jag skulle säga att chansen är 50/50... Hur som helst så hittar jag bara ett gäng nato, Zulu och ett gammalt stelt Aqualand-gummi. :bored: Sorry! :bag:
PSX_20200529_081115.jpg

så är det ibland! tack för att du kollade efter. D

Tillbaka
Topp